Ar tikrai Klaipėda “pametė“ savo tapatybės kortelę?

Ar tikrai Klaipėda “pametė“ savo tapatybės kortelę?

Kiekvienas žmogus turi savo tapatybę patvirtinančią kortelę. Dar ID vadinamą. Nusprendė ją turėti ir miestas. Tam tikslui prieš keletą metų buvo įkurta viešoji įstaiga “Klaipėda ID“.

Savivaldybės įkurtos agentūros uždaviniai buvo ir vis dar tebėra pristatyti Klaipėdą pasauliui, kaip miestą, kuriame yra puikios sąlygos vystyti verslą, kurti savarankiškai, dirbti ir gyventi čia.

Kad naujai iškepta agentūra turėtų nuo ko atsispirti, dar ir šviežiai rekonstruotą pastatą, esantį Bangų 5A, perdavė. Miestiečiams žinomą “Kultūros fabriko“ pavadinimu.

Pati idėja, turėti efektyviai veikiančia agentūrą, kuri rūpintųsi miesto įvaizdžiu, aktyviai ieškotų naujų investuotojų, pritrauktų talentingus žmones į miestą, yra gera.

Tačiau, kaip dažnai atsitinka, net ir pačios geriausios idėjos patiria fiasko, jeigu yra netinkamai įgyvendinamos.

Norint įtikinti verslininką ar kūrybinį talentą įtikinti, kad Klaipėda yra geriausia vieta pasaulyje dirbti ir gyventi, reikia ir patiems būti efektyviems bei rezultatyviems.

Sprendžiant iš “Klaipėda ID“ 2019 metų veiklos ataskaitos svarstymo Miesto plėtros ir strateginio planavimo komitete, tapo aišku, kad taip nėra. Finansiniai dokumentai rodo, kad praėjusiais metais įstaigoje padarytas 30 259 eurų nuostolis.

Nepaisant to, darbo užmokesčio fondas nemažėjo ir sudarė 246 794 eurų. Tiek pinigų išleista dešimčiai įstaigoje dirbusių darbuotojų atlyginimams sumokėti.

Nepaisant to, šių metų pirmame ketvirtyje agentūroje darbuotojų dar padaugėjo. Šiuo metu jų yra 12.

Labiausiai dėl atlyginimo dydžio nesikuklino įstaigos direktorius Simas Simanauskas. Jo vidutinis mėnesinis atlyginimas "ant popieriaus" siekė 3362, 07 eurų.

Būtent jis pirmiausiai ir buvo atsakingas už įstaigos veiklos rezultatus, tačiau jo atlyginimo dydžiui prastas veiklos rezultatas įtakos neturėjo.

Per 2019 metus direktorius “ uždirbęs “ apie 40 000 eurų, matyt, nujausdamas artėjančią audrą dėl savo veiklos, šių metų vasario 27 dieną iš pareigų pasitraukė savo noru.

“Klaipėda ID“ internetinėje svetainėje skelbiamas šūkis: “Klaipėda žino savo stiprybes“. Pačią įstaigos veiklą galėtumėme pavadinti Klaipėdos silpnybe. Ilgą laiką buvo viešai giriamasi, kad “Klaipėda ID“ sėkmingai dalyvauja europiniuose projektuose ir pritraukia daug lėšų į Klaipėdą.

2019 metų finansinės ataskaitos rodo priešingą vaizdą. Iš tarptautinių projektų įstaiga gavo 52 591 eurų.

Dalyvaujama tik dviejuose projektuose. Iš “SB Bridge“ projekto gauta 36 399 eurų, iš kito INVENTURES projekto gauta 16 192 eurų.

Akivaizdu, kad pagrindine kontoros maitintoja jau keletą metų nuo įstaigos atsiradimo yra miesto savivaldybė.

2019 metais ji įstaigai pervedė 139 201 eurų mokesčių mokėtojų pinigų. Dar daugiau “Klaipėdos ID“ praėjusiais metais ištuštino ir vienintelio pelningai veikusio savo padalinio – “Kultūros fabriko“ – kišenę, paimdama ir išleisdama 10 098 eurų padalinio apyvartinių lėšų.

Klaipėdos miesto Tarybos narys Vidmantas Dambrauskas pastebėjo, kad “Klaipėdos ID dubliuoja “Kultūros fabriko“ administracijos darbą“.

Reikia pastebėti, kad šioje srityje pajamos gaunamos iš elementarios patalpų nuomos, kur daug administracinių gebėjimų nereikia. O “Kultūros fabriko“ veiklos turinį užpildo čia veikiantis privatus verslas bei kūrybinės iniciatyvos.

Klaipėdos miesto tarybos nariai, išnagrinėję viešosios įstaigos veiklą, reikalauja atsakingos miesto vadovybės pozicijos ir konkrečių žingsnių stabdant mokesčių mokėtojų pinigų švaistymą.

Miesto tarybos narys Vidmantas Dambrauskas:

“Tokia įstaiga uostamiesčiui ir jo gyventojams yra nuostolinga. Metų metais išleidžiamos didžiulės lėšos, tačiau nėra jokios realios įtakos ar naudos verslo vystymui.

Prisidengiama skambiais lozungais, o pastebimų veiklos rezultatų nėra. Savivaldybės vadovybė turi pripažinti realią situaciją ir kuo skubiau imtis konkrečių veiksmų likviduojant šią įstaigą.

O sutaupytus pinigus galima panaudoti kur kas efektyviau siekiant išlaikyti ar pritraukti naują verslą Klaipėdoje".

Miesto tarybos narys Arūnas Tuma:


“Situacija susijusi su “Klaipėda ID“ veikla jau seniai yra nenormali. Išleidžiami pinigai neatneša norimo rezultato. O tiesiog yra tapę šiltomis, ramiomis ir neblogai apmokamomis darbo vietomis“.

Politikai įžvelgia ir sisteminio valdymo problemą. Mieste veikia daug struktūrų, kurios vienaip ar kitaip yra atsakingos už Klaipėdos įvaizdžio formavimą.

Savivaldybės administracijos padalinys, kuris rūpinasi visuomenės informavimu, Klaipėdos turizmo informacijos centras, VŠĮ Klaipėdos šventės, VŠĮ Klaipėdos ID.

Miesto tarybos narys Vidmantas Dambrauskas: “Vadybos požiūriu yra absoliutus chaosas. Laikas iš esmės pertvarkyti šią sritį. Mažinti esamų įstaigų skaičių, o sutaupytas lėšas skaidriau ir efektyviau naudoti numatytiems tikslams pasiekti“.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder