Bilietai gali atpigti ir dėl reformos

Bilietai gali atpigti ir dėl reformos

Atremdami kaltinimus, kad uostamiesčio maršrutinių taksi reforma atlikta siekiant "įtvirtinti autobusų monopolį" ir vėliau didinti bilietų kainas, savivaldybės vadovai ir transportininkai tvirtina, kad tai kaip tik bus dar vienas faktorius, leisiantis nuo 2013-ųjų kainas mažinti. Jei tik naujasis Seimas neatšauks nuo sausio turinčio įsigalioti lengvatinio PVM.

Tuo metu į naująją sistemą po laimėto konkurso integravęsi buvę maršrutininkai, skirtingai nei to nedarę jų kolegos, nepabijojo rizikuoti investuojant į naujus automobilius.

Įdarbino kitus

"Vakarų ekspresas" jau rašė, kad antradienį naujiems maršrutams aptarnauti skirtuose konkursuose nedalyvavę buvę "mikriukininkai" savivaldybės vadovams reiškė pretenzijas dėl to, kad neva buvo sudarytos diskriminacinės sąlygos ir jų prieš keletą metų įsigytos transporto priemonės neatitiko keliamų reikalavimų.

Tuo metu į naująją sistemą po laimėto konkurso integravusios iki tol 11 maršrutą aptarnavusios Vytauto Mėlinavičiaus individualios įmonės savininkas pasakojo, 4 iš 6 jo turėtų mašinų irgi neatitiko konkurse keltų reikalavimų.

"Tad teko įsigyti keturias naujas. Ir dar teks pirkti porą", - sakė V. Mėlinavičius, kurio įmonės mašinos dabar veža keleivius 2B (Jūrininkų prospektas - Debreceno g. - Vingio g.), 11A (BIG - Šernai) ir 20 (Smeltės kvartalas - Taikos pr. - Minijos g. - Smeltės kvartalas) maršrutais.

Anot verslininko, jis taip pat priėmė į darbą anksčiau 5, 6 ir 9 "mikriukuose" dirbusius žmones.

"Aišku, kad dabar kai kuriems vairuotojams dirbti yra sunkiau, nes reikia grafiko labai tiksliai laikytis, stoti tik stotelėse, išmokti dirbti su nauja įranga", - sakė V. Mėlinavičius.

VšĮ "Klaipėdos keleivinis transportas" direktorius Gintaras Neniškis savo ruožtu akcentavo, kad uostamiestis nenuėjo Vilniaus pėdomis, kurio vadžia tiesiog fiziškai panaikino penkių "mikriukų" maršrutus, dubliavusius didžiuosius autobusus. Klaipėdoje maršrutininkams buvo sudarytos sąlygos integruotis ir naujiems maršrutams skelbtuose konkursuose buvo suteikta 15 balų prioritetas.

"Aišku, kai 17 metų dirbi, gali pradėti atrodyti, kad maršrutas jau yra tavo, o ne miesto ir niekas nieko su juo daryti negali", - sakė G. Neniškis.

Grafikus koreguos

Kol kas tik dviejų dienų duomenis turinčio G. Neniškio teigimu, per pirmadienį-antradienį naujaisiais maršrutais važiavo per 1 000 elektroninius bilietus turėjusių keleivių.

"Populiariausiu tapo 2A maršrutas, jungiantis Sportininkų ir Debreceno gatves. Antroje vietoje - 11A. Trečioje mums visai netikėtai atsidūrė 20-asis, vežantis keleivius iš Smeltės kvartalo", - pasakojo G. Neniškis.

V. Mėlinavičius savo ruožtu pastebėjo, kad 11A maršruto keleiviai greitai perprato naująją sistemą ir jau antrą dieną ėmė gausiai naudotis elektroniniais bilietais, kurie yra pigesni nei popieriniai, arba įsigijo terminuotuosius.

Vyras pasakojo ir atvejį, kai viena 80-metė rusakalbė senutė sakė negalinti patikėti, kad ji dabar visą mėnesį į Šernų sodus galės važinėti tik už 14 litų - tiek jai kainuoja mėnesinis bilietas. O iki rugsėjo kelionė į vieną pusę su maršrutiniu taksi čia kainuodavo 3,5 Lt.

Viešoje erdvėje pasigirstančias pretenzijas dėl buvusio 2-ojo maršruto perskėlimo į dvi dalis jis aiškino tuo, kad ankstesnysis maršrutas esą buvo visiškai nerentabilus - keleivių, kurie iš Vingio gatvės važiuodavo iki pat maršruto galo, būdavo tik per futbolo varžybas.

"Jei nuvažiuoti iš Klaipėdos į Palangą kainuoja 5 litus, o tą patį atstumą įveikti Klaipėdoje - perpus mažiau, tai tik rodo buvusios sistemos neskaidrumą. O jos skaidrinimas irgi buvo vienas iš tikslų", - sakė uostamiesčio savivaldybės administracijos direktorė Judita Simonavičiūtė.

G. Neniškis taip pat informavo, kad yra sulaukta nemažai žmonių pasiūlymų bei pageidavimų dėl naujųjų maršrutų ir į visus, kuriuos tik įmanoma įvykdyti, bus atsižvelgta jau kitą savaitę.

"Matome, kad piko metu reikia, jog dažniau važiuotų 2A ir 11A. Žiūrėsime ir dėl 7, nors mūsų iš anksčiau turimi duomenys rodo, kad iš Mazūriškių per valandą važiuoja ne daugiau kaip 20 žmonių. Yra pageidavimų, kad autobusiukai važiuotų nuo 6 iki 23 valandos, bet čia jau tikriausiai tolimesnės ateities klausimas", - sakė G. Neniškis.

Jis informavo, kad 7 maršruto grafiką reikės koreguoti ir dėl itin prastos Mazūriškių gatvės, nes ja autobusiukas, vengiant galimų gedimų, gali važiuoti dvigubai lėčiau nei planuota - tik 12-15 km/h greičiu. J. Simonavičiūtė savo ruožtu sakė, jog Klaipėdos rajono valdžios bus prašoma sutvarkyti šią gatvę. Tačiau vilčių turima mažai, nes pastaroji net nesugebėjo čia ir kelyje į Kalotę pastatyti keleto stotelių ženklų.

Brangimu nesuinteresuoti

Dar vienas iš antradienį vykusios susitikimo su buvusiais "mikriukinkais" metu miesto vadžiai mestų kaltinimų - esą juos išstūmus iš rinkos atveriamas kelias bilietų kainų kėlimui.

"Savivaldybė kaip tik yra suinteresuota bilietų kainų mažinimu, nes dėl to mažėja išlaidos, skirtos kompensacijoms už lengvatinius bilietus", - tikino J. Simonavičiūtė.

Anot G. Neniškio, didžiųjų autobusų savininkai yra nepatenkinti atlikta reforma, nes dėl to mažėja kai kurių autobusų rida, 21-asis iš viso buvo atimtas iš šių vežėjų.

"Kadangi naujieji maršrutai yra suplanuoti taip, kad jie nebūtų nuostolingi, tai jie ir sumažinta didžiųjų autobusų rida greta nuo naujų metų turinčio mažėti PVM yra dar viena paskata mažinti bilietų kainas. Tikslūs skaičiavimai bus atlikti gavus devynių mėnesių veiklos duomenis. Aišku, reikės įvertinti ir vėl pradėjusias kilti kuro kainas", - sakė G. Neniškis.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder