Šis įrenginys išgarsėjo kaip privati nuosavybė, "netikėtai" atsiradusi uosto vidury, nors pagal Lietuvoje galiojančius įstatymus uosto infrastruktūros objektai negalėjo būti privatizuojami. Kai jis pradėjo trukdyti saugiai laivybai ir būsimo suskystintųjų gamtinių dujų terminalo statybai, paaiškėjo, jog jį 2002 m. aukcione iš UAB Laivybos paslaugų centro už 100 litų varžytinėse, kuriose buvo parduodamos ir kanceliarijos prekės, nusipirko buvusio direkcijos juristo Sauliaus Trečekausko žmona Aurelija Trečekauskienė.
Tada kilo skandalas, prasidėjo teismai. Dar jiems nepasibaigus Vyriausybės nutarimu įrenginys buvo nacionalizuotas, o kovo 7 d. nugriautas. Nors pirmos instancijos teismas minėtų varžytinių sandorį pripažino negaliojančiu, buvusi savininkė parašė apeliacinį skundą.
Visą tą laiką nugriauta Klaipėdos "įžymybė", sverianti 260 tonų, gulėjo 9,5 m gylyje. Pagaliau Uosto direkcija susiderėjo dėl jo pašalinimo iš įplaukos kanalo ir rugsėjo 5 d. pasirašė rangos darbų sutartį su UAB "Garant diving".
Įrenginio iškėlimo darbai, kurie Uosto direkcijai kainuos per 250 tūkst. Lt, turės būti atlikti per 20 kalendorinių dienų nuo sutarties pasirašymo.
"Nieko nepadarysi. Šis įrenginys Vyriausybės nutarimu yra perduotas Uosto direkcijai, tad ji ir turės sumokėti už jo sunaikinimą", - sakė Uosto direkcijos generalinis direktorius Eugenijus Gentvilas.
Iškeltas deviacijos įrenginys bus padėtas ant 118 krantinės, kuria anksčiau naudodavosi UAB "Klaipėdos hidrotechnika", o vėliau jos kontrolę perėmė pati direkcija. Ten jis bus, kol bus priimtas sprendimas jį sunaikinti.
Rašyti komentarą