Atostogos
Turizmo specialistų teigimu, šiemet keliaujančių autobusu žmonių skaičius ženkliai išaugo. Tačiau daugėja ir kelionėmis šia transporto priemone nusivylusių žmonių.
Kelių klaipėdiečių pasakojimu, jų kelionė į Vokietiją autobusu pavirto tikra kančia - reikėjo kęsti nepakeliamą karštį, o prispyrus gamtiniams reikalams - laukti artimiausio sustojimo.
Vieną pataisė - sugedo kitas
Oro kondicionierius, tualetas, vaizdo bei garso sistema, mikrofonas, virtuvėlė, patogios sėdynės - taip važiavimą autobusu apibūdina kelionių agentūros "Grūda" reklamos.
Prieš kelionę klaipėdiečiai nusiteikė, kad problemų neiškils, nes šie autobuso pranašumai buvo nurodyti ir sutartyje, kurią jie pasirašė su agentūra.
"Karštas vanduo, tiesa, buvo, tačiau kitų išvardintų patogumų - ne. Tualetu, iš kurio pusės sklido ne patys maloniausi kvapai, naudotis negalėjome. Televizorius neveikė, tačiau sukorus kelis šimtus kilometrų vairuotojas jį pataisė. Tuomet sugedo oro kondicionierius", - kelionės įspūdžius pasakojo klaipėdietė Auksė Bogužaitė, kartu su dukra rugpjūčio 2-ąją autobusu keliavusi į Berlyno Haidės parką bei "Legolendą".
Vaikams - apie gėjus ir kiaules
Tuo pačiu autobusu į kelionę vykusi kaunietė Audra Galvanauskienė "Vakarų ekspresui" sakė labiausiai nusivylusi gidžių darbu - pradinių klasių mokytoja dirbanti moteris pasigedo jų bendravimo su vaikais. Mažiesiems skirtas dėmesys buvo gana keistas.
"Kai, važiuojant per Daniją gidė buvo paprašyta vaikams papasakoti apie šią šalį, mažiesiems, kurie sudarė pusę visų keliautojų, ji pasakojo, kad Danijoje gyvena daugiausiai gėjų, be to šioje šalyje auginama labai daug kiaulių, tačiau jos esančios prastesnės nei Lietuvoje", - citavo gidės išminties perlus A. Galvanauskienė.
Moteris pabrėžia, kad su agentūros "Grūda" paslaugomis naudojasi jau daugiau nei 5 metus, ir iki kelionės į Berlyną priekaištų jai neturėjusi.
"Ekskursijų programa šįkart taip pat likau patenkinta, tačiau tokio chaoso autobuse dar neteko matyti", - pasakojo kaunietė.
Siūlė kreiptis į Strasbūrą
Anot keliautojų, grįžtant namo nuomonių anketose jos išdėstė savo priekaištus. Vėl nustebino gidės reakcija.
"Jeigu kas nors netenkina, galit kreiptis į Europos žmogaus teisių teismą Strasbūre", - pasiūlė ji.
A. Galvanauskienė sakė nugirdusi, kaip prieš atsisveikinimo žodį gidė guodėsi vairuotojui - esą keliavusių moterų vyrams turėtų būti gėda, jog šie jas išleidžia į keliones.
Technika genda
Kelionių agentūros "Grūda" atstovai neneigia, kad panašių problemų kelionės metu gali iškilti.
"Mūsų agentūra turi 5 autobusus, tačiau kelionių organizuojame daugiau, todėl nuomojamės papildomas transporto priemones. Technika - šiuo atveju televizorius ar kondicionierius, žinoma, gali sugesti. O dėl tualetų - kartais nespėjama pašalinti jo turinio, tačiau būtinuoju atveju jais naudotis galima", - aiškino "Grūdos" Vilniaus skyriaus vedėja Ieva Kazlauskaitė.
Nusivylusiems klientams ji pataria dar kelionės metu išsakyti priekaištus kelionės vadovui, o nepavykus surasti kompromiso per 10 dienų raštiškai kreiptis į skyrių, kuriame buvo pasirašyta kelionės sutartis.
"Mes per 10 dienų įvertinsime priekaištus ir su klientu bandysime ieškoti abiem pusėms naudingų išeičių", - sakė I. Kazlauskaitė.
Prisibijo skųstis
Nacionalinės vartotojų teisių apsaugos tarybos Klaipėdos apskrities skyriaus vyriausiasis specialistas Domas Šukys "Vakarų ekspresui" sakė girdėjęs ne vieną priekaištą kelionių organizatorių atžvilgiu - labiausiai skundžiamasi nekultūringais vairuotojais, - tačiau pridūrė, kad kalbos ir lieka kalbomis - klientai prisibijo skųstis raštiškai.
Tuo metu D. Šukio kolega iš Telšių apskrities skyriaus Saulius Urbonas teigė, kad Žemaitijos sostinėje žmonės drąsesni.
"Sulaukėme ne vieno skundo - pavyzdžiui, paprašiusiam sustoti keleiviui buvo pasiūlytas taksi, dažnai pasimeta bagažas, o kartą neapsižiūrėję kelionės vadovai tualete paliko nėščią moterį.
Lietuvos konkurencijos tarybos atstovė spaudai Palmira Kvietkauskienė "Vakarų ekspresui" sakė, jog minėtas klaipėdiečių kelionės į Vokietiją atvejis galėtų būti traktuojamas kaip klaidinanti reklama - klientas negavo paslaugos, kuri skelbta įmonės reklamoje.
"Pavyzdžiui, tualetas gali neveikti dėl techninių kliūčių, tačiau jeigu juo naudotis neleidžiama nuolat ir sąmoningai, tai jau bus klaidinanti reklama. Po kreipimosi būtinai užsiimtumėme tyrimu", - sakė P. Kvietkauskienė.
Valdas PRYŠMANTAS
Rašyti komentarą