Tiltas per Vilhelmo kanalą bus dvigubai platesnis

Tiltas per Vilhelmo kanalą bus dvigubai platesnis

Įgyvendinant Kairių gatvės rekonstrukciją bus tvarkomas ir tiltas per Vilhelmo kanalą. Projektuotojai siūlo du rekonstrukcijos variantus - gelžbetoninį ir plienbetoninį tiltą, naudoti dalį senų konstrukcijų ir statyti naują. Variantų kainos skirtumas - apie 0,5 mln. Lt. Techninė taryba rekomendavo toliau dirbti prie naujo tilto varianto.

Dabartinio tilto plotis - 10,9 m, yra dvi eismo juostos. Jis per siauras, reikėtų paplatinti daugiau nei dvigubai - iki 25,25 m ir padaryti 4 eismo juostas.

Projektuotojų teigimu, dabartinio tilto konstrukcijos netenkina naujo projektuojamo skersinio profilio. Jie siūlo du tilto rekonstrukcijos variantus.

Pirmas variantas - panaudoti dabartinio tilto konstrukcijas, t. y. palikti 5 senas sijas ir papildomai pastatyti dar 7 naujas gelžbetonines sijas, kad būtų pasiektas reikiamas tilto plotis. Tilto konstrukcija atitiktų europines apkrovas, tačiau neatitiktų visos europinės apkrovos, kuri taikoma keliams, kuriais eismo intensyvumas - iki 50 tūkst. automobilių per parą.

Šis variantas būtų 20 proc. pigesnis nei visiškai naujo tilto kaina. Preliminari kaina - 2,5 mln. Lt. Tačiau jo ilgaamžiškumas dėl panaudotų senų sijų būtų mažesnis - apie 35-40 metus, be to, šis variantas pareikalautų daugiau darbo ir laiko.

Kitas variantas - naujas tiltas su nauja plienbetonine perdanga, panaudojant esamas atramas ir papildomai išplatinant jas iki reikiamo pločio. Sijos būtų metalinės ir iš viršaus išbetonuotos monolitine plokšte. Įrengiant visiški naują plienbetoninę perdangą galima užtikrinti tokią maksimalią laikomąją galią, kokia yra šiomis dienomis pagal galiojančias europines normas.

Šio tilto ilgaamžiškumas - 100 metų, kaina - apie 3 mln. Lt. Pasirinkus šį variantą, darbai būtų atliekami greičiau ir paprasčiau, tiltą būtų galima pastatyti per pusę metų.

Projektuotojų manymu, geresnis variantas būtų paaukoti 5 senas sijas ir visiškai keisti perdangą, daryti ją naują ir užtikrinti 100 metų ilgaamžiškumą bei maksimalius europinės apkrovos standartus.

Techninės tarybos nariai linkę rinktis pastarąjį variantą, kuris būtų tinkamesnis turint omenyje ir tai, kad ateityje per tiltą gali tekti gabenti ir negabaritinius krovinius. Beje, gelžbetonį Lietuvoje gamina tik vieną įmonė, o plienbetonį gaminančių įmonių yra daugiau. Lietuvoje dabar tokia tendencija, kad visur gelžbetonis naikinamas ir naudojamas plienas.

Rekonstrukcijos metu eismas nebūtų uždarytas: pasirinkus pirmą variantą, eismas vyktų dabartiniu tiltu, o šalia būtų statoma paplatinta dalis, visiškai įrengiama, tada paleidžiamas eismas ja ir rekonstruojama senoji dalis; taip pat būtų elgiamasi ir antrojo varianto metu - pastatoma pusė naujojo tilto, ja paleidžiamas eismas, o tada ardomas senasis tiltas.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder