Kartenos aerodromas: neregėtos Lietuvos pradžia

Kartenos aerodromas: neregėtos Lietuvos pradžia

Retas kretingiškis žino, kad iš nedidelės skraidyklės, kuri pakilo Kartenos aerodrome, buvo padarytos įspūdingos ir istorija tapsiančios nuotraukos, sugulusios į populiarų šalyje ir pasaulyje išgarsėjusį fotoalbumą "Neregėta Lietuva“.

Skraidyklę valdęs pilotas klaipėdietis Artūras Laukys, visas vasaras praleidžiantis Kartenoje, sako, kad tai – tik vienas iš daugelio įdomių aerodromo istorijos faktų. Kartenoje Klaipėdos sklandymo klubas ketina įsteigti jaunučių sklandymo mokyklą – vienintelę tokią ne tik Lietuvoje, bet ir visame pasaulyje.

Klaipėdos sklandymo klubo pilotas A. Laukys "Neregėtos Lietuvos“ fotografą Marių Jovaišą lydėjo visą kelionę – iš mažytės skraidyklės, nesveriančios nė 200 kilogramų, garsus fotografas padarė tokių nuotraukų, kurias žiūrint galima pamanyti, jog regi ne Lietuvos kraštovaizdį. Skraidyklės sandara leido fotografuoti plačiai ir iš aukštai – skraidykle galima pakilti į 1 kilometro aukštį.

Pasak piloto, vasaros metu būriais virš Kartenos ramiai sklandantys sklandytuvai ir skraidyklės savo mechaniniame ir valdymo paprastume slepia itin plačias galimybes: pasirodo, su jais galima apžvelgti ne tik artimiausias apylinkes, bet ir nuskristi į užsienį. Šie įrenginiai lengvai talpina palapines bei visą turistinę įrangą: tereikia pasirinkti gražią poilsiavietę ir sėkmingai joje nusileisti. Vienu užtempimu su sklandytuvu galima nusklęsti net iki Kauno. Šiais aeronautikos įrenginiais nusileisti galima beveik bet kur – net ir erdviame kieme.

"Sklandymas ir skraidymas Lietuvoje itin sparčiai populiarėja: ne tik kaip sportas ar laisvalaikio užsiėmimas, bet ir kaip turizmo priemonė. Dviese su visa turistine manta galima nusklęsti ar nuskristi į bet kurią Lietuvos vietą. Su skraidykle galima nusileisti praktiškai bet kur – neseniai teko nusileisti kieme Kartenoje ir pagrobti nuotaką. Pats neretai iš Kartenos skrendu prie jūros nusimaudyti. Sklandytuvai, skraidyklės, ultralengvi lėktuvėliai, kaip ir bet koks orlaivis, yra viena iš saugiausių transporto priemonių“, - pasakojo A. Laukys.


Pasak jo, sklandymo ir skraidymo karštinė Lietuvoje sparčiai plinta – į Karteną mokytis, treniruotis, varžytis suvažiuoja žmonės iš visos Lietuvos: aerodrome veikia skraidyklių, sklandytuvų, parasparnių, ultralengvųjų lėktuvėlių mokykla, į aerodromą treniruotėms atskrenda Nemirsetoje įsikūrusios karinės bazės sraigtasparniai, o artimiausiuose planuose – Kartenoje įsteigti vienintelę pasaulyje jaunučių sklandymo mokyklą.

"Lietuvoje veikia apie 15 sklandymo aerodromų, neskaičiuojant privačių. Kartenos aerodromo bazė palyginti yra didelė ir sėkmingai veikianti. Klubui priklauso 10 sklandytuvų, 3 buksyriniai sklandytuvų keltuvai, šiuo metu bazėje laikomi 6 privatūs lėktuvėliai ir 8 skraidyklės. Norime įkurti ir dar vieną mokyklą, skirtą jaunučiams - joje sklandymo gudrybių vaikai galėtų mokytis nuo devynerių. Būtume pirmieji, nes tokia praktika pasaulyje kol kas netaikoma“, - kalbėjo A. Laukys.

Anot piloto, norinčių išmokti sklandyti ar bent jau pabandyti paskraidyti - labai daug: pakilti į orą nori ne tik Kretingos rajono gyventojai, bet ir aeronautikos entuziastai iš visos Lietuvos. A. Laukys pasakojo, kad aerodromo mokinių ar pramogautojų amžius būna nuo vaikų iki pensininkų. Ekstremalaus užsiėmimo vis dažniau neišsigąsta ir merginos bei moterys.

"Išmokti sklandyti ar skraidyti nėra itin sudėtinga ir tuo labiau - pavojinga. Mūsų bazėje nėra pasitaikę atvejų, kad besimokantis žmogus nukentėtų, susižeistų. Nebūna taip, kad aeronautinis mechanizmas tiesiog nukristų. Jie nukrenta dėl piloto klaidos ar sudėtingų oro sąlygų.

Sklandymas ir skraidymas yra saugus, tad sulaukiame net ir aštuoniasdešimtmečių, skraidyti mokysis Kartenos seniūnė Aistė Ivanovaitė. Iš ultralengvųjų lėktuvų skraidyklė yra pati saugiausia. Ji turi variklį, tačiau net ir jam sustojus skraidykle galima saugiai sklęsti toliau“, - sakė A. Laukys.

Pasak jo, neretai nutinka taip, kad sklandyti ar skraidyti pabandę žmonės suserga skraidymo liga ir nusprendžia mokytis: jiems Kartenos aerodrome tenka išklausyti teorinį kursą, žinias pritaikyti praktiškai, išlaikyti mokyklinį ir valstybinį egzaminą.


"Išmokę skraidyti žmonės, kaip mes juokaujame, išskrenda iš mūsų bazės kaip tie paukščiai. Mat norint skraidyti, bazė nėra būtinai reikalinga – skraidyklių ar ultralengvų lėktuvėlių nereikia užtempti. Tačiau norint sklandyti, aerodromas reikalingas, nes sklandytuvą reikia užtempti.

Nuolat bazėje būname šeši žmonės, tačiau veiksmo čia netrūksta: Kartenos aerodrome yra rengiamos parasparnių, skraidyklių, sklandytojų varžybos. Prieš tris savaites sklandymo varžybose rungtyniavo Lietuvos sklandytojai senjorai – vyresni negu 65 metų. Kartenos aerodromas yra pamėgtas ir vietinių, ir visos Lietuvos gyventojų, nes čia - gera bazė, aerodromas erdvus“, - kalbėjo A. Laukys.

Jo nuomone, sklandymas ir skraidymas Lietuvoje populiarėja, nepaisant šio užsiėmimo brangumo. Naudotą skraidyklę galima nusipirkti už 10 tūkst. litų, be to, reikia investuoti į mokslus, įrenginio priežiūrą, mokesčius.

"Vis dėlto, net ir įvertinus išlaidas, aviacija lietuvius traukia. Tai tampa ne tik laisvalaikiu, bet ir gyvenimo būdu – kaip baikeriai važiuoja motociklais, taip mes skraidome ir sklandome. Galima išsirengti į turistinius žygius, galima nuskristi į nuošalią vietą prie jūros, galima nuskristi į Latviją, Lenkiją. Buvome išsirengę į 1 tūkst. 200 km žygį iki Čekijos. Sklandymas pas mus toks populiarus, kad savaitgaliais Kartenos aerodromo pieva verda – pilna skraidyti trokštančių žmonių“, - pasakojo A. Laukys.

"Pajūrio naujienos"

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder