Kol miegojai, iš mašinos galėjo likti detalių krūva

Kol miegojai, iš mašinos galėjo likti detalių krūva

Jei tikėtume automobilių vagysčių statistika, ramiausiai šiuo metu gali miegoti "Volvo" markės automobilius turintys klaipėdiečiai. Kur kas didesnė rizika atsibudus ryte neberasti savo automobilio "tojotų" savininkams. Tuo metu BMW vairuotojai labiausiai rizikuoja rasti savo "žirgą" be bamperių, veidrodėlių ir kitų detalių. Tačiau pareigūnai perspėja, kad situacija bet kada gali pasikeisti, mat automobilių vagysčių tendencijos priklauso nuo paklausos, o ji - nepastovi kaip rudeniški orai.

Klaipėdietis Darius Šoparas savo akimis negalėjo patikėti, kai birželio 22 d. rytą neberado 2004 metų gamybos automobilio "Škoda Octavia". Vagys pasisavino ne tik mašiną, bet ir joje paliktus vertingus daiktus.

"Iš pradžių galvojome, kad kas nors iškrėtė pokštą. Net negalėjau įsivaizduoti, kad tokį nepopuliarų automobilį kas nors galėtų vogti. Kai paskambinome policijos pareigūnams, jie iš pradžių irgi nepatikėjo, kad pavogė škodą. Tik atvykę suprato, kad nejuokauju.

Keisčiausia šioje istorijoje man buvo tai, kad policininkai iš karto davė suprasti, jog surasti automobilį vargiai pavyks - esą naktį jis galėjo būti perpjautas pusiau, visos detalės išrinktos ir ryte galbūt jau pardavinėjamos", - nemalonų įvykį prisiminė D. Šoparas.

Vyras svarstė, kad vagišių akis galėjo patraukti tai, kad prieš dvi dienas iki vagystės jis buvo uždėjęs automobiliui naujus įmantrius ratus.

"Vėliau man pareigūnai paaiškino, kad detalėms vagia bet kokius automobilius - net seni automobiliai yra vertingi. Dar pirmomis dienomis negalėjau susitaikyti su mintimi, kad praradau transporto priemonę. Kadangi turėjau atsarginius raktelius, važinėjau prie garažų ir maigiau signalizaciją, tikėdamasis išgirsti pažįstamą garsą. Deja... Belieka apgailestauti, kad automobilis nebuvo draustas. Visai neseniai gavau iš policijos pranešimą, kad mano byla jau uždaryta", - apgailestavo D. Šoparas.

Nors finansiškai ši istorija - skausminga, tačiau D. Šoparas džiaugiasi iš policijos pareigūnų išgirdęs bent vertingų patarimų, kokios saugumo priemonės greičiau padėtų surasti pavogtą automobilį. Viena iš tokių - palikti mašinoje, nematomoje vietoje, mobilųjį telefoną išjungtu garsu. Esą tokiu atveju automobilį bus lengviau susekti.

"Dabar jau žinau, kad automobilyje turėtų būti dvigubi užraktai, "slapukai", - pamoką išmoko D. Šoparas.

"Peiliu užveda tik filmuose"

Klaipėdos apskrities VPK Autotransporto priemonių grobimų tyrimo skyriaus vyriausiasis tyrėjas Arlandas Lavrentjevas nesuteikė daug vilčių, kad pavogtą automobilį galima atgauti. Esą tokių atvejų, kai mašiną pavagia paaugliai tik tam, kad pasivažinėtų, pasitaiko labai retai. Kur kas dažniau Klaipėdoje veikia šios srities profesionalai.

"Tik per filmus rodo, kad vagys automobilio variklį paleidžia su peiliu. Iš tikrųjų reikia nemažai išmanyti, kad jį pavogtum. Be to, reikia žinoti, kur jį padėsi. Tiesiog savo malonumui jų niekas nevagia. Viskas priklauso nuo paklausos", - pasakojo A. Lavrentjevas.

PRARASTAS BUDRUMAS. "Ko gero, daugelis, kaip ir aš, net negali įsivaizduoti, kad kam nors gali prireikti jo visiškai neįmantrios mašinytės. Juk naktį kieme pradėjus kaukti signalizacijai vargiai kuris besikeliame pažiūrėti pro langą. Pasirodo - be reikalo", - kalbėjo Darius Šoparas, šią vasarą netikėtai netekęs škodos.

Pasak jo, pavogtų automobilių likimas paprastas - arba jie tampa detalių krūva, arba pakeitus kėbulo numerius ir suklastojus dokumentus, juos bandoma parduoti Lietuvoje, arba jie iškeliauja į plačiąją Rusiją ar Kazachstaną. Esą ne vienas Klaipėdoje dingęs automobilis buvo rastas kitose Lietuvos vietovėse. Vieni jų buvo jau išardyti, kiti dar tik paruošti šiam darbui.


"Viena iš nišų, kur prieglobstį randa vogtų automobilių detalės - autolaužynai. Bausmė už vogtų transporto priemonių priėmimą tokių sąvartynų darbuotojų negąsdina, nes ji nėra griežta", - pastebėjo pareigūnas.

Pasak jo, ne kartą pavogto automobilio šeimininkui buvo grąžinta tik detalių krūva.

"Siūlo, bet neimam"

Žinoma, naivu tikėtis, kad paskambinus į automobilių dalių sąvartyną išgirstume nuoširdų prisipažinimą: "Taip, mes superkame vogtų automobilių dalis". Visgi "Vakarų ekspresas" pasiteiravo tokių įstaigų darbuotojų, ar jie dažnai sulaukia tokių pasiūlymų.

"Prieš trejetą metų tikrai dažnai būdavo tokių siūlymų, dabar gerokai rečiau. Matote, mes esame specifinis laužynas - superkame mikroautobusus, o juos, matyt, rečiau vagia. Bet tikrai nerizikuojame, nes nesinori turėti reikalų su policija. O jie, vos tik kokia vagystė kaime, iškart pas mus važiuoja.

Už kiek siūlydavo įsigyti vogtą mikroautobusą? Pigiai, kad bent "ant butelio" užsidirbtų. Na, gal ne visai taip - jei mikroautobusas kainuodavo 5 tūkstančius, sakydavo: "Duok tūkstantį - ir tavo", bet nesusigundydavau", - atviravo Kalnuvėnuose esančiame automobilių laužyne jau 10 metų dirbantis Andrejus.

Ir jis, ir kiti kalbinti kitų sąvartynų darbuotojai tikino, kad be dokumentų automobilių nesuperka. Daugelis akcentavo, kad nesidomi ir atskiromis automobilių detalėmis dėl tos pačios priežasties - esą baiminasi, kad jos gali būti vogtos.

"Detalių nelabai perkame, nes neaišku, iš kur jos. O kai perkame automobilį, visuomet internete patikriname "Regitros" duomenis - jei mašina registruota ne to žmogaus vardu, kuris nori ją parduoti, neimame. Kam rizikuoti? Policija labai dažnai mus tikrina", - pasakojo Grikštaičiuose esančio laužyno vadybininkas Justinas.

Geidžiamiausia - "Toyota"

Uostamiesčio pareigūnai pastebi, kad šiemet mašinvagiai labiausiai pamėgo "Toyota Corolla Verso" modelį - tokių šiemet pavogta daugiausiai.

"Negalima sakyti, kad egzistuoja vogtų mašinų mados, tačiau tendencijos skiriasi. Dar prieš metus labiausiai dėl savo automobilio saugumo rūpinosi "Honda CR-V" savininkai, o šiemet neramiai miega tojotų šeimininkai. Žinoma, tai nereiškia, kad niekas nevagia kitų markių automobilių. Tiesa, jei išgirsčiau, kad buvo pavogtas "Volvo" modelis, labai nustebčiau. Bent šiemet tokio atvejo nepamenu", - pasakojo A. Lavrentjevas.

Šiemet Klaipėdos apskrityje per 9 mėnesius pavogta 160 automobilių, pernai per tą patį laikotarpį - 190. Tik kiek mažiau nei penktadalis (30 atvejų per metus) bylų pasiekia teismą - kuomet pareigūnams pavyksta ką nors ištirti.

Vagiamiausi - senesni nei 3 metų

Vienų draudimo kompanijų atstovų duomenimis, vagys nerimsta ir savo veiklos nekeičia: automobilių vagysčių skaičius išlieka stabilus. Kiti tuo metu stebi šiokį tokį vagysčių mažėjimą.

"Pernai beveik pusę išmokų už vagystes sumos sudarė nuostoliai, patirti dėl automobilių detalių vagysčių. Šiemet - labiau pavieniai atvejai, kai iš automobilio pavagiama magnetola, navigacijos prietaisai, "parktronikai", veidrodėliai ar išorės apdailos detalės.

Pernai daugiausia vagysčių buvo susijusios su BMW ir "Mercedes-Benz" automobiliais, taip pat pradėjo ryškėti ir "Toyota" modelių detalių paklausa, šiemet išlieka ta pati tendencija - Lietuvoje daugėjant tojotų ir ilgapirščiai į jas labiau žvalgosi", - situaciją komentavo Arturas Senčeka, bendrovės BTA Žalų reguliavimo departamento direktoriaus pavaduotojas.

"Lietuvos draudimo" Gyventojų draudimo skyriaus vadovo Andriaus Gimbicko duomenimis, vagiamiausi išlieka "Volkswagen" modeliai, po jų rikiuojasi "Audi", "Toyota", "Honda", "Mercedes-Benz" ir BMW.

"Vagiamiausi automobiliai - daugiau nei trejų metų amžiaus, naujų mašinų pavagiama itin nedaug arba jos netrukus surandamos", - sakė A. Gimbickas.

Pasak jo, 2011 metais ypač suaktyvėję buvo detalių vagys - tais metais detalių vagysčių skaičius išaugo beveik du kartus.

"Šiemet per 8 mėnesius pastebime, kad detalių pavagiama maždaug tiek, kiek 2010-aisiais, todėl, galima sakyti, stebimas tokių vagysčių lygio stabilizavimasis. Tačiau apie 15 proc. išaugo vidutinė tokių detalių vagysčių žala, šiuo metu ji yra 2 400 litų. Vadinasi, vagiamos vis brangesnės detalės, nukenčia nauji, brangesni automobiliai, turintys daugiau vagis masinančios įrangos.

Statistiškai didžiausia tikimybė rasti apvogtą automobilį yra BMW savininkams - vagis pasisavina jų apdailos juosteles, "parkavimo" įrangos jutiklius, veidrodėlius, priešrūkinius žibintus ir bamperius. Jei vairuojate mersedesą, greičiausiai neteksite apdailos juostelių bei veidrodėlių. "Audi" savininkams didesnė tikimybė likti be magnetolų, bamperių, priešrūkinių žibintų bei ratų gaubtų. O iš folksvagenų detalių daugiausiai pavagiama žibintų, magnetolų ir gaubtų. Navigacijos įranga dažniausiai išplėšiama iš "Lexus", o oro pagalvės iš "Lexus" bei "Alfa Romeo" markių automobilių", - pasakojo draudikas.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder