Kretingoje - konfliktas dėl akinių

Kretingoje - konfliktas dėl akinių

"Kretingoje nedaug optikų, tačiau viena iš jų pasitikėti negalima", - tvirtino Kretingos r. gyventoja Evelina D. (pavardė redakcijai žinoma), nusivylusi jai pagamintais brokuotais akiniais ir neatgavusi už juos sumokėtų pinigų. Akinius pagaminusios optikos darbuotoja "Vakarų ekspresui" aiškino, jog klientei puikūs akiniai pagaminti iš antro sykio, tačiau ji neateina jų pasiimti.

Į dienraščio "Vakarų ekspresas" redakciją kreipėsi Evelina D., nepatenkinta Rotušės g. 16 name, Kretingoje, veikiančios "Centroptik" darbu. Mergina pasakojo, jog internetu įsigijo patinkančius akinių rėmelius, o šiame optikos salone užsakė akinių lęšius. Už akinius ir jų gaminimą klientė sumokėjo 120,40 Eur. Darbas buvo atliktas jau kitą dieną, tačiau atsiėmusi akinius klientė suprato, jog su jais blogai mato.

"Kitą dieną vėl kreipiausi į "Centroptik" ir informavau, kad akiniai brokuoti, ir grąžinau prekę nepažeistą. Jie patikrino mano regėjimą ir pripažino, kad akiniai pagaminti nekokybiškai, netaisyklingu laipsniu pasuktas kampas. Pasiūlė pagaminti iš naujo, tačiau aš nesutikau ir paprašiau grąžinti pinigus. Iš karto pinigų neatgavau, po keleto dienų su raštišku prašymu vėl grįžau į optiką, tačiau to prašymo iš manęs darbuotoja nepriėmė ir nepasirašė, kaip priklauso. Tada išsiunčiau prašymą grąžinti pinigus už nekokybišką prekę registruotu paštu. Neatgavusi pinigų - kreipiausi į Valstybinę akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybą. Optikos darbuotojai gal galvojo, jog esu jauna ir nedrįsiu kovoti už savo teises", - pasakojo Evelina.

UAB "Bronida", kuriai priklauso "Centroptik" Kretingoje direktorius Nerijus Daukšas teigė apie konfliktą su kliente nieko negirdėjęs. Pasitikslino, kuriame iš dešimties bendrovės valdomų salonų jis įvyko, ir pažadėjo, jog išsiaiškins.

Iš tiesų, po poros dienų į redakciją paskambino "Centroptik" darbuotoja. Nepanorusi prisistatyti moteris apgailestavo dėl nesusikalbėjimo su kliente. "Dvidešimt metų dirbame, visada su klientais gražiuoju susitariame. Pirmą kartą skubos tvarka darant lęšius klientės pasirinktiems rėmeliams nepavyko pataikyti dioptrijų. Tokių klaidų pasitaiko, kai klientai nusiperka rėmelius internetu nesimatavę. Evelinos atsinešti rėmeliai buvo labai dideli, nors ji pati smulkaus veido ir regėjimas jos prastas. Pagal jį ir tokius didelius rėmus pritaikyti lęšius - sudėtinga ir neatitiko dioptrijos. Tai pastebėjusi mergina pati sutiko, kad akinius iš naujo pagamintume. Dėl to ir tikrinome iš naujo jos regėjimą. Tik jos vaikinas kartu buvęs šaukė ant mūsų, šiurkščiai reikalavo pinigus grąžinti. Mes pagaminome klientei naujus akinius su specialiai užsakytais pačiais ploniausiais ir aukščiausio indekso lęšiais. Šių akinių vertė 138 Eur. Ir klientei jie nieko papildomai nekainavo. Vis dar laukiame, kada ji ateis pasiimti savo akinukų", - teigė "Centroptik" darbuotoja.

Klientas teisus

Nora Ribokienė, Valstybinės akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybos prie Sveikatos apsaugos ministerijos direktorė

Korekciniai akiniai priskiriami medicinos priemonių (prietaisų) kategorijai ir jų teikimą į rinką reglamentuoja Lietuvos Respublikos sveikatos sistemos įstatymas bei sveikatos apsaugos ministro įsakymu patvirtintas Medicinos priemonių (prietaisų) saugos reglamentas. Už teikiamų į Lietuvos rinką medicinos priemonių (prietaisų) saugos kontrolę atsakinga Valstybinė akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnyba prie Sveikatos apsaugos ministerijos (toliau - Akreditavimo tarnyba), kuri pagal kompetenciją nagrinėja asmenų pranešimus, prašymus dėl galimai nesaugių medicinos (priemonių) prietaisų.

Pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu patvirtintas Mažmeninės prekybos taisykles vartotojas, įsigijęs teisės aktų reikalavimų neatitinkančią medicinos priemonę (prietaisą), turi teisę reikalauti iš pardavėjo pakeisti prekę, sumažinti prekės kainą, neatlygintinai pašalinti prekės trūkumus (pataisyti prekę) ar vienašališkai nutraukti sutartį ir pareikalauti grąžinti sumokėtus pinigus. Pardavėjui atsisakius tenkinti vartotojo prašymą, dėl įsigytų netinkamų korekcinių akinių vartotojas gali kreiptis į Akreditavimo tarnybą.

Tarnybai nustačius, kad pateikti pranešimai buvo pagrįsti, medicinos priemonės (prietaiso) pardavėjas privalo vartotojui grąžinti pinigus už nekokybišką prekę. Akreditavimo tarnyba, priklausomai nuo pažeidimų pobūdžio, gali taikyti Lietuvos Respublikos sveikatos sistemos įstatyme numatytas poveikio priemones: stabdyti nesaugių medicinos priemonių (prietaisų) tiekimą į rinką, uždrausti tiekti į rinką / atšaukti iš rinkos bei taikyti administracines sankcijas, tai yra skirti baudas.
Mes panašaus pobūdžio nusiskundimų periodiškai gauname ir juos tiriame. Šiais metais esame gavę dviejų vartotojų pranešimus dėl įsigytų netinkamų korekcinių akinių. Jiems buvo grąžinti pinigai.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder