Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos yra pirmoji valstybės institucija, pradėjusi įgyvendinti tokį projektą. Projekto trukmė – 25 metai, projektas kainuos 123,575 mln. litų. Valstybė už atliktus darbus ir paslaugas pradės mokėti nuo 2015 metų, atlygį išmokės per 23 metus.
Sutartis su Palangos aplinkkelio projekto valdymą ir administravimą 25 metus vykdysiančia UAB „Palangos aplinkkelis“ įsigaliojo dar 2013 metų balandžio 30 dieną.
2014 metų kovo 4 dieną taip pat pasirašomos su šio projekto administravimu susijusios dvi sutartys: sąlyginio deponavimo sąskaitos sutartį pasirašys Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos, UAB „Palangos aplinkkelis“ ir AB SEB bankas, o papildomą tiesioginio susitarimo sutartį pasirašys Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos, UAB „Palangos aplinkkelis“, UAB „Plėtros investicijos“ ir AB SEB bankas.
Statybos darbus vykdo jungtinės veiklos sutarties pagrindu susivieniję partneriai AB „Kauno tiltai“ ir UAB „Šiaulių plentas“. Pagal sutartį 8,25 km ilgio Palangos aplinkkelis bus nutiestas per dvejus metus, statybos darbai privalo būti baigti iki 2015 metų balandžio 30 dienos. Palangos miesto teritorijoje aplinkkelis drieksis 6,25 km, o Kretingos rajono – 2 km. Darbų metu netoli Palangos esanti Vydmantų sankryža bus rekonstruota į dobilo formos skirtingų lygių sankryžą, aplinkkelyje atsiras dar dvi vieno lygio sankryžos. Pagal projektą Palangos aplinkkelis bus dviejų eismo juostų, važiuojamosios dalies plotis – 7,5 metro. Vidutinė grąžos norma (VGN) – 8,76 proc. Ir pasibaigus partnerystės sutarčiai Palangos aplinkkelio eksploatacijos garantija bus ne mažesnė kaip 10 metų.
Palangos miesto ir Kretingos rajono savivaldybės šių metų sausio mėnesio pabaigoje jau išdavė leidimus aplinkkelio tiesimo darbams. VĮ „Klaipėdos regiono keliai“ leidimą riboti eismą išdavė 2014 metų vasario 18 dieną, jis galios iki 2015 metų balandžio 30 dienos. Palangos aplinkkelio tiesimo darbai nesutrikdys gražios ilgametės tradicijos – „1000 km lenktynės“ vyks ir šiais metais, ir ateityje.
Projektavimo paslaugas teikia UAB „Kelprojektas“. Statybos darbų techninę priežiūrą vykdo UAB „Kelvista“. Statybos darbų techninės priežiūros kontroliniai bandymai ir tyrimai atliekami AB „Kauno tiltai“ akredituotoje laboratorijoje.
Šio aplinkkelio ne tik palangiškiai, bet ir kretingiškiai laukė seniai – 2004 metais jo projektą Vyriausybė įtraukė į savo programą, tačiau konkretūs darbai pradėti tik 2011 metais. Jau 2013 metų gruodžio mėnesį VĮ Kretingos miškų urėdija kelio tiesimo teritorijoje pradėjo ženklinti iškirsti būtinus medžius. Naujasis aplinkkelis suteiks ne tik patogumą vairuotojams, bet ir iš esmės pagerins ekologinę situaciją prie Palangos. Paskaičiuota, kad vien praėjusiais metais per Palangą tranzitu pravažiavo 170 tūkst. lengvųjų ir krovininių transporto priemonių, daugiausia – į pasienį su kaimynine Latvija. Kadangi Palangos aplinkkelis taps magistralinio kelio Klaipėda–Liepoja dalimi, jis tranzitinį transportą nuo Palangos nukreips Liepojos, Klaipėdos, Šiaulių kryptimis, sunkiasvoris transportas nebevažiuos per kurorto centrą, sumažės jo judėjimas mieste. Ypač svarbu, kad į Latviją krovinius vežantys tranzito automobiliai netrikdys palangiškių ir kurorto svečių ramybės – pagrindiniai transporto srautai iš Klaipėdos jūrų uosto aplinkkeliu aplenks šį unikalų Baltijos pajūrio kampelį.
Palangos aplinkkelio tiesimo pradžios renginyje dalyvavo premjeras Algirdas Butkevičius, susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius, Palangos meras Šarūnas Vaitkus, Kretingos rajono meras Juozas Mažeika.
„Man teko dirbti susisiekimo ministru, tad puikiai suprantu šio aplinkkelio būtinybę. Džiaugiuosi, kad būtent susisiekimo srityje įgyvendinamas pirmasis viešosios ir privačiosios partnerystės projektas, kurio naudą pajus ir Palangoje gyvenantys žmonės, ir transporto priemonių vairuotojai, pervežantys krovinius. Šiuo aplinkkeliu bus išspręsta automobilių srauto problema,“ - sakė premjeras Algirdas Butkevičius.
Rašyti komentarą