"Meridianas" tebelaukia verdikto

"Meridianas" tebelaukia verdikto

Kol kas dėl burlaivio "Meridianas" išsaugojimo esti daugiau kalbų nei darbų. Laivo paramos fondo direktorius Artūras Žičkus mano, kad tada, kai nenorima nieko daryti, prašoma pristatyti kokią nors pažymą. Esą panašiai elgiasi Klaipėdos savivaldybė. O pastarosios atstovai tikina, jog ieškoma teisinių būdų, kaip būtų galima remti miesto simbolio išsaugojimą. Šiuo aspektu koją gerokai kiša laivo priklausomybės klausimas.

Jeigu iki prasidedant šalčiams barkentinos "Meridianas" nebus spėta iškelti iš vandens tam, kad ji būtų remontuojama, reikės galvoti, kaip ji žiemos, ieškoti tam lėšų. Neatmetama galimybė, kad paspaudus šaltukui ar ledams miesto simbolis gali ir nuskęsti prie krantinės, jau nekalbant apie tai, kad būtų gerokai apgadintas laivo korpusas. Tačiau ir šią žiemą peržiemojus burlaiviui problema nedingtų - kitąmet vėl būtų diskutuojama iki žiemos, kaip jį reikia išsaugoti.

Kiek reikia pinigų?

Klaipėdos jūrinio miesto simbolio burlaivio "Meridianas" paramos fondo direktorius A. Žičkus iki šiol negali atsakyti į klausimą, kiekgi reikia lėšų miesto simboliui išsaugoti. Pasak jo, blogiausia, jog niekaip neapsisprendžiama, ką norima daryti. Jeigu jis būtų taip restauruojamas, kad vėl galėtų plaukioti, žinia, sumos būtų milijoninės. Bet ar to reikia?

"Šiuo klausimu turėtų apsispręsti tas, nuo ko tai galėtų priklausyti, t. y. tas, kas turi pinigų. Taip, miestiečiai paaukojo, bet tai yra tik ašaros. Jeigu tas laivas reikalingas ne tik paramos fondui, bet dar kažkam, tai tas kažkas irgi turėtų galvoti apie jo išsaugojimą. Jei jo reikia tik fondui, tada jis ir spręs, ką daryti, - visiems nuo jo nusisukus, sprendimai bus kiti", - sakė A. Žičkus.

Laivui reikia kapitalinio remonto, ne eilinio, koks buvo atliktas prieš porą metų. Tai, ką galima padaryti jam stovint 20 dienų doke, yra tik nedidelė dalis to, ką iš tiesų reikia atlikti kapitalinio remonto metu.

"Dabar laivą būtina iškelti tam, kad jis būtų remontuojamas, o ne tam, kad būtų laikomas iškeltas nuolatos. Tačiau tas iškėlimas, turint omenyje kapitalinį remontą, truks, ko gero, ne vienerius metus. Idealiausias variantas būtų suremontuoti barkentiną taip, kad ji galėtų dar kokius šešiasdešimt metų stovėti ant vandens, tačiau tai kainuotų kelis milijonus litų. Žinoma, kaina priklausytų nuo daugelio dalykų - kas remontuos, ar Lietuvos, ar užsienio specialistai ir t. t.", - sakė A. Žičkus.

Pasak jo, šiuo metu rengiamas Vidaus vandenų transporto kodekso pakeitimas, tad turėtų atsirasti sąvoka "istoriniai laivai". Jų remontui keliami truputį kitokie reikalavimai, tada būtų kur kas lengviau suremontuoti barkentiną.

Savivaldybė ieško būdų

Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotoja Alina Velykienė išreiškė viltį, kad dar rugsėjį miesto Tarybos posėdyje bus apsispręsta dėl laivo "Meridianas" išsaugojimo.

"Viliuosi, kad rugsėjį mes rasime bendrą sprendimą su fondu, tačiau kol kas nesulaukiame iš jo atsakymo dėl veiklos finansavimo", - sakė direktoriaus pavaduotoja.

ĮTIKIMA, kad paspaudus šaltukui ar ledams miesto simbolis gali ir nuskęsti prie krantinės, jau nekalbant apie tai, kad būtų gerokai apgadintas laivo korpusas. Tačiau net ir peržiemojus burlaiviui problema nedingtų - kitąmet vėl būtų diskutuojama, kaip jį reikia išsaugoti.

Savivaldybės administracija kreipėsi į A. Žičkų prašydama iki rugsėjo 1 d. pateikti veiksmų planą, kad būtų galima numatyti veiklas, kurioms būtinas finansavimas.


Rugsėjo 3 d. A. Žičkus sakė ketinąs tai padaryti, tačiau vakar savivaldybė veiksmų plano dar neturėjo. Klaipėdos savivaldybės pageidavimą pateikti tą planą jis vertina skeptiškai ir sako, kad jis neturės kokios nors reikšmės miesto savivaldybės apsisprendimui.

"Tai tiesiog nukrypimas į šoną. Kai neturi kaip pateisinti savo elgesio, tada paprašai kokios nors pažymos", - sakė fondo direktorius.

A. Velykienės teigimu, pagrindinis klausimas, iškylantis dėl veiklos finansavimo - turto priklausomybė. Bėda ta, kad Klaipėdos savivaldybė, kaip institucija, negali būti paramos davėja paramos fondams.

"Laivas priklauso fiziniams asmenims, kurie yra paramos fondo steigėjai. O savivaldybė, pagal įstatymą, negali remti tokio turto išsaugojimo. Mes ieškome būdų, kaip būtų galima remti tą fondą galbūt per mūsų įstaigas, galbūt tampant šito fondo dalininku. Klaipėdos meras kreipėsi į savivaldybės įstaigas dėl paramos teikimo "Meridiano" fondui. Mes galime tapti paramos teikėjai fondui per jo atitinkamas veiklas, atitinkančias viešojo intereso principus. Tai gali būti, pavyzdžiui, studentų mokomosios programos. Ieškoma teisinio būdo. Tai galima daryti, bet tik teisinėmis priemonėmis", - sakė A. Velykienė.

Yra norinčiųjų

Jau kalbėta su AB "Klaipėdos laivų remontas" - bendrovė norėtų gauti užsakymą tokio laivo remontui. Jūrų krovinių kompanijos "Bega" atstovai irgi svarstė galimybę skirti gana ženklią sumą "Meridianui", bet tokiu atveju bendrovė turėtų įsigyti laivą.

"Paramos fondo tikslas - išsaugoti šitą laivą, o ne turėti nuosavybės teises. Mes galime jį bet kam perleisti, jeigu tik apsiims išsaugoti, t. y. skirti lėšų", - sakė A. Žičkus.

 

 

 

Skaitomiausi portalai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder