Venecijoje kruizinis laivas vos nesusidūrė su jachta

Venecijoje kruizinis laivas vos nesusidūrė su jachta

Venecijoje kruizinis laivas vėlai sekmadienį vos nesusidūrė su jachta, kai buvo tempimas iš uosto.

Šis incidentas įvyko praėjus vos mėnesiui po susidūrimo, iš naujo įžiebusio diskusijas dėl milžiniškų laivų lankymosi šiame Italijos mieste.

Sekmadienį beveik 300 metrų ilgio, 12 denių turintis kruizinis „Costa Deliziosa“, gabenantis daugiau kaip 3,8 tūkst. keleivių, vos nekliudė motorinės jachtos, kai buvo tempiamas vilkikų per smarkią liūtį.

Venecijiečio rašytojo ir menininko Roberto Ferrucci (Roberto Feručio) tinklalapyje www.robertoferrucci.com matyti, kaip milžiniškas laivas praplaukia labai arti jachtos, prišvartuotos prie prieplaukos.

Kaip praneša naujienų agentūra AGI, 50 metrų ilgio jachtoje buvę žmonės išbėgo iš savo laivo į prieplauką. Incidentas įvyko netoli nuo garsiosios Venecijos Šv. Morkaus aikštės.

Priekinis vilkikas sugebėjo atitraukti kruizinį laivą tolyn nuo jachtos ir saugiai ištempė jį iš lagūnos.

Šįkart nelaimės buvo išvengta, bet birželio 2-ąją kitas kruizinis laivas – 13 denių „MSC Opera“ – kliudė prieplauką ir turistinį laivelį, sužeisdamas keturis žmones.

Ši avarija iš naujo pakurstė seniai vykstančius debatus apie žalą, daromą miestui ir jo trapiai ekosistemai kruizinių laivų, praplaukiančių labai arti krantų.

Kritikai sako, kad laivų sukeliamos bangos ardo lagūnoje įsikūrusio ir kanalų išraižyto miesto pamatus.

Venecija yra įtraukta į UNESCO Pasaulio paveldo sąrašą.

Prieš dvejus metus vyriausybė paskelbė, kad didieji laivai bus nukreipti toliau nuo istorinio centro, bet šio pažado neišpildė.

Vyriausybė yra parengusi projektą, numatantį, kad bus pastatytas naujas laivų terminalas ir nebebus leidžiama kruiziniams laivams plaukioti piečiau miesto esančiu Džudekos kanalu, einančius netoli Šv Morkaus aikštės.

„Jau nurodžiau savo ministerijai atlikti patikrinimą ir nustatyti, kas nutiko Venecijoje“, – socialiniame tinkle „Facebook“ pirmadienį parašė transporto ir infrastruktūros ministras Danilo Toninelli (Danilas Toninelis).

„Mūsų įpareigojimas naudoti trečia vilkiką buvo lemiamas, kad būtų išvengta avarijos, bet to nepakanka. Po 15 neveiksnumo metų priartėjome prie sprendimo, leisiančio pašalinti didelius laivus iš Šv. Morkaus aikštės. Ir padarysime tai užtikrindami saugumą ir apsaugodami aplinką, turizmą bei darbo vietas“, – pažadėjo jis. 

Italijos opozicija laiko D. Toninelli „nelaimių ministru, paralyžiavusiu šalies augimui vieną svarbiausių ministerijų“, sakė centro kairės Demokratų partijos narys Roberto Morassutas (Robertas Morasutas).

Tuo metu Venecijos meras Luigi Brugnaro (Luidžis Brugnaras), dešiniųjų pažiūrų nepartinis politikas, pareiškė, kad „pagrindinė atsakomybė už tai, kas atsitiko vakar ir už tai, kas galėtų nutikti ateityje, tenka tiems, kas nieko nenusprendė per pastaruosius mėnesius“.

„Kalbu apie transporto ministrą Danilo Toninelli“, – priduriama L. Brugnaro pareiškime.

„Daugiau laukti nebegalima. Laba pykstame. Gana laivų prie Šv. Morkaus aikštės ir Džudekos kanale. Ministras Toninelli turėtų kuo greičiau atvykti čia ir papasakoti piliečių institucijoms apie begalės patikrinimų, kuriuos jis pavedė atlikti, rezultatus. Gerbiamasis ministre, kiek dar turime laukti?“ - klausė jis.

Nors gondolininkai dryžuotais marškinėliais ir šiaudinėmis skrybėlėmis plukdo turistus siaurais kanalais, daugybė didžiulių dūmijančių laivų dunkso miesto vaizdingų varpinių ir tiltų fone.

„Kruiziniai laivai neturėtų plaukioti Džudekos kanalu, – po birželį įvykusio incidento kalbėjo Italijos aplinkos ministras Sergio Costa (Serdžas Kosta). – Jau ne vieną mėnesį dirbome, kad jie būtų perkelti... ir artėjame prie sprendimo.“

Pasaulio gamtos fondo (WWF) Italijos skyrius pavadino tą incidentą „rimto pavojaus varpu, kurio nesiklausyti būtų beprotybė“.

2013 metais italų valdžia uždraudė plaukioti Džudekos kanalu daugiau kaip 96 000 tonų vandentalpos laivams.

Toks draudimas iš dalies buvo įvestas reaguojant į 32 žmonių gyvybių pareikalavusią 2012 metų katastrofą, kai 115 000 tonų kruizinis laineris „Costa Concordia“ užplaukė ant uolų prie Džiljo salos netoli Toskanos krantų, nes kapitonas buvo nukreipęs laivą pernelyg arti pakrantės.

Tačiau šį įstatymą vėliau panaikino regioninis teismas, pasigedęs pavojaus saugumui ir aplinkai įrodymų.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder