Klaipėdoje daugėja prašančiųjų kompensacijų

Klaipėdoje daugėja prašančiųjų kompensacijų

Pastaruosius kelerius metus piniginės socialinės paramos pareiškėjų skaičius Klaipėdoje didėja. 2009 m. kompensacijas gavo apie 11 500 miestiečių, 2010 m. – 16 000, šiuo metu jau yra apie 15 000. Nuo 2011 m. kovo mėn. pareiškėjų priėmimui papildomai skirti 2 darbuotojai, dabar juos aptarnauja 22 specialistai. Vienas darbuotojas per darbo dieną gali aptarnauti 13 pareiškėjų (pagal išankstinę registraciją), vienam pareiškėjui aptarnauti skiriama 30-35 min.

Vasaros laikotarpiu pareiškėjų skaičius stabilizavosi. Artėjant šildymo sezonui pareiškėjai aktyviai registruojasi dėl būsto šildymo išlaidų, išlaidų šaltam ir karštam vandeniui kompensacijų. Prognozuojama, kad prasidėjus šildymo sezonui, besikreipiančiųjų dėl kompensacijos klaipėdiečių dar daugės, be to, kompensacijoms būdingas sezoniškumas, nes tuo pačiu laikotarpiu kreipiasi didelis srautas žmonių.

Kompensacijos už šildymą, šaltą ir karštą vandenį gali būti grąžinamos už 2 praėjusius mėnesius iki prašymo-paraiškos pateikimo mėnesio, jeigu pareiškėjas turėjo teisę kompensaciją gauti. Taigi turintiems teisę gauti kompensacijas ir pateikusiems prašymus gruodžio mėnesį kompensacijos bus perskaičiuojamos nuo spalio mėnesio.

Šiuo metu nėra sukurtos sistemos, leidžiančios pareiškėjams teikti prašymus elektroniniu būdu. Masiškai priimti pareiškėjų savarankiškai užpildytų prašymų-paraiškų nėra galimybės, nes teisės aktuose, reglamentuojančiuose piniginę socialinę paramą, sprendimo priėmimui yra nustatytas tam tikras laikotarpis. Tokiais atvejais reikėtų sumažinti prašymus priimančių specialistų skaičių, kad jie galėtų tikrinti pareiškėjų pateiktą informaciją, rinkti papildomus duomenis ir dokumentus, ir, negavus patikslintos informacijos, iki nustatyto termino ruošti neigiamus sprendimų projektus. Tai dar labiau pasunkintų darbo organizavimo procedūras. Be to, prašymų formos yra gana sudėtingos, praktikoje stebima, kad pareiškėjai, pildydami prašymus, dažnai konsultuojasi su dokumentus priimančiu specialistu, kaip ir kokią informaciją teikti.

Netrukus, užbaigus techninius darbus, planuojama pradėti teikti išankstinės registracijos internetu paslaugą. Šios sistemos dėka pareiškėjai patys, matydami laisvas vietas, galės užsiregistruoti. Tikimasi, kad įvedus dar vieną išankstinio registravimosi būdą, sumažės pareiškėjų, norinčių tik užsiregistruoti, srautas.

Taip pat yra planuojama dar viena naujovė -  sukurti Lietuvoje sistemą, kurios dėka pareiškėjai prašymus išmokoms galėtų teikti elektroniniu būdu. Socialinės apsaugos ir darbo ministerija vykdo projektą “Elektroninių paslaugų sukūrimas socialinės paramos šeimai informacinėje sistemoje“, kurio tikslas - modernizuoti socialinės paramos informacinę sistemą, supaprastinti prašymo paraiškos piniginei socialinei paramai gauti formas ir sukurti elektronines paslaugas socialinės paramos srityje.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder