Savivaldybės administracijos laukia pertvarka

Savivaldybės administracijos laukia pertvarka

Klaipėdos savivaldybės administracijoje nuo kitų metų planuojama sumažinti departamentų, skyrių ir poskyrių skaičių. Nors pareigybių mažėtų nežymiai, tikimasi, kad pokyčiai duos matomų rezultatų.

Šiuo metu Savivaldybės administracijoje yra 439,5 pareigybės, po organizacinės struktūros pertvarkos turėtų likti 436,5.

Kas siūloma?

Dabar Savivaldybėje yra 6 departamentai, 38 skyriai ir 25 poskyriai.

Planuojama, kad bus naikinami visi 6 departamentai, 6 skyriai, 12 poskyrių ir 3 pareigybės. Dar 3 pareigybės bus perkeltos į merui pavaldžią Tarptautinių viešųjų ryšių grupę.

Nebeliktų kai kurių smulkesnių skyrių ar poskyrių, kurie būtų sujungti, pavyzdžiui, būtų bendras Urbanistikos ir architektūros skyrius, nebeliktų atskiro Kapinių priežiūros skyriaus, Informavimo ir e. paslaugų skyriaus.

Tačiau bus įsteigtos naujos 7 vyriausiųjų patarėjų, pavaldžių administracijos direktoriui ir jo pavaduotojams, pareigybės. Šias pareigas ketinama skirti dabartiniams departamentų vadovams.

Taip pat atsiras naujos 4 grupės, kuriose dirbs kompleksines ir sudėtingas užduotis įgyvendinantys darbuotojai: Tarptautinių ir viešųjų ryšių grupė (pavaldi merui), Jaunimo ir bendruomenių reikalų koordinavimo, Ekonominės plėtros, Tarpinstitucinio bendradarbiavimo grupės.

Be to, ketinama įsteigti Klientų aptarnavimo centrą su nuotolinėmis darbo vietomis.

Miesto plėtros ir strateginio planavimo komiteto nariams kilo abejonių dėl pasirinkto pertvarkos laiko. Mat kitais metais suplanuota daug didelių projektų, tad suabejota, ar bus kam juos administruoti ir ar bus sugebėta suvaldyti situaciją.

Klaipėdos savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Neniškis pripažino, kad darbų laukia daug, tačiau ketinama juos visus vykdyti pagal numatytą planą.

Nemažai problemų

Teigiama, kad dabar esantys padaliniai veiklą orientuoja tik į kuruojamą sritį ir nemato sąveikos su kitomis sritimis. Dėl to esą, kilus problemai, ilgai diskutuojama, kuris padalinys turėtų tuo rūpintis, kieno tai kompetencija.

Teigiama, kad dabar sudėtinga pasiekti strateginio planavimo dokumentuose užsibrėžtų tikslų, veiklos ar projektai dažnai vėluoja, o jų rezultatas ne visada džiugina suinteresuotas šalis - gyventojus ir politikus.

Taip pat nurodoma, kad trūksta orientavimosi į rezultatus, kai kurios veiklos finansuojamos neanalizuojant jų efektyvumo ir būsimo poveikio miestui, nepakankamai gerai nustatytos darbuotojų atsakomybės už konkrečius rezultatus, tai tik iš dalies susieta su veiklos vertinimo ir atlygio sistema, o darbuotojams trūksta projektinio valdymo patirties.

Dar keli dabartinės administracijos trūkumai - neišvystyta vidinė komunikacija, neefektyvus bendradarbiavimas tarp padalinių, trūksta komandinio darbo.

Atsakomybė už rezultatą

Planuojama pertvarka siekiama, kad už svarbiausius projektus būtų atsakingi aukščiausios kvalifikacijos, eksperto lygmens darbuotojai, būtų aktyviau valdomi procesai, skatinamas komandinis darbas, bendradarbiavimas.

Taip pat norima, kad vyriausieji patarėjai, projektų vadovai, struktūrinių padalinių vadovai būtų atsakingi už rezultatą, o ne procesą.

Planuojama, kad pertvarkos projektas bus teikiamas Tarybai tvirtinti lapkričio mėnesį, o pokyčiai įsigaliotų nuo kitų metų balandžio.

Vėliau svarstoma inicijuoti ir Savivaldybės biudžetinių bei viešųjų įstaigų funkcijų išgryninimą, jungimą, bendrųjų funkcijų centralizavimą, pvz., viešuosius pirkimus, personalo administravimą ir kt.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder