Skrydis - tarsi džiazas
Grupinės skraidymo akrobatikos čempionatas pasaulyje rengiamas pirmą kartą. Tačiau lietuvių pilotams tai nėra naujas iššūkis. R.Paksas ir R.Noreika grupinės akrobatikos varžybose dalyvauja nuo 1982-ųjų, A.Žentelis prie komandos prisidėjo prieš penkerius metus, pakeitęs ilgametį jos narį a.a. Leoną Jonį. Tad Džengdžou mūsų pilotams nauja bus tik renginio struktūra, bet ne dangaus iššūkiai.
„Klausydami džiazo ar bliuzo atlikėjų, matome aukščiausią susigrojimo laipsnį. Jie improvizuoja nežiūrėdami į natas, gyvena tą akimirką kuriama muzika. Akrobatika taip pat susijusi su improvizacija. Aukštis, greitis, vėjo kryptis ir stiprumas, žiūrovai - skrydžiui įtakos turi daugybė veiksnių, ir kiekvieną sekundę tenka priimti sprendimus, panašiai kaip džiazuojantiems muzikantams“, - pasakoja šį meistriškumą kartu su kolegomis puikiai perpratęs europarlamentaras, buvęs Lietuvos prezidentas R.Paksas.
Džengdžou teks remtis šia per tris dešimtmečius sukaupta patirtimi, bet kartu ir prisitaikyti prie čempionato reglamento - visos komandos turės atlikti privalomąją programą, kurioje bus griežtai apriboti skrydžio aukštis, zona, figūros ir t.t. Antroje varžybų dalyje, laisvojoje programoje, bus galimybė pademonstruoti ir improvizacinius sugebėjimus. Šiame etape lietuviai tikisi pasirodyti geriausiai, nes laisvoji rungtis, vertinama pagal atliekamų figūrų grožį, originalumą, sudėtingumą ir pan., jiems labiausiai prie širdies.
Kliūtys ryžto neužgesino
Pilotas R.Noreika „Vakaro žinioms“ teigė, kad komanda į Kiniją išskrenda nusiteikusi laimėti.
„Tai labai reikšmingas renginys, smagu, kad į pirmą kartą rengiamą pasaulio grupinio skraidymo čempionatą esame pakviesti ir mes, lietuviai. Stengsimės padaryti geriausia, ką galime ir ką mokame. Nepadarysime gėdos Lietuvai!“ - tikino R.Noreika.
Tiesa, konkurencija nebus lengva, nes dalyvauja skirtingo dydžio komandos. Kuo grupėje daugiau lėktuvų, tuo didesnis koeficientas, kuris taip pat nulemia galutinį rezultatą.
Lietuviai stengiasi nekreipti dėmesio į nesklandumų virtinę, trikdžiusią pasiruošimą čempionatui. Tarp objektyvių priežasčių - prastas treniruotėms sezonas, jų metu naudoti kito tipo lėktuvai, kurie gerokai skiriasi nuo tų, su kuriais teks pasirodyti čempionate. Be to, išskrisdami iš Vilniaus lietuviai dar nebuvo tikri, ar pilotažiniai lėktuvai Jak-50, į Kiniją išsiųsti prieš du su puse mėnesio, bus pristatyti laiku. Strigo ir R.Pakso vizos reikalai.
„Kinijos viza man buvo pateikta tik paskutinę dieną, nors kolegos pilotai, mūsų komandos mechanikai buvo gavę jas daugiau nei prieš mėnesį. Esu kviečiamas kaip Europos Parlamento narys, todėl įvairūs politiniai lygmenys turi duoti vienokius ar kitokius pritarimus. Visas procesas užtruko labai ilgai, čempionato organizatoriai patyrė dėl to nemažai nerimo“, - pasakojo europarlamentaras.
Pjaunasi tik politikai
Jis nusivylęs ir logistikos kompanija, apsiėmusia nugabenti lėktuvus į Kiniją. Belieka tikėtis, kad nepasikartos užpraeitų metų nesėkmė, kai jo lėktuvas apskritai nepasiekė Kinijos miesto Arašou ir teko atsisakyti dalyvavimo pasaulio čempionate.
Jūrų konteineriais gabenami lietuvių lėktuvai Džengdžou turėjo pasiekti kovo 30 dieną. Bet vakar laivas net nebuvo pasiekęs Kinijos krantų. Krovinių gabenimo kompanija teisinasi sugedusiais laivais, užklupusiomis audromis, žada atlyginti nuostolius, bet nuo to jiems ne geriau. Jei viskas klostysis pagal optimistinį scenarijų, lėktuvai atkeliaus į vietą ir bus pradėti rinkti tik balandžio 26-ąją, t.y. vos dvi paros prieš startą.
„Ką tai reiškia? Bemieges naktis, nepertraukiamą darbą valandų valandas, kad bent kartą ar du galėtume paskraidyti prieš oficialias varžybas. Man visiškai nepatiktų, jei atsitiktų kitaip. Džengdžou ir be to mūsų laukia sudėtingos aplinkybės - svetima vieta, klimatas, prastas matomumas, man teks skristi lėktuvu, kurį įsigijau visiškai neseniai... - vardijo R.Paksas. - Bet aš gyvenime vadovaujuosi principu: jei gali ką nors pakeisti, tai nerviniesi, jei nieko negali - kam tada nervintis. Tad iškeliaujame ramūs ir pasitikintys savo jėgomis.“
Ieškodamas būdų, kaip išsisukti iš keblios padėties, jis paprašė Džengdžou jau esančių savo inžinierių padėti kitų komandų inžinieriams, kad jie paskui supultų ir prisidėtų surenkant lietuvių lėktuvus. Tokios praktikos tarptautiniuose renginiuose nėra, bet R.Paksas neabejoja, kad jie nebus palikti bėdoje: „Aviatoriai - ne politikai, kurie tik į nugarą duria. Mes, pilotai, visada vienas kitam pakišame petį, jei matome, kad yra blogai. O mums, deja, šiandien yra būtent taip - mes degame.“
Parengta pagal dienraštį „Vakaro žinios“
Rašyti komentarą