„Kelių direkcijos ir Transporto instituto specialistai rado būdų, kaip atpiginti tą projektą, kaip pastatyti greičiau, kad nereikėtų imti privačios žemės. Tai bus estakada virš šiuo metu esančio kelio. (...) Prognozuojama, kad visas projektas kainuos apie 10 mln. eurų ir tikiuosi, kad tam bus atskira eilutė biudžete. Jeigu pavyks su projektavimu ir rangovų pasirinkimu, mes manome, kad jau sekančiais metais (estakada - BNS) galėtų atsirasti“, - penktadienį žurnalistams sakė susisiekimo ministras Rokas Masiulis.
Anot Kelių direkcijos vadovo Egidijaus Skrodenio, pastarąjį mėnesį vyko intensyvios konsultacijos su mokslininkais, verslo atstovais, konsultuotasi ir su kitų valstybių specialistais, turinčiais patirties panašiuose projektuose. Apsispręsta dėl optimaliausio sprendimo - pastatyti estakadą ir sutvarkyti 5 kilometrų ilgio kelią.
„Tai būtų dviejų eismo juostų su pėsčiųjų taku estakada, su visais užvažiavimais, į projektą įeitų 1,8 kilometro atkarpoje pakeltas kelias, likusioje dalyje būtų pakeičiama asfalto danga, kad jis būtų kokybiškas. Mes bandytume padaryti, kad projektas būtų įgyvendintas per metus - bent jau estakada pastatyta. Jei 2018-iaisiais vyktų statyba, tai 2019-ųjų metų potvynių padarinių rusniškiai jau turbūt nebepajustų, kilnojami traktoriais“ - BNS teigė E. Skrodenis.
Jis pabrėžė, kad dėl vietovės specifikos - durpingo dirvožemio, potvynių - estakadai būtų naudojamos patvarios gelžbetoninės konstrukcijos.
Apie planus statyti estakadą penktadienį pranešė premjeras Saulius Skvernelis, susitikęs su vietos bendruomene - anot jo, pinigai projektui būtų numatyti kitų metų biudžete.
Tuo metu Kelių direkcijos vadovas tikisi, kad lėšos bus numatytos jau pirminiame 2018-ųjų biudžeto projekte, kuris įprastai parengiamas iki rugsėjo - tuomet direkcija, atlikusi viešųjų pirkimų procedūras, galėtų pasirašyti kontraktą dar iki šių metų pabaigos ar 2018-ųjų pradžios. E. Skdrodenio nuomone, maždaug 10 mln. eurų būtų galima rasti Kelių priežiūros ir plėtros programoje.
E. Skrodenis sako, kad per savaitę direkcija ketina apsispręsti, ar skelbti atskirus konkursus estakados projektavimui ir statybai, arba iškart ieškoti vieno rangovo - pastarasis variantas, anot jo, būtų ir greitesnis, ir, tikėtina, pigesnis.
„Mes matome, kad gauname pigesnius šiek tiek pasiūlymus. Taip, linktume prie šito. Kaip suprantu, sprendimai (dėl estakados - BNS) jau priimti, yra tik diskusija, iš kur lėšos“, - teigė jis.
Siekdami atkreipti į daugybę metų nesprendžiamą problemą, rusniškiai surengė piketą prie Seimo reikalaudami juos „sujungti su Lietuva“. Bendruomenės teigimu, dauguma gyventojų dirba, mokosi Šilutėje, potvynių metu nelieka galimybių nuvykti į darbą, mokslo įstaigas, nėra užtikrinama skubi medicininė pagalba, negali atvykti ugniagesiai. Piketuotojai žadėjo nesulaukę politikų dėmesio tęsti protestus spalį ir svarstyti galimybę kreiptis ir į teismą dėl jų teisių neužtikrinimo.
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo neleidžiama.
Rašyti komentarą