Po remonto nebevažiuoja mašina. Kas kaltas?

Po remonto nebevažiuoja mašina. Kas kaltas?

Klaipėdiečiai, sumokėję kone 3 tūkst. litų už automobilio variklio remontą, netrukus po to, kai išvažiavo iš autoserviso, patyrė šoką - jų teigimu, po mašinos kapotu pasigirdo sprogimas, pasipylė dūmai ir variklis išėjo iš rikiuotės.

"Mes sakėme, kad variklį reikia kapitališkai remontuoti, bet klientai pasirinko pigiausią variantą. Tad atsitiko kaip atsitiko", - jokios savo kaltės nejaučia serviso darbuotojai.

Kaltinimų, kad meistrai mašinų ne tik nesutaisė, bet dar labiau apgadino, dažnai sulaukia ir vartotojų teisių gynėjai. Kartais jie pasitvirtina.

Tik piniginę ištuštino

Į "Vakarų ekspreso" redakciją kreipėsi klaipėdietė Vida Šimkuvienė. Moteris guodėsi jau antrą mėnesį negalinti važinėti savo automobiliu, mat po remonto autoservise tik gerokai patuštėjo piniginė, o automobilis tapo netinkamas naudoti.

"Į Tilžės gatvėje veikiantį autoservisą "Kelias" savo automobilį remontuoti atidavėme vasario 2 dieną. Meistrai tvarkė variklį. Atrodė viskas gerai. Sumokėjau tiek kiek paprašė - 2,7 tūkstančio litų - ir išvažiavau. Dar tą pačią dieną važiuojant greitkeliu po kapotu pasigirdo sprogimas, pasipylė dūmai... Persigandusi paskambinau į tą patį autoservisą. Jie atvažiavo ir parsitempė mūsų automobilį pas save", - pasakojo V. Šimkuvienė.

2004 m. gamybos "Mitsubischi Pajero" automobilio savininkė sakė kitą dieną paskambinusi į minėtą autoservisą, tačiau pastarojo darbuotojai esą atsakė nesiruošiantys veltui dar kartą tvarkyti variklio.

"Kur tai matyta? Tokius pinigus lupa, o už savo darbą neatsako. Argi tai normalu, kad vos tik sutvarkius variklį jį "užkala" tą pačią dieną? O kur garantijos? Juk ne į kokį garažėlį nuvežiau automobilį, o į rimtą įstaigą", - negalėjo patikėti tokia situacija klaipėdietė.

Tik atsitikus nemaloniam incidentui moteris susizgribo, kad remontą atlikęs meistras esą nedavė jai nei kasos čekio, nei jokio garantinio rašto, tik užsakymo sutartį, kurioje išvardinta, kokie darbai buvo atlikti ir kiek jie kainavo. Kadangi mokant pinigus kartu su V. Šimkuviene buvo jos kaimynė, pastaroji raštiškai patvirtino, kad pinigai tikrai buvo sumokėti, jei dėl to kiltų ginčas.

V. Šimkuvienė kreipėsi ir į vartotojų teises ginančią tarnybą, tačiau, pasak jos, į pastarosios instancijos telefoninį skambutį ir paraginimą suremontuoti automobilį autoserviso darbuotojai nesureagavo. Jokios reakcijos moteris sakė nesulaukusi ir į registruotus laiškus autoservisui, kurių ji tikina išsiuntusi net tris.

"Atrodo, kad jiems viskas "dzin". Negi aš dabar turiu išleisti krūvą pinigų advokatams ir tąsytis po teismus? Juk teismai gali užsitęsti pusę metų ir daugiau, o man automobilio reikia dabar", - negalėjo patikėti į kokią absurdišką situaciją pateko V. Šimkuvienė.

Moters ir jos kaimynės pasakojimu, kitą dieną po incidento jai net sušlubavo sveikata, teko kviestis greitąją medicininę pagalbą. V. Šimkuvienė tikina jog ją buvo ištikęs mikroinsultas.

"Viskas iš tų nervų", - įsitikinusi moteris.

"Tegul aiškinasi ekspertai"

Klaipėdoje veikiančio autoserviso "Kelias" meistras Linas Skliutas tikino, kad toks nesusipratimas įvykęs dėl pačių automobilio savininkų taupumo.

"Teisybės dėlei reikėtų paminėti, kad automobilį mums atvežė remontuoti tos ponios vyras. Variklis buvo užkaitintas, galvutė sulankstyta, todėl mes rekomendavome jį kapitališkai sutvarkyti, bet vyras pasirinko pigiausią variantą. Taigi mes remontavome tik viršutinę variklio dalį - galvutę, tačiau, matyt, visiškai variklio neatgaivinome. Kai pavažinėjome čia pat aikštelėje, atrodė, jog viskas gerai. Bet atsitiko kas atsitiko", - atsiduso L. Skliutas.

Meistro žodžiais tariant, moteriai važiuojant greitkeliu variklis tiesiog "užsigazavo", tad dabar nebėra kompresijos ir sugedo stūmoklio žiedai. Kitaip tariant - variklis nebetinkamas važiuoti.

SUSITARIMAI. Tiek autoserviso darbuotojams, tiek klientams patariama visus susitarimus patvirtinti raštiškai, kad iškilus nesusipratimui nekiltų ginčai, kuris kurį neteisingai suprato. Vyginto SKARAIČIO nuotr.

"Tegul dabar sprendžia nepriklausomi ekspertai kas kaltas, kad šitaip atsitiko. Mano nuomone, greičiausiai dabar gedimas įvyko apatinėje variklio dalyje, prie kurios mes net piršto neprikišome", - aiškino meistras.

Pasak jo, klientai buvo informuoti, kad kapitalinis variklio remontas būtų atsiėję ne ką ir daugiau, nei jie dabar sumokėjo - 3-4 tūkst. litų.

"Mes galime sutvarkyti variklį ir neimti dalies pinigų už atliktus darbus, bet už detales jiems vis tiek reikės sumokėti. Matyt, be teismo čia jau nebeišsiversime", - svarstė L. Skliutas.

Daugiau mokėti nesiruošia

Tokie meistro paaiškinimai stebina ir ponios Vidos vyrą Vytautą Šimkų.

"Parodykite man žmogų, kuris nenori susiremontuoti pigiau. Kita vertus, ar galima žodžiu "pigiau" vadinti 2,7 tūkstančio litų sumą? Jei meistras būtų pasakęs, kad po tokio remonto mašina bus nebenaudojama, žinoma, būčiau nesutikęs. Bet aš juo pasitikėjau. Keisčiausia yra tai, kad po incidento tas pats meistras jau siūlė nusipirkti naują variklį už 2 tūkstančius litų. Tai kodėl iš pat pradžių nepasiūlė tokio varianto, o bandė sutvarkyti senąjį ir nulupo nuo mūsų devynis kailius?" - stebėjosi V. Šimkus.

Vyras daro prielaidą, kad meistras tvarkydamas variklį galėjo priberti drožlių į stūmoklio žiedus, todėl esą jie ir galėjo sugesti.

"Meistras man pasakojo, kad jis remontuodamas variklio galvutę akmeniu pritrynė bloką. Anot kitų specialistų, su kuriais teko bendrauti, atliekant tokį veiksmą neišėmus variklio galėjo prikristi įvairių šiukšlių į stūmoklius, todėl pradėjus važiuoti jie ir sugedo", - prielaidą darė V. Šimkus.

Šeima tikino norinti tik vieno - atgauti iš serviso vėl važiuojantį automobilį ir nebesiruošia išleisti daugiau pinigų.

Ne pirmas atvejis

"Vakarų ekspresas" neseniai jau buvo aprašęs panašią situaciją. Į ją irgi buvo patekusi moteris, šių metų pradžioje įsigijusi automobilį. Po 10 dienų ji pastebėjo, kad mašinos variklis ėmė dirbti netolygiai, padidėjo išmetamų dūmų kiekis. Vienose kuro aparatūros remonto dirbtuvėse palikai mašinai po atliktos diagnostikos buvo patvirtintas specialistų spėjimas, kad viename iš cilindrų kompresija yra mažesnė. Gargžduose esančio autoserviso meistrai siūlė variklį remontuoti, bet klaipėdietei neįtiko darbų kaina, ji nutarė ieškoti pigesnio varianto bei nuvyko atsiimti automobilio iš dirbtuvių.

Atvažiavusi moteris jau rado savo mašiną nevažiuojančią, o meistrai paaiškino, kad vieno cilindro švaistiklis pramušė variklio bloką. Tai esą įvyko automobilį išvarant iš garažo.

"Palikau automobilį važiuojantį, o po patikros randu nevažiuojantį. Savo kaltės neįžvelgiu, servisas - irgi. Bandau derėtis, kad gedimą pašalintų bent pigiau, tačiau niekas į kalbas nesileidžia", - apie tolesnę įvykių eigą pasakojo moteris.

Vėliau klaipėdietė per pažįstamus surado meistrą, kuris automobilį sutvarkė, bet už tai teko atseikėti 2 tūkst. litų.

"Nuleidom rankas. Ir taip be automobilio praleidome dvi savaites, nesinorėjo laukti ilgiau, mašina juk reikalinga. Įsitikinau, kad tik reklamose skelbiama, jog žmogus ginamas. Realiai taip nėra. Vargu, ar dar kartą kils noras kreiptis į vartotojų teises turinčią ginti inspekciją", - sakė nusivylusi moteris.

"Tartis reikia raštu"

Mamertas KRAULEIDYS, Valstybinės nemaisto produktų inspekcijos Klaipėdos skyriaus vyriausiasis valstybinis inspektorius
Dėl netinkamai autoservisuose atliktų paslaugų skundų sulaukiame nedažnai, kartais jie pasitvirtina. Planinių patikrinimų autoservisuose metu nuolat akcentuojame, kad atliekant automobilio remonto paslaugas servisai turi laikytis automobilius gaminančių gamyklų techninių reikalavimų. Pavyzdžiui, keičiant automobilio skirstymo diržą neužtenka pakeisti vien tik jį. Automobilio gamintojas nurodo, kad keičiant skirstymo diržą, reikia keisti ir įtempėją, guolius, aušinimo skysčio siurblį. Nepakeitus viso komplekto servisas gali nesuteikti garantijos. Skirstymo diržo keitimas yra rimtas dalykas, nes jam nutrūkus sugadinamas variklis. Toks variklio remontas gali kainuoti keletą tūkstančių litų.

Jei automobilio šeimininkas nori sutaupyti ir pats reikalauja, kad būtų pakeistas tik skirstymo diržas, manau, autoserviso darbuotojas turėtų gauti raštišką šeimininko pageidavimą. Priešingu atveju iškilus ginčui, sunku įrodyti, kas kaltas.

Vartotojai kreipdamiesi į Ne maisto produktų inspekciją dėl netinkamos kokybės paslaugų turi pateikti autoservise atliktų darbų užsakymo lapą ir šių paslaugų apmokėjimą įrodantį dokumentą.
Kadangi jūsų minimoje istorijoje automobilis yra registruotas įmonės vardu, inspekcija automobilio remonto kokybę gali įvertinti tik pasirašius sutartį. Šios paslaugos juridiniams asmenims yra mokamos. Visgi šie žmonės gali kreiptis ir į nepriklausomus ekspertus, nes išvados bus reikalingos teismui.

Patikimas auto servisas Bamservisas.lt

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder