Pradėti bandomieji krovos darbai per naująjį terminalą

Pradėti bandomieji krovos darbai per naująjį terminalą

Klaipėdos jūrų krovinių kompanija „Bega“ spalio 10 d. prie naujojo pirso krantinės Nr. 67a priėmė pirmąjį laivą ir pradėjo bandomuosius krovos darbus per šiemet kompanijos baigtą statyti Universalų žemės ūkio produktų terminalą.

168 metrų ilgio, 26 metrų pločio sausakrūvį „Tanais Leader“, gavus Klaipėdos uosto kapitono Adomo Aleknos leidimą, trečiadienį, jau sutemus, sėkmingai įvedė vyriausiasis locmanas–instruktorius Rimvydas Eitutis. Bandomosios krovos metu į laivą iš naujojo terminalo sandėlio bus supilta apie 25 tūkst. tonų lietuviško eksportinio rapso.

Pirmojo laivo prišvartavimas prie pirso – svarbus ir ilgai lauktas įvykis kompanijai „Bega“ bei žemės ūkio produkcijos eksportuotojams ir importuotojams, nes šis hidrotechninis statinys (krantinės 66a-67a) yra sudėtinė infrastruktūrinė kompanijos pastatyto Universalaus žemės ūkio produktų eksporto-importo terminalo dalis.

Projektinis terminalo pajėgumas siekia apie 2,5 mln. t per metus. Jo technologinė įranga pritaikyta tiek birių žemės ūkio produktų eksportui, tiek importui vienu metu. Todėl terminalas leis patenkinti lietuviškų ar kaimyninių šalių grūdų eksporto, kuris šiemet yra rekordinis, poreikius, o kartu didelio tonažo laivais galės priimti ir importinę žemės ūkio produkciją, kurios poreikis vietinėje bei aplinkinių šalių rinkose pastaruoju metu sparčiai auga.

Terminalą, kurį sudaro 160 tūkst. kub. metrų talpos sandėlis, geležinkelio vagonų bei autotransporto iškrovimo/pakrovimo stotis, technologinė krovos ir kita įranga, kompanija pradėjo statyti 2011 m. pradžioje, o šių metų kovą jau atliko pirmuosius bandomuosius krovos iš geležinkelio vagonų į sandėlį darbus.

Generalinis statybos darbų rangovas buvo pati kompanija „Bega“, įvairius rangos darbus atliko Lietuvos ir Švedijos įmonės. Be statybos darbų, „Bega“ ant pirso sumontavo mobilų laivų krautuvą, įsigijo galingiausią Klaipėdos uoste 124 t keliamosios galios greiferinį kraną „Liebherr 420“, savo lėšomis nutiesė geležinkelio atšakas, automobilių kelius ir kt. Bendros kompanijos investicijos į šį terminalą bei krovos įrangą ir technologijas, įskaitant žemės sklypo paruošimą statyboms (senų pastatų griovimą, tinklų iškėlimą bei naujų tiesimą), siekia apie 80 mln. Lt.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija savo ruožtu investavo 52 mln. Lt į pirso statybą. Sutartis su rangovu „Josef Möbius Bau-GmbH“ buvo pasirašyta 2010 m. rugsėjo 2 d. Pagal sutartį, darbai turėjo būti baigti iki 2011 m. gruodžio 2 d., vėliau terminas buvo pratęstas iki 2012 m. liepos 2 d.

Prieš pradedant eksploatuoti pirsą, didžiausią nerimą kompanijos „Bega“ vadovybei kelia gylis prie naujųjų krantinių, nes pastačius objektą, tačiau neišgilinus prie jo akvatorijos, nebūtų galima priimti didelio tonažo “Panamax” bei “Post Panamax” tipo laivų, kokius yra planuojama iškrauti ar pakrauti naujajame terminale. Projektinis gylis prie pirso - 14 m (uosto kanalo gylis - 14,5 m).

Kompanija viliasi, kad pirsas, atitinkantis visus infrastruktūrinius parametrus, jau artimiausiu metu bus atiduotas eksploatacijai darbiniu režimu ir Universalus žemės ūkio terminalas galės pradėti veikti visu pajėgumu.

 

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder