Lietuvos architektų sąjungos Klaipėdos apskrities organizacijos Architektūros ir urbanistikos ekspertų tarybai pristatyta Klaipėdos piliavietės teritorijos detaliojo plano koncepcija. Išklausę projekto rengėjų – UAB "Uostamiesčio projektas“ projekto vadovės Snieguolės Stripinienės pristatymą – Ekspertų tarybos nariai nutarė surengti papildomą posėdį ar net kelis posėdžius, nes ši teritorija itin reikšminga miestui, o pateiktas projektas turi daug nežinomųjų.
27 ha teritorija tarp Pilies gatvės, AB "Baltijos“ laivų statyklos, Uosto akvatorijos ir Danės upės planuojama Klaipėdos savivaldybės administracijos užsakymu. Anot Paveldosaugos skyriaus vedėjos Editos Petrauskienės, detaliuoju planu turėtų būti apibrėžta šios svarbios Klaipėdos senamiesčio zonos perspektyva, numatytos jos plėtros galimybės, gyventojų bei turistų traukos taškai. Dabartinė šios vietos būklė esą netenkina nei miesto visuomenės, nei miesto Savivaldybės, o tai, kad nesama planavimo dokumentų yra didelis trukdis plėtrai.
Detaliojo plano projekto vadovės architektės S. Stripinienės teigimu, svarbiausias projekto elementas – Klaipėdos pilis. Projektu numatomas visų keturių jos bastionų atkūrimas bei juos juosiančio vandens kanalo iškasimas.
Tiesa, anot projektų rengėjų, pietinė piliavietės riba nėra aiški. Ankstesni archeologų spėjimai, jog pietrytinis ir pietvakarinis bastionai yra mažesni nebuvo tikslūs. Atliekami kasinėjimai leidžia spėti, jog pietinė pilies riba "slinksis“ "Baltijos“ laivų statyklos pusėn. Įvertindami tai, projektuotojai teigė "atitraukę“ įvažiavimo į teritoriją kelią, buvę priversti susiaurinti numatomą iškasti fosą.
Projekto vadovė sakė, jog rengiamame projekte nėra atsakymo į klausimą, ar atstatyti senąją Klaipėdos pilį: esą poziciją šiuo klausimu turėtų išreikšti miesto visuomenė.
Detaliuoju planu numatyta, kad iš senamiesčio atsivertų kuo platesnis vaizdas į buvusios Klaipėdos pilies teritoriją. Autorių manymu, tam turėtų būti griaunamas "Astros“ viešbutis (jų savininkams kompensuojant prarastą turtą); "žeminama“ šalia Pilies gatvės numatyta daugiaaukštė automobilių stovėjimo saugykla. Praėjimai į piliavietės teritoriją – požeminiai, nes pagal miesto Bendrąjį planą Pilies gatvė turėtų būti išplatinta iki 6 eismo juostų.
Svarstymui pateiktame projekte intensyvesnis užstatymas numatomas prie Danės upės, greta jau esamų Jachtų centro ir Ryžių malūno pastatų. Autoriai pripažino dar neradę aiškaus atsakymo, kaip turėtų būti išnaudotas vienas vertingiausių šios teritorijos pastatų – senasis elingas. Jis esą galbūt galėtų tarnauti kaip automobilių saugojimo vieta.
Profesionalų ir visuomenės diskusijai projekto autoriai teikia mintį, jog ateityje būtų galima pagalvoti ir apie esamos uosto akvatorijos linijos keitimą, t.y. grąžinti istoriniuose dokumentuose aptiktą kranto ribą. Tam reikėtų gruntu užpilti dalį esamo uosto kanalo.
Ekspertų tarybos nariai detaliojo plano užsakovo ir rengėjų pateiktą detaliojo plano koncepciją įvertino kaip itin sudėtingą, "keliančią daugybę klausimų“. Tam kad liktų kuo mažiau nežinomųjų, į kitą svarstymą ketinama kviesti Klaipėdos miesto savivaldybės, Valstybinio jūrų uosto direkcijos atstovus, archeologus bei Pilies gatvės išplatinimo projekto rengėjus.
Rašyti komentarą