Tačiau mero pavaduotoja Judita Simonavičiūtė patikino, kad artimiausiu metu viešojo ir maršrutinio transporto paslaugų kainos Klaipėdoje nebus keičiamos.
"Jeigu mažintume kainą maršrutiniams autobusams, turėtume peržiūrėti ir didžiųjų autobusų kainas. Taip elgtis mus įpareigoja teismų sprendimai, kuriuos prieš keletą metų inspiravo patys maršrutininkai“, – sakė ji.
Vicemerės teigimu, keisti didžiųjų autobusų bilietų kainų nėra jokio pagrindo.
Klaipėdoje, anot jos, veikia geriausia viešojo transporto sistema Lietuvoje: mažiausios bilietų kainos tarp šalies didmiesčių, lanksti nuolatinių bilietų sistema, išplėtotas ir užtikrintas susisiekimo tinklas, didžiųjų autobusų įmonės dirba pelningai, jų nereikia dotuoti iš mokesčių mokėtojų kišenės. (Vilniuje savivaldybės skola vežėjams siekia 140 mln., Kaune – irgi dešimtys milijonų).
Didieji autobusai per metus perveža apie 32 mln. (90 proc.) keleivių, o maršrutininkai – apie 6 mln.(12 proc.).
Pagal atliktus stebėjimus ir gyventojų skundus aiškėja, kad mažieji vežėjai neretai nesilaiko tvarkaraščių, savaitgaliais aplenkia atokesnes maršrutų vietas, nes jiems važinėti "dykai“ neapsimoka, todėl nukenčia gyventojai.
"Kas svarbiau – 150 maršrutininkų interesai ar dešimtys tūkstančių klaipėdiečių, kurie vėliau vakare ar anksti ryte neturi su kuo grįžti į Girulius, Labrenciškes, Kalotę, Paupius, Tauralaukį ir kitus priemiesčius? Kviečiu atokiau gyvenančius klaipėdiečius išsakyti savo nuomonę, ar jie nori pastovaus viešojo transporto, ar kviesti taksi, kai "mikriukams“ vežti neapsimoka?“ – klausė J. Simonavičiūtė.
Maršrutinių taksi vežėjai taip pat siūlo vežti ir keleivius su lengvatiniais bilietais. Tačiau šio pasiūlymo įgyvendinti neįmanoma, nes lengvatinį tarifą maršrutinių taksi vežėjams draudžia Lietuvos Respublikos transporto lengvatų įstatymas.
"Ruošdami naują miesto viešojo transporto koncepciją norėjome pagelbėti maršrutininkams, nes matome, kad keleivių mažėja, todėl jų pajamos krenta. Maršrutininkai miršta. Dalis jų galėtų dalyvauti vieningoje pervežimų sistemoje, aptarnauti priemiesčius, bet jų tariami ar tikri lyderiai užsiima demagogija.
Jeigu "mikriukai“ nenori važiuoti į priemiesčius, mes tarsimės su Klaipėdos didžiųjų autobusų parkų vadovais. Siūlysime jiems įsigyti mažesnius autobusus ir aptarnauti Klaipėdos priemiesčius. Visi trys Klaipėdos didžiųjų autobusų parkai jau 7 metus dirba vieningoje pervežimų sistemoje, laikosi grafikų, atnaujino autobusus. Nemanau, kad jie atsisakytų naujos rinkos ir šios papildomos paslaugos. Mes ginsim klaipėdiečių interesus, tobulinsime ir plėsime susiekimo paslaugas“, – sakė mero pavaduotoja.
Rugsėjo 1 dieną baigiasi savivaldybės sutartys su maršrutinių taksi vežėjais. Kitą savaitę visų įmonių atstovai bus kviečiami pratęsti sutartis dar dviem metams. Jei atsirastų poreikis naujiems maršrutams, bus skelbiami konkursai vežėjui parinkti.
Pastarąjį kartą miesto viešojo transporto bilietai brango 2008 metų balandį. Šiuo metu autobuso bilieto kaina yra 1,80 lito, maršrutinio taksi – 2,50 lito.
Rašyti komentarą