Verčiau pataupytų
Pasak Arūno, iš pradžių ir jis apsidžiaugė išvydęs, kad pagaliau pradėta tvarkyti Kalgraužių gatvę, kurią pavasarį planuojama pabaigti. Tačiau pasikalbėjęs su prie kelio dirbančiais bendrovės „Kauno tiltai“ darbininkais, sužinojo, jog juo negalės važinėti sunkesni nei 5 tonų automobiliai. „Iki šiol iš girininkijos šia gatve riedėdavo miškovežiai. O kaip žmonėms, gyvenantiems Būtingės soduose, atsivežti, pavyzdžiui, statyboms reikalingo žvyro, juk vien automobilis sveria beveik 5 tonas, o kur dar žvyras? Juk oru tokio dalyko neatsiskraidinsi...“ - piktinosi šventojiškis.
Jo manymu, jeigu patvaresnei kelio dangai tiesti trūksta lėšų, verčiau dar būtų palaukę, pasitaupę didesnę sumą.
Ne mažiau vyrui keista ir tai, kad 500 m atkarpa nuo Liepojos plento iki „Darbos“ sodų nebus asfaltuojama. „Taigi net baigus tvarkyti Kalgraužių gatvę, mes ir toliau šiame ruože dardėsime „linksmaisiais kalneliais“, jam pasibaigus, vėl tvarkingai važiuosime asfaltu. Kur logika? Tai tas pats, jei autostradoje ties Kryžkalniu du kilometrai būtų iškloti trinkelėmis, o už jų toliau tęstųsi normalus kelias“, - kalbėjo Arūnas.
Ketina rinkti parašus
„Darbos“ sodų pirmininkė Gitana Budrienė taip pat vadino „nesąmone“ tai, jog
dalis šio kelio ruožo liks be dangos vien todėl, kad priklauso Kretingos savivaldybei. „Šioje atkarpoje – tarsi suarta – vienos duobės“, - skundėsi palangiškė. Ji prasitarė, jog gyventojai ketina rinkti parašus ir juos perduoti Kretingos interesams atstovaujančiai Seimo narei, prašydami atsižvelgti į šią problemą.
Pašnekovė taip pat pabrėžė, jog būtina sutvarkius Kalgraužių gatvę pastatyti kelio ženklus, draudžiančius ja važinėti sunkvežimiams, kad danga nebūtų sugadinta.
Šventosios seniūnas Eugenijus Čilinskas, paklaustas apie Kalgraužių g., sakė, jog šie kelio ženklai jau buvo pastatyti, bet kažkas juos nulaužė. Tiesa, pavasarį, kai bus paklota bituminė danga, ketinama vėl juos pastatyti.
„Svarbiausia, kad šiuo keliu nevažinėtų iš šiaurės pusės miškovežiai, kurie iki šiol pro Kalgraužių gatvę pasukdavo link Liepojos. Kelio ženklai šiam transportui leis važiuoti į Darbėnų pusę“, - sakė seniūnas.
Atlikti parengiamieji darbai
Palangos miesto savivaldybės Statybos skyriaus vedėjas Egidijus Balsys informavo, kad jau yra baigtas pirmasis Kalgraužių gatvės tvarkymo etapas, kurio metu atlikti parengiamieji darbai, paklotas pagrindas.
Lėšos buvo skirtos iš Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos. Pastaroji pinigus skyrė būtent bituminei dangai kloti. 1600 m įrengiamos gatvės pirmajam darbų etapui buvo skirta 600 000 Lt. Techniniam darbo projektui parengti ir rangos darbams sutartis yra pasirašyta už 990 627 Lt.
„Jeigu šiuo keliu važinės miškovežiai, tai naujoji danga neatlaikys“, - neslėpė ir E. Balsys.
Pigesnė nei asfaltas
Kelio tiesimo darbus atliekančios bendrovės „Kauno tiltai“ atstovė spaudai Rimantė Jablonskytė tvirtino, jog užsakovo techniniame projekte buvo numatyta, ką ir kaip jie turės atlikti. Pagal šias sąlygas pavasarį Kalgraužių gatvė bus padengta bitumine danga. „Tai praėjusiais metais pradėta plačiai taikyti technologija, kai kelias padengiamas dvigubu paviršiaus apdaru. Ši danga pigesnė nei asfaltas. Bituminė danga paprastai klojama tose vietose, kur transporto eismo intensyvumas nėra didelis“, - paaiškino bendrovės atstovė.
Jos teigimu, Lietuvoje yra daug neasfaltuotų mažesnės reikšmės kelių, todėl nuo praėjusių metų bandoma juos padengti pigesne – bitumine – danga. Ar naujoji kelių įrengimo technologija pasiteisins, parodys laikas.
Rašyti komentarą