Karolis Raišys Monte Karlo istorinių automobilių ralyje nugalėtojo titulą gins greičiausiu pasaulyje sedanu

Karolis Raišys Monte Karlo istorinių automobilių ralyje nugalėtojo titulą gins greičiausiu pasaulyje sedanu

1959-aisiais pasirodęs „Jaguar Mark 2“ modelis tapo greičiausiu sedanu pasaulyje. Dėl puikių valdymo savybių jis tapo itin populiarus tarp bankų plėšikų, mat policija prieš šį „Jaguarą“ neturėjo jokių priešnuodžių.

Tokiu išskirtiniu modeliu Karolis Raišys jau 5-ąjį kartą dalyvaus sausio 30-tą – vasario 3-ią dienomis vyksiančiame „Rallye Monte Carlo Historiqe“ istorinių automobilių ralyje ir gins nugalėtojo titulą.

5-asis startas greičiausiu pasaulyje sedanu

Lenktynininkas Karolis Raišys Lietuvos trispalvę prestižiniame Monte Karlo istorinių automobilių ralyje veš jau 5-tą kartą. Pernai ir užpernai važiuodamas 1958-ųjų „Jaguar XK150 FHC“ jis nugalėjo ralį seniausių automobilių kategorijoje. Šiemet vilnietis titulą gins su trimis metais naujesniu 1961-ųjų gamybos „Jaguar MK2“ modeliu.

„Per paskutinius porą metų turėjau daug gero laiko su „Jaguar XK150“, prisijaukinau, patiko. Ir tai pastūmėjo mane link „Jaguar MK2“, kuris techniškai labai panašus į XK150, tik visos technika paslėpta po sedano kėbulu“, - savo pasirinkimą argumentavo Karolis.

„Flameris Racing“ komandos atstovas vairuos galingiausią „Mark 2“ modelio versiją su 3,8 litro 6 cilindrus eilėje turinčiu varikliu. Gamintojai deklaruoja, kad toks motoras pajėgus išvystyti daugiau nei 220 AG. Galiniais ratais varomas automobilis 100 km/h greitį pajėgus pasiekti per 8,5 sek. ir išvystyti didžiausią 201 km/val greitį. Tokie duomenys atrodo pagarbiai net šių dienų perspektyvoje, o 7-ajame praėjusio amžiaus dešimtmetyje, kai buvo gaminami šie „Jaguar“, tokie skaičiai modeliui užtarnavo greičiausio pasaulyje sedano titulą.

Modelis, užcementavęs „blogiuko“ įvaizdį

Itin galingas variklis, geros valdymo savybės, keturios durys ir erdvus interjeras bei didelė bagažinė užtarnavo modeliui populiarumą tarp plėšikų. Jeigu anuomet banke vykdavo apiplėšimas, prie paradinių durų dažniausiai su užvestu varikliu stovėdavo būtent tokie „Jaguarai“. Juo tilpdavo gauja plėšikų, visas jų grobis, ir automobilio negalėdavo pagauti policijos pareigūnai. Tokios istorijos „Jaguar“ markei užtikrino blogiukų automobilio įvaizdį, britų pėdomis pasekę vokiečiai į kasdienius modelius montuodami itin didelius variklius išpopuliarino „supersedanų“ segmentą.

Tačiau „Mark 2“ vairuosiantis Karolis Raišys apiplėšti garsiojo „Monte Karlo“ kazino neketina. Šių metų sausio ir vasario mėnesių sandūroje sudėtinguose Alpių kalnų keleliuose lenktyniaus su laiku ir sieks pergalės „Rallye Monte Carlo Historique“ ralio seniausių automobilių kategorijoje.

„Noriu turėti gerą nuotykį su nauju automobiliu. O geriausias laikas su mašina būna tada, kai vyksta kuo atkaklesnė kova dėl aukščiausių pozicijų“, - savo lūkesčius trumpai išvardijo Karolis Raišys.

Pandemija pakeitė ir istorinių automobilių ralį

Šiemet „Rallye Monte Carlo Hitorique“ dėl pandemijos bus kiek kitoks nei anksčiau. Ankstesniais metais dalyviai startuodavo iš skirtingų Europos miestų ir važiuodavo pagal kelio knygą iki pietų Prancūzijos regiono, kur prasidėdavo greičio ruožai. Šiemet beveik 200 ekipažų susirinks tiesiai į Monako valstybę ir lenktynes pradės ten.

Dėl šio pakeitimo kiek sumažėjo bendras ralio maršruto ilgis, tačiau jis vis vien ne ką mažiau įspūdingas žinant, kad čia lenktyniauja istoriniai, toli gražu ne pirmos jaunystės automobiliai. Iš viso dalyviams teks įveikti 1 753 km, iš kurių 445 km sudarys greičio ruožai siauruose, sniegu ir ledu padengtuose Alpių kalnų keliukuose.

„Rallye Monte Carlo Historique“ yra tikslaus laiko varžybos, rengiamos pagal Tarptautinės automobilių sporto federacijos sukurtas „FIA Regularity rally“ taisykles. Ralio nugalėtoju skelbiamas tiksliausiai važiavęs ekipažas. Tačiau dėl itin įtempto grafiko ir sudėtingo ralio maršruto į pergalę nusitaikę ekipažai turi parodyti ne tik itin tikslų laiką, bet ir puikius vairavimo įgūdžius.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder