"Outsourcingo" (paslaugų pirkimo iš išorės) idėja Vakaruose labai išpopuliarėjo. Didžioji gamybos dalis jau perkelta į Azijos šalis, nes tai naudingiau ir pigiau. Apie naudą, pirmiausiai trumpalaikės perspektyvos atžvilgiu, kalbama labai daug. Tačiau kokių padarinių ši tendencija turės žvelgiant į ilgalaikę perspektyvą?
"Forrester Research" duomenimis, 2010 metais už JAV ribų bus perkelta 1 iš 9 darbo vietų. Pirmiausiai tai pasakytina apie informacinių technologijų sritį. Tai reiškia, kad daugelis vakariečių specialistų liks be darbo. Ir ši problema aktuali ne tik techniniams specialistams. Azijos šalyse jau dabar dirba "pigūs" buhalteriai ir juristai, pakeitę savo brangiai kainuojančius kolegas Vakaruose, - pavyzdžiui, pildo mokesčių deklaracijas, analizuoja teisminius procesus.
Azijos šalys jau dabar iš JAV atėmė ne mažiau kaip 1% darbo vietų, ir šis rodiklis ateityje augs. Technologijų raida atvedė prie to, kad apsikeitimas informacija su organizacija, esančia kitoje pasaulio pusėje, beveik nieko nekainuoja ir vyksta labai greitai. Dabar, be to, kad azijiečiai dirba pigiai, jie dar ir turi galimybę pristatyti savo darbo rezultatus galutiniam užsakytojui kone akimirksniu. Žinoma, Azijos specialistai neatims darbo iš visų savo kolegų Vakaruose, tačiau gyvenimas šiems keisis ne į gerąją pusę. Pirmiausiai tai pasakytina apie programavimo, buhalterijos, juridinės ir finansų analitikos specialistus. Visa tai Azijos šalyse galima gauti pigiai ir greitai jau šiandien.
Tačiau šis reiškinys turi ir kitą pusę. Tiems, kurie dirba kūrybinį darbą, atsiveria naujos galimybės. Pavyzdžiui, jeigu esate ne šiaip programuotojas, o dar sugebate kurti ištisas sistemas.
Jeigu žmonės Azijos šalyse gali dirbti "kairiojo pusrutulio" darbus pigiau, Vakarų šalių gyventojai turi daryti "dešiniojo pusrutulio" darbus geriau.
Automatizacija
Kompiuteriai įvairius darbus daro efektyviau už žmones. Pavyzdžiui, tinklalapyje "CompleteCase.com" galima gauti visą metodinę informaciją apie skyrybas už 249 dolerius, o tai yra mažiau nei dešimtadalis sumos, kurią amerikietis sumokėtų už "gyvo" juristo konsultaciją.
Tinklalapyje "USlegalforms.com" už sumą, lygią dviejų bilietų į kino seansą vertei, galima rasti parengtus kontraktų, testamentų ir kitų dokumentų pavyzdžius, kuriuos anksčiau buvo galima gauti tik iš teisininko. Tai nereiškia, kad juristai liko be darbo. Bet dabar jie gauna ne už 10 valandų darbą sudarant kontraktą, o tik už 1 valandą tikrinant, ar teisingai užpildėte formą.
Internetas sugriovė informacinę monopoliją, kuri garantavo neprastas pajamas iš daugelio profesijų. Informacija tapo prieinama visiems. Tie, kurių darbas gali būti supaprastintas iki taisyklių sąvado, pateko į rizikos grupę.
Daugelis rutininių funkcijų perduotos mašinoms. Kita vertus, mašina neišmano subtilybių ir niuansų. Ji negali, pavyzdžiui, įtikinti prisiekusiųjų teismo salėje. Šiandien visa tai, kas negali būti supaprastinta ir paversta elektroniniu pavidalu, įgauna vis daugiau vertės. Jeigu kompiuteriai sėkmingai pakeičia mūsų kairįjį pusrutulį, vadinasi, mes turime daugiau dėmesio skirti dešiniajam.
Gerovė
Kairysis pusrutulis mums padėjo pasiekti gerovės. Gyvenimo lygis šiandien daug aukštesnis, negu galėjo įsivaizduoti mūsų protėviai. Automobilis jau nėra svajonė, žmonės turi kur kas daugiau komfortui reikalingų daiktų. "Nereikalingų" daiktų saugojimo verslas JAV šiandien gali pasigirti 17 milijardų dolerių metine apyvarta (ji viršija Holivudo metinį kasinį pelną).
Gerovė padarė žmones sočius, bet ne patenkintus. Prekių funkcinės charakteristikos, kainos ir kokybės santykis nebeturi lemiamos reikšmės. Dabar vartotojai nori daugiau. Žmonėms, gyvenantiems sočiai, svarbesnis tapo grožis ir papildoma produkto, aptarnavimo arba įvykio prasmė.
Nepaisant to, kad elektros apšvietimas įrengtas kiekvienuose namuose, žvakių gamybos metinė apyvarta - 2 milijardai dolerių. Netgi šiukšlių dėžė šiandien turi patenkinti estetinius poreikius. Dabar vartotojai nori, kad prekė ne tik atliktų savo funkciją, bet ir teiktų malonumo. Patenkinti mūsų fiziniai poreikiai, bet ne emociniai.
Industrinė epocha buvo sukurta iš darbininkų fizinio darbo, informacinė epocha atsirado dėl protinio (kairiojo pusrutulio) darbo. Galima tvirtinti, kad prasidėjo nauja epocha, kuri bus pagrįsta dešiniajame mūsų smegenų pusrutulyje slypinčiomis galimybėmis.
Iš esmės tai nereiškia, kad žmonės, kurių išlavintas dešinysis pusrutulis, paims viršų Vakarų pasaulyje. Loginis ir analitinis mąstymas ir toliau bus paklausus, tačiau vien jo nebepakaks. Kad išgyventų naujojoje eroje ir pasiektų sėkmės, žmonės ir kompanijos turės tai, kas racionalu, praturtinti emocijomis, logiką papildyti kūryba. Vis daugiau vertės įgaus sugebėjimas atjausti, atrasti džiaugsmo savyje ir pasaulyje, siūlyti naujas idėjas. Visi šie gebėjimai yra neatskiriama žmogiškosios esmės dalis, tačiau viešpataujant industrinei ir informacinei eroms ji buvo nepelnytai nuvertinta ir primiršta. Jeigu norite, kad ateityje jūsų kompanija būtų sėkminga,
darykite tai, ko pigiau negali padaryti užsieniečiai;
darykite tai, ko negali greičiau padaryti kompiuteriai;
darykite tai, kas gali patenkinti nematerialius poreikius tų, kurie turi už ką pirkti.
Šaltinis: "Wired"
Rašyti komentarą