Galutinė "Air France" katastrofos tyrimo ataskaita: kalti lėktuvo pilotai ir techninis gedimas
Lėktuvas sudužo Atlanto vandenyne birželio 1 dieną 2009-aisiais po to, kai pateko į audrą su perkūnija. "Air France" skrido iš Rio de Žaneiro (Brazilija) į Paryžių. Žuvo visi 228 lėktuvu skridę žmonės. Praėjo beveik dveji metai, kol pavyko rasti skrydžio duomenis įrašančius prietaisus.
Prancūzijos skrydžių saugumo tyrimų biuras (BEA) pateikė galutinę "Air France" katastrofos ataskaitą ir teigia, kad nelaimė prasidėjo esant turbulencijai sutrikus lėktuvo greičio davikliams. Tuo metu pagrindinis lėktuvo pilotas darė pertrauką ir lėktuvą valdė du antrieji pilotai. Lėktuvo kapitonas grįžo į pilotų kabiną, bet jam nepavyko užkirsti kelio nelaimei. Lėktuvas neteko greičio ir pilotai ėmėsi netinkamų veiksmų: pakėlė lėktuvo priekį, nors reikėjo jį nuleisti.
BEA vyriausiasis tyrėjas Alenas Builaras (Alain Bouillard) ketvirtadienį žurnalistams sakė, kad "įgula beveik visiškai nekontroliavo situacijos". Jis pridūrė, kad pilotai taip ir nesuprato, jog lėktuvas neteko greičio.
Ataskaitoje pateikiamos 25 saugumo rekomendacijos. Dar 25 rekomendacijos prieš metus buvo pateiktos pirminėje ataskaitoje. Siūloma geriau apmokyti lakūnus ir pagerinti lėktuvų perspėjimo apie pavojų sistemas.
Tyrėjai nustatė, kad ir lėktuvo gamintoja bendrovė "Airbus" ir Prancūzijos skrydžių bendrovė "Air France" yra kaltos dėl nelaimės. Prancūzijos teismo pareigūnai tiria abi bendroves dėl kaltinimų netyčinio lėktuvu skridusių žmonių nužudymo. Kitą savaitę bus pateikta atskiroji teisminio tyrimo ataskaita.
Po katastrofos "Air France" pakeitė visų savo lėktuvų greičio daviklius.
Rašyti komentarą