Kalėdos jau pakuojamos į siuntinius

Kalėdos jau pakuojamos į siuntinius

Vis mažiau klaipėdiečių, tikinčių, kad per Kalėdas suvažiuos visi artimieji ir iš Lietuvos, ir iš užsienio, kad prie Kūčių stalo sės visa didelė šeima. Drąsesni ieško kalėdinių dovanėlių prekybos centruose, kiti - internetinės prekybos parduotuvėse, bet tiek vieni, tiek kiti nerimauja, ar neužkimš siuntiniai Lietuvos pašto, ar siuntų pristatytojai spės laiku jas nugabenti. Daugeliui kyla klausimas, iki kada reikia išsiųsti siuntinius, kad juos gautų iki švenčių, kas keičiasi šioje srityje Lietuvoje ir pasaulyje dėl COVID-19 pandemijos.

Siuntų pristatytojai sako, kad pikas jau prasidėjo, ir dirba pasiraitoję rankoves: priėmė į darbą daugiau kurjerių, stato naujus paštomatus. Kalėdų savaitę siuntinius veš net 500-550 vien tik UAB "DPD Lietuva" kurjerių.

Pasak šios bendrovės komunikacijos vadovo Tomo Vaišvilos, žmonės šiemet dovanėles pirks kitaip nei anksčiau, t. y. labiau saugosis ir kur kas daugiau naudosis internetine prekyba, todėl prekės pasivažinėjimas bus dvejopas: iki namų ir iki dovanos gavėjo. Kaip ir visos Lietuvos taip ir Klaipėdos gyventojai parsisiuntę prekes jas gražiai pakuos, pridėdami šeimos artumą simbolizuojančių dalykėlių, ir tada siųs vaikams, anūkams, broliams, seserims į įvairias pasaulio šalis.

Siuntinių štilio nebus ir po Kalėdų, nes prasidės nepatikusių dovanų grąžinimas. Šiais laikais beveik visos internetinės parduotuvės leidžia per 14 dienų prekę grąžinti. Vaizdžiai tariant, tada prasidės antrasis dovanų gyvenimas, tad siuntų pristatytojams darbo po Kalėdų tik šiek tiek sumažės.

Paštininkai, kaip ir UAB Klaipėdos autobusų parko atstovai, šiuo metu siuntų augimo dar nefiksuoja. Tačiau jie įspėja, kad, jeigu siunta bus išsiųsta likus kelioms dienoms iki Kalėdų, gavėjas ją greičiausiai gaus tik po švenčių. Užsisakius prekę iš Kinijos gruodį nereikėtų tikėtis, kad ji greitai pasieks Lietuvą. Pasak jų, kalėdinėmis siuntomis reikia pasirūpinti iki gruodžio vidurio.

Prekybos centro internete "Pigu.lt" atstovai tikina, kad prekių nepritrūks, ir prognozuoja, kad pardavimai šventiniu laikotarpiu išaugs dvigubai.

Siuntinių sferoje dirbantiems specialistams žinoma, kad kalėdiniu laikotarpiu žmonės būna pametę galvas, tad yra pasirengę ištaisyti jų klaidas. Dedama daug pastangų, kad siuntimo procesas vyktų sklandžiai, koronavirusas įneša tam tikrų korekcijų jau dabar ir gali iškrėsti siurprizų ateityje.

Pastatys 60 naujų paštomatų

"DPD Lietuva", pristatančios siuntas žemės transportu, atstovas T. Vaišvila sako, kad kasmet gruodį siuntų Lietuvoje būna 40 proc. daugiau, palyginti su kitais mėnesiais, užsienyje - 35 proc. Šiemet jau lapkritį jų skaičius pradeda viršyti vidurkį apie 20 proc. Jo teigimu, ir taip padidėjęs siuntų kiekis šiemet bus dar trečdaliu didesnis ir dėl karantino, ir dėl išaugusios elektroninės prekybos. "Siuntų jau padaugėjo, jau kur kas didesnis paštomatų užimtumas, mes, logistai, kurjerių bendrovių atstovai, manome, kad pikas jau prasidėjo. Prekybininkai anksčiau pradėjo "juoduosius" išpardavimus. Anksčiau "juodasis penktadienis" būdavo lapkričio pabaigoje, o šiemet - iškart po Vėlinių", - kalbėjo T. Vaišvila.

DAR NE. Lietuvos pašto atstovai sako, kad kalėdinių siuntinių bumas dar neprasidėjo.

Kalėdiniam pikui DPD kasmet ruošiasi iš anksto: 26-50 proc. didina kurjerių skaičių, papildomai samdo sandėlių darbuotojus. Manoma, kad šiemet įprasto skaičiaus gali neužtekti. Per pirmąsias tris pandemijos savaites DPD kurjerių skaičius išaugo nuo 403 iki 600 (48 proc.), sukurta beveik 200 naujų kurjerių maršrutų, nuomojamos papildomos sandėlių patalpos. "Šiemet dėl karantino negalėsime daryti to, ką darėme pernai. Tiek Vilniuje, tiek Kaune sandėlių darbuotojams prieš Kūčias ir Kalėdas padėdavo ir administracija. Šiemet padidinsime darbuotojų skaičių sandėliuose", - sakė T. Vaišvila.

Iki Kalėdų bus pastatyta apie 60 naujų DPD paštomatų, iš jų per spalį jau pastatyta 20. Beje, jie Lietuvoje kur kas populiaresni negu Europoje.

"Kalėdas repetavome pavasarį"

"Jau vasarą kalbėjomės su elektroninės prekybos žmonėmis, kiek jie planuoja parduoti prekių, skaičiavome, kiek mus reikės jų siųsti. Mūsų paslaugų dėl koronaviruso ne sumažės, o padaugės. Mes susitvarkysime, nes ne pirmąkart Kalėdos", - sakė T. Vaišvila.

Pavasarį per karantiną, ypač per pirmas dvi tris savaites, DPD turėjo nemažai iššūkių, kadangi tokio kiekio siuntų neplanavo, trūko ir patalpų joms sudėti ir t. t. "Dabar taip nebus. Galima sakyti, kad Kalėdas mes repetavome pavasarį. Didžioji dalis siuntinių gavėjus pasieks kitą arba dar kitą dieną. Vis dėlto piko metu rekomenduojame planuoti savaitę prekei parsisiųsti ir savaitę nusiųsti neskaičiuojant savaitgalių. Kalbu apie Lietuvą arba artimąjį užsienį. Pavyzdžiui, norint nusiųsti siuntinuką į Angliją įprastai reikia 3-5 dienų, per Kalėdas būtina prisidėti mažiausiai penkias dienas. Nėra taip, kad siuntinys iš Vilniaus vežamas tiesiai į Londoną, pakeliui jis užsuka dar į kelias stoteles, keliskart yra perrūšiuojamas", - pasakojo T. Vaišvila.

Į Vokietiją siuntinys keliauja ne mažiau kaip 3, į Prancūziją ir Ispaniją - 5 dienas. Iš paštomatų siuntinys vėlai vakare nėra paimamas. "Jeigu norėčiau kad siuntinys Lietuvoje būtų gautas per Kūčias, tikrai jo nesiųsčiau gruodžio 21 d. Esant normaliai situacijai ir gruodžio 22 d. išsiuntus galima gauti per Kūčias, bet šiemet taip nebus. Jeigu perkate Kinijoje ar JAV, jau dabar reikia tai daryti", - aiškino T. Vaišvila.

Siuntiniai nebedezinfekuojami

Karantino pradžioje siuntiniai buvo dezinfekuojami. "Dabar to nedarome, nes niekas neįrodė, kad virusas plinta per juos, dažniausiai užsikrečia žmogus nuo žmogaus. Dar dezinfekuojame paštomatus, kurjerių skenerius, nors šiuo metu nebėra prasmės tai daryti - nebeduodame jų pasirašyti žmonėms. Vėl grįžome prie bekontakčio pristatymo, kurjeris paduoda ne į rankas, o padeda. Norėdami įsitikinti, ar tam žmogui padavėme, galime prašyti padiktuoti PIN kodą. Jeigu jo žmogus būtų negavęs, gali padiktuoti asmens skaičius, bet ne asmens kodo. Jeigu netinka tie variantai, galima savo siuntinius nukreipti į paštomatą ir atsiimti patiems.

Dar vienas pokytis - nepriimsime iš žmonių grynųjų pinigų. Atsiskaityti galima banko kortele. Tą darėme ir pavasarį. Sunkesnių nei 80 kg siuntų į namus nebenešime, galime palikti prie durų arba prie laiptinės ir dėl savo, ir dėl žmonių saugumo. Jeigu susirgtų vienas kurjeris, kuris rytais lankosi ten, kur jų yra 50, ir po savaitės galime visų jų neturėti", - pasakojo T. Vaišvila.

Autobusais greičiausia

UAB Klaipėdos autobusų parko Eksploatacijos departamento direktoriaus Imanto Paliako teigimu, kol kas žymaus siuntų srauto didėjimo nebuvo, bet jų nemažėjo, apyvarta gana gera. Jis patikino, kad uždaryti Siuntų skyriaus arba riboti jo darbo neketinama, laukiama įprastinio kalėdinio laikotarpio, kai siuntų būna daug.

Pasak I. Paliako, šiemet tikimasi dar didesnio krūvio, nes žmonės negalėdami įteikti dovanėlių dažniau siųs jas per kurjerius.

Kol kas bendrovė daugiau kurjerių nesamdo, bet situacija stebima, jeigu siuntų smarkiai daugės, tai bus daroma.

"Jeigu nebus ribojami tarptautiniai pervežimai, mūsų Siuntų skyrius bus atidarytas. Žinoma, bus laikomasi visų saugumo reikalavimų. Ir dabar prie jo susidaro eilutė lauke, nes ribojame patekimą laikantis atstumo, bet iš esmės darbo sparta yra įprastinė.

IŠSKIRTINUMAS. Klaipėdos autobuso stoties siuntų skyrius išsiskiria pristatymo greičiu. Kitos tarnybos tokios paslaugos, kad žmogus galėtų tą pačią dieną pasiimti siuntinį kitame mieste, neturi.

Vitos JUREVIČIENĖS nuotr.

Siuntos yra vežamos ne vien tik mūsų autobusais. Lietuvos vežėjai yra susijungę į tinklą "Siuntos autobusais". Jeigu nebus apribojimų, jeigu tinklas nesugrius, mes ir toliau vešime siuntas, nes iš jų gauname pajamų ir šia paslauga gyventojai aktyviai naudojasi", - sakė I. Paliakas.

Klaipėdos autobusų stoties Siuntų skyriaus vadovė Danutė Markevičienė sakė, kad paprastai kalėdinių siuntų pradeda daugėti gruodį. Šia paslauga dažniausiai naudojasi juridiniai klientai, kuriems darbo laikas labai brangus. Jeigu siunta ateina iš kito miesto ir už pristatymą sumokėta, kurjeris pristato ją ir asmeniui, tačiau išsikviesti kurjerio nejuridinis klientas negali. "Pagrindiniai mūsų klientai yra asmenys, kuriems labai svarbu greitis", - sakė skyriaus vadovė ir pridūrė, kad, palyginti su visais kitais siuntų pristatytojais, Klaipėdos autobuso stoties Siuntų skyrius išsiskiria greičiu, tai jo didysis pliusas. Kitos tarnybos tokios paslaugos, kad žmogus galėtų tą pačią dieną pasiimti siuntinį kitame mieste, neturi.

Atsirado naujų parduotuvių

Prekybos centro internete "Pigu. lt" rinkodaros vadovas Ernestas Kačerauskas sako, kad 2020-ieji - neeiliniai metai visam e. prekybos sektoriui. Kovą Lietuvoje įvestas karantinas suveikė kaip tam tikras katalizatorius, parodęs ne tik pirkėjų, bet ir verslo apsisprendimą nerti į internetą. Per patį pirmojo karantino piką fiksuoti apie 80 proc. didesni pardavimai. Palyginti su praėjusiais metais, 2020-aisiais planuojamas vidutiniškai 30 proc. pardavimų augimas.

Šiemet e. prekyboje aktyvesni ne tik pirkėjai, daugėja ir prekiaujančiųjų internete. Norinčiųjų prisijungti prie "Pigu.lt" e. prekybos platformos skaičius išaugo kone trigubai. Šiuo metu trijose šalyse: Lietuvoje, Latvijoje, Estijoje atsirado daugiau nei 1 200 naujų prekybininkų/parduotuvių, kurios pradėjo prekiauti e. prekybos platformoje.

E. Kačerausko manymu, visuotinis karantinas itin didelės įtakos "Pigu.Lt" darbui neturėtų daryti. "Sustiprinome komandą, saugumo reikalavimus, atsisakome grynųjų pinigų operacijų fizinėse parduotuvėse, sandėlyje turime atskiras tarpusavyje nesusisiekiančias darbuotojų pamainas, patalpas nuolat dezinfekuojame - imamės visų saugumą užtikrinančių priemonių, kad darbas nenutrūktų", - sakė jis.

Kalėdiniam laikotarpiui "Pigu.lt" tradiciškai visada padidina savo komandą bei pajėgumus. Tuo metu sandėlyje centras gali paruošti net ir 20-25 tūkst. užsakymų per parą, kai vidutiniškai per dieną suruošia apie 10 tūkst. "Manome, kad šventiniu laikotarpiu darbų apimtis išaugs dvigubai. Tad priėmėme daug naujų darbuotojų, suefektyvinome procesus ir darbą sandėlyje. Parduotuvėse ir prekių atsiėmimo punktuose klientus aptarnaujame vos per kelias minutes, tad tam, kad išlaikytume tokį patį tempą ir šventiniu laikotarpiu, pailginome darbo laiką, pradėjome kai kuriuose miestuose dirbti ir sekmadieniais. Per šiuos metus atidarėme 4 naujas parduotuves, netrukus duris atvers dar viena. Net ir tokias paskutinės minutės dovanas, kai sandėlio prekės yra užsakomos Kūčių rytą, Vilniuje ir Kaune yra galimybė atsiimti vakare. Dar nenusprendėme, ar dirbsime antrą Kalėdų dieną", - sakė E. Kačerauskas.

Plečiami LP EXPRESS terminalai

Lietuvos pašto atstovai prognozuoja, kad šiais metais kalėdiniu laikotarpiu siuntinių gali būti net 3 kartais daugiau nei įprastu laikotarpiu.

Lietuvos pašto Rinkodaros ir pardavimų padalinio direktorius Norbertas Žioba sako, kad paprastai kalėdiniu laikotarpiu siuntų kiekiai auga dvigubai, tad pasitaiko ir vėlavimo. Šiais metais situacija, tikėtina, bus šiek tiek kitokia dėl COVID-19.

Jo teigimu, pavasarį paskelbus karantiną gyventojai išsiugdė įprotį pirkti internetu - siuntų kiekiai taip ir negrįžo į prieškarantininį lygį. Tačiau pašto darbuotojai įsitikino, kad gali valdyti siuntų srautus, pavyzdžiui, pačiame karantino įkarštyje 80 proc. LP EXPRESS savitarnos terminalais keliaujančių siuntų gavėjus pasiekė jau kitą dieną, o balandžio pabaigoje kitą dieną buvo pristatoma daugiau nei 93 proc. siuntų.

"Šiuo metu žymaus siuntų augimo dar nefiksuojame, bet intensyviai ruošiamės. Jau ne pirmi metai tuo laikotarpiu samdome laikinus darbuotojus, kai kuriuos jau pasamdėme. Lietuvoje situaciją valdyti kiek paprasčiau - jau darome tam tikrus veiksmus, kad klientus siuntos pasiektų kaip galima greičiau: nuolat plečiame LP EXPRESS siuntų terminalus, į populiariausius terminalus kurjeriai važiuoja dažniau nei įprastai, kai kurie aptarnaujami net sekmadieniais, taip pat išnaudojame visus įmanomus pristatymo būdus - kurjeriams padeda ir laiškininkai, ir paštų darbuotojai. Su užsienio siuntomis situacija kitokia - daugelis veiksnių priklauso ne nuo mūsų, o nuo kitų šalių pašto veiklos, skrydžių dinamikos ir pan. Šiai rinkai didesnę įtaką daro pasaulinė pandemija - force major jėgos, kurių negalime kontroliuoti. Dėl COVID-19 situacijos šalyje tam tikri pokyčiai jau padaryti prieš kelias savaites ir nuolatos atnaujinami. Klientų bei darbuotojų saugumas yra mūsų prioritetas", - sako N. Žioba.

Paklaustas, kada išsiuntęs siuntinį žmogus gali būti ramus, kad adresatas gaus jį iki Kalėdų, N. Žioba atsakė: "Siunčiantiems į užsienį rekomenduojame siunta pasirūpinti kuo anksčiau. Dabartinėmis sąlygomis Europos kryptimis siunta keliauja maždaug dvi savaites, į tolimesnes šalis, pavyzdžiui, JAV, Australiją, tris keturias. Dabar terminai yra tokie, tačiau po savaitės situacija dėl COVID-19 gali visiškai pasikeisti. Siunčiant Lietuvoje kalėdinėmis siuntomis reikėtų būtinai pasirūpinti iki gruodžio vidurio.

Pirkėjai būna išsiblaškę

Jei pirkėjas parašo ne tą pašto kodą ar savo telefono numerį, kuris reikalingas kurjeriui susisiekti, "Pigu. lt" sistemos fiksuoja klaidą, ji tikrinama duomenų bazėje ar nurodytu el. paštu prašoma patikslinti informaciją. Pasak E.Kačerausko, tokių atvejų, kad klientas apskritai negautų savo užsakytos prekės, intensyviausiu šventiniu laikotarpiu būna vos 1 iš 3 400.

Paštininkai sako, kad per metus pasimetusių siuntinių būna vos 0,01 proc. Anot jų, netaisyklingai adresuota siunta - viena iš pagrindinių priežasčių, kodėl vėluoja, o kartais gavėjų ir nepasiekia arba siuntėjui grąžinama siųstoji pašto korespondencija. Taip pat itin dažnas atvejis, kai siuntėjai nurodo tik kaimo ar gyvenvietės pavadinimą, tačiau nepatikslina, kokioje šalies savivaldybėje ši vietovė yra. Lietuvoje kartais galima suskaičiuoti net iki keliolikos vienodų vietovardžių, todėl būna neaišku, kur pristatyti gyventojų siunčiamas siuntas. Kitas svarbus akcentas - tvarkinga pašto dėžutė. Labai svarbu, kad ji būtų sandari, rakinama, į ją tilptų gaunama korespondencija.

Pasak "DPD Lietuva" atstovo T. Vaišvilos, pasimeta 1 iš 1 000 siuntų. Iš dažniausiai daromų klaidų jis nurodė užrašomą ne tą kodą, ne tą adresą.

"Kadangi per Kalėdas daugiau žmonių siunčia siuntas, todėl daugiau ir klystančiųjų, nes tai daro neprofesionalai, ne e. parduotuvės darbuotojai. Bet kuriuo atveju pasiklydusių siuntų bus. Rekomenduočiau tiksliai rašyti pašto kodą. Jeigu adresas neteisingas, o kodas geras, mes galime tokią klaidą ištaisyti. Jeigu blogi abu variantai, tada sunku, nes beveik visuose miestuose yra taip pat pavadintų gatvių", - sakė jis.

Kaip atrodo Klaipėda siuntinių fronte

Pasak "Pigu. lt" atstovo, klaipėdiečiai aktyviai perka sveikatos apsaugos ir higienos prekes, smulkią buitinę techniką, renkasi rudens sezono aprangą, avalynę ir aksesuarus. Kiek aktyviau jie, palyginti su Vilniaus ar Kauno gyventojais, perka kosmetiką, parfumeriją ir gyvūnų prekes.

Pasak paštininkų, pagal siuntų kiekį Klaipėda yra trečia po Vilniaus ir Kauno. "Stebėdami gyventojų siuntimo įpročius Klaipėdoje, matome stipriai augantį LP EXPRESS siuntų terminalų populiarumą. Palyginti su tuo pačiu laikotarpiu praėjusiais metais, siuntų kiekis per LP EXPRESS terminalus padidėjo 2,3 karto", - sakė N. Žioba.

Pasak"DPD Lietuva" atstovo T. Vaišvilos, Klaipėda jų fronte niekuo neišsiskiria, nebent tuo, kuo skiriasi visi didmiesčiai. Paprastai perkamos tos pačios prekės: pirmoje vietoje drabužiai, antroje - grožis, sveikata (papildai, kvepalai ir t. t.), trečioje - avalynė. "Didmiesčių gyventojai turi daugiau pinigų negu gyvenantieji rajonuose, tai jie perka daugiau", - sakė DPD atstovas.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder