"Orlande kažkoks teisingas afganų vaikis sušaudė gėjų klube n<...> 50 p<...>. Dar 53 guli ligoninėje - gaila, kad nepadvėsė. Labai tikimės, kad vis dėlto padvės. Jaunųjų inovacijų lyderių sąjunga nuoširdžiai palaiko šią įtikinamą akciją", - parašė Ramilis Ibrahimovas socialiniame tinkle "Instagram".
Vėliau R. Ibrahimovas šį įrašą iš savo paskyros pašalino, tačiau jis jau buvo masiškai išplatintas tinkle. 35 metų įrašo autorius pasiteisino, jog buvo neteisingai traktuojamas, tačiau patvirtino, kad tai iš tiesų parašė jis, nes "nepalaiko homosiatinos".
Scanpix nuotr.
"Aš nerašiau apie žmones, aš rašiau apie p<...>", - taip Rusijos Federacijos pilietis pakomentavo savo veiksmus ir regiono leidinio "Kazan First" korespondentui.
"Na, nemėgstu aš homosekų, kurių, kaip parodė vakarykštis postas, sprendžiant iš komentarų, mano tėvynėje priviso begalė <...> Aš visada buvau griežtų priemonių šalininkas sprendžiant bet kokias problemas. Bet žmogžudystė - mirtina nuodėmė, kaip ir homoseksualizmas. Kiekvienai normaliai religijai. Juo labiau islamui ir krikščionybei.
Scanpix nuotr.
Prieš mus vyksta tikras karas. Per internetą, per TV - mūsų jaunimas tikslingai gadinamas. Nesuprantu, kaip galima pateisinti homosiatiną, bet, deja, daugelis šiuolaikinių paauglių jau visiškai ramiai į tai žiūri. Jūs galite bent teoriškai įsivaizduoti tarybinį gėjų klubą?!! Ne! Ne! Ir dar kartą ne! SSRS už tai sodindavo.
Aš - tarybinis žmogus. Juo gimiau, juo ir mirsiu. Šeimos institutas - žemiau už grindjuostę. Žmonės skiriasi neišgyvenę santuokoje nė metų. <...> Išvada: homosiatiną - atgal į Vakarus, jokių teroristinių grupių aš nepalaikiau", - išdėstė savo poziciją R. Ibrahimovas.
Reakcija Lietuvoje
Gausybė komentarų po pranešimais apie masines žudynes Orlande, išspausdintais interneto svetainėse, taip pat socialiniuose tinkluose, mažai skiriasi nuo anksčiau pacituotų Tatarstano inovacijų lyderio minčių. Dalis Lietuvos žmonių savo įrašuose ragino nepamiršti žmogiškųjų vertybių.
Užsienio reikalų ministras Linas Linkevičius pagerbė teroristinio išpuolio Orlande aukas padėdamas gėlių prie JAV ambasados Vilniuje. Jo vadovaujama ministerija išplatino pranešimą apie prisijungimą prie bendros deklaracijos, kurioje reiškiama parama "Baltic Pride 2016" eitynėms, vyksiančioms Vilniuje šeštadienį (šiandien) ir pastangoms didinti visuomenės informuotumą apie problemas, su kuriomis susiduria LGBTI asmenų bendruomenės Baltijos šalyse.
"Žmogaus teisės yra universalios ir taikomos visiems, nepaisant seksualinės orientacijos, lytinio tapatumo ar išraiškos", - pabrėžiama išplatintoje deklaracijoje. Ją pasirašė ir Airijos, Austrijos, Belgijos, Britanijos, Čekijos, Danijos, Estijos, Ispanijos, Italijos, Izraelio, Kanados, Jungtinių Valstijų, Latvijos, Liuksemburgo, Nyderlandų, Norvegijos, Portugalijos, Prancūzijos, Slovėnijos, Suomijos, Švedijos ir Vokietijos ambasadose Lietuvoje dirbantys diplomatai.
Prisimenant Umbertą Eko
"Nors man labai neramu dėl neofašistinių judėjimų, kylančių Europoje, įskaitant Rusiją, nemanau, jog būtent vokiškojo fašizmo forma gali vėl iškilti kaip idealogija, užkariaujanti tautas, - rašė italų intelektualas, visuomenės kritikas Umbertas Eko (Umberto Eco) savo esė "Eternal fascism" ("Amžinas fašizmas"), kuri buvo publikuota žurnale "The New York Review of Books" prieš du dešimtmečius - 1995 m. birželio 22 d.
- Kita vertus, nors politiniai režimai verčiami, idealogijos griūva, neatlaikiusios kritikos, už viso to visada slypi pasaulėžiūra, pasaulėjauta, tamsių instinktų migla, pusiau sąmoningi impulsai."
Apie pusiau sąmoningus impulsus, kylančius iš tamsių žmogaus instinktų, U. Eko kalbėjo ir simpoziume, vykusiame Kolumbijos universitete (JAV) Europos išlaisvinimo jubiliejaus proga.
"Aš - filosofas, romanus rašau laisvalaikiu, - sakė U. Eko, o filosofo funkcija, jo įsitikinimu, - tai visuomenės kritika. - Aš domiuosi žmonija, kai ji regresuoja. Ne tada, kai ji progresuoja. Intelektualas smerkia žmogiškuosius įpročius. Ne jo darbas juos aukštinti. Jis tam, kad žiūrėtų nešališku žvilgsniu, o ne tam, kad sakytų, jog viskas gerai. Jo funkcija - visuomenės kritika."
Toliau pateikiami fragmentai iš minėtos U. Eko esė "Amžinas fašizmas".
Atpažinti esmę
"Amžinas fašizmas ieško konsensusų, išnaudodamas įgimtą kitoniškumo baimę. Pirmieji fašistoidinio ar prefašistoidinio judėjimo lozungai nukreipti prieš svetimtaučius. Amžinas fašizmas visada susijęs su rasizmu.
Vienintelis dalykas, kuriuo galima suburti naciją, - priešai. Fašistinės psichologijos pagrindas yra sąmokslo, geriausia - tarptautinio, idėja. Organizacijos nariai turi jaustis apsupti.
Scanpix nuotr.
Amžinas fašizmas nekovoja už gyvenimą: tai gyvenimas turi būti skirtas kovai. Veiksmas puikus savaime, jis vykdomas atsiribojus. Mąstymas - nevyriškas užsiėmimas.
Amžino fašizmo ideologijoje heroizmas - norma. Heroizmo kultas susijęs su mirties kultu.
Amžinas fašizmas valdžios siekį perkelia į lytinę sferą. Tuo paremtas vyriškumo kultas (nepagarba moteriai ir negailestingas bet kokių kitokių seksualinių įpročių persekiojimas: nuo abstinencijos iki homoseksualizmo). Amžino fašizmo herojus žaidžia su pistoletu - falo pakaitalu. Nuolatiniai karo žaidimai turi potekstę invidia penis (lot. pavydas dėl varpos).
Amžiną fašizmą kursto individuali arba socialinė frustracija. Visi istoriniai fašizmai rėmėsi nusivylusia viduriniąja klase, nukentėjusia nuo kokios nors ekonominės ar politinės krizės.
Pirmas dalykas, kurį pasakė Musolinis kalbėdamas Italijos parlamente, buvo: "Man norėtųsi paversti šią kurčią, pilką salę sporto sale savo berniukams." Žinia, jis greitai rado geresnį prieglobstį "savo berniukams", bet parlamentą vis tiek išvaikė. Kas kartą, kai politikas ima abejoti parlamento teisėtumu, nes šis esą "neatspindi tautos valios", pasklinda amžinojo fašizmo kvapas.
Amžinas fašizmas iki šiol šalia mūsų, kartais jis apsirengęs civiliškai. Būtų taip patogu, jeigu kas nors išeitų į pasaulinę areną ir pasakytų: "Noriu vėl atidaryti Osvencimą, noriu, kad juodmarškiniai vėl marširuotų paraduose Italijos aikštėse." Deja, gyvenime taip gerai nebūna! Amžinas fašizmas gali prisistatyti nekaltais veidais ir formomis. Mūsų pareiga - atpažinti jo esmę, jo naujas formas, kasdien, bet kuriame Žemės rutulio taške."
KOMENTARAI
Vatikano spaudos centro vadovas Federikas Lombardis (t. Federico Lombardi SJ):
"Baisios skerdynės Orlande popiežiui ir visiems mums sužadino giliausius pasmerkimo, skausmo ir sukrėtimo jausmus dėl šios naujos žudikiškos beprotybės ir beprasmės neapykantos pasireiškimo. Popiežius Pranciškus prisideda prie maldos ir užuojautos aukų artimiesiems, sužeistiesiems, juos patiki Viešpaties paguodai. Visi linkime, kad būtų nustatytos ir ištaisytos tokios baisios ir absurdiškos prievartos priežastys, taip giliai sukrečiančios amerikiečių ir visos žmonijos taikos troškimą."
Vašingtono arkivyskupas kardinolas Donaldas Viurlas (Donald Wuerl):
"Mes, krikščioniško tikėjimo žmonės, žinome, kad blogis, smurtas, kančia ir mirtis netars paskutinio žodžio."
**
JAV vyskupų konferencijos pirmininkas arkivyskupas Džozefas Kurcas (Joseph Kurtz):
"Neapsakoma prievarta Orlande primena, kokia vertinga žmogaus gyvybė. Mūsų maldos yra su aukomis, jų šeimomis ir visais, kurie paliesti šio baisaus išpuolio."
**
Lietuvių komentarai socialiniuose tinkluose
* Teroristas Nr. 1 nugalabytas. Atkeršyta. Tai dabar gal nuo lovos reikalų jau galima grįžti prie tradicinių kasdieniškų ir nesulyginamai aktualesnių Lietuvai ir jos žmonėms?
* Ne taip Dievas mokė gyventi. Jeigu būtų gyvenę teisingai, šios tragedijos nebūtų buvę.
* Tai, kas įvyko Orlando naktiniame klube, yra nesuvokiama protu. Nesuvokiamas žiaurumas ir neapykanta, palydima kulkomis ir nekaltų žmonių krauju. Bet dominuojanti reakcija Lietuvos interneto erdvėje yra ne ką mažiau baisi - demoniška piktdžiuga ir tamsybės kupini prakeiksmai kitokiems nei jie žmonėms. Aš vis tiek laikausi nuomonės, kad kol jie lieja srutas internete, bent jau neieško pistoletų.
Rašyti komentarą