Kaip išsaugoti sveikatą: seniausių pasaulio žmonių patarimai

Kaip išsaugoti sveikatą: seniausių pasaulio žmonių patarimai

Gydytojai žino, kaip sulaukti 85 metų: reikia gyventi sveikai. O ką daryti, kad gyventum dar ilgiau? Amerikiečių žurnalas "Forbes" apklausė ilgaamžius - tuos, kurie jau peržengė 100 metų slenkstį.

Valgykite grūdus, daržoves ir žuvį

Daugiausiai sveikų žmonių, kuriems per 100 metų, gyvena Japonijoje, Okinavoje. Kodėl būtent čia? Galbūt jų ilgaamžystės rakto reikėtų ieškoti maiste? Okinavoje žmonės valgo daug grūdų, daržovių ir žuvies. O kiaušinių, mėsos ir pieno produktų - mažai. 102-uosius metus pradėjusi Deizė Makfaden (Daisy McFadden) iš JAV laikosi tokio pat principo. Ji reguliariai valgo avižinius dribsnius ir vaisius pusryčiams, salotas su vištiena arba žuvimi - pietums, o garuose paruoštas daržoves su liesa mėsa - vakarienei.

Negerkite gazuotų gėrimų, net ir dietinių

Medikai perspėja: gazuoti gėrimai pavojingi sveikatai. Amerikietė Makfaden savo gyvenime taip pat retai kada gėrė tokius gėrimus, o šiandien jų net neliečia. Troškulį ji malšina vandeniu, burokėlių sultimis arba arbata su ledu. Kava ir alkoholiniai gėrimai nepakenks, sako ji, tik jeigu jausite saiką.

Kartais pasilepinkite

Makfaden mėgsta sausainius su šokolado užpilu, raudonąjį vyną ir netgi leidžia sau išgerti kokteilį "Kruvinoji Merė". Kita ilgaamžė - Viola Krouson (Viola Crowson), taip pat 101 metų, kartais išsikepa šokoladinį pyragą ir nusiperka mėsainį.

Nuo pat ryto imkitės veiklos

Šimtamečiai sako: jei nuo ryto su pižama kiurksote prie televizoriaus, šis įprotis gali jus nuvaryti į kapus. Viola Krouson į pensiją išėjo prieš 41 metus, tačiau visą tą laiką kas rytą kruopščiai apsirengia. Jos diena kaip ir anksčiau kupina reikalų: ji vaikšto į bažnyčią, darosi šukuoseną, manikiūrą, gamina sau maistą tris kartus per dieną, pati tvarko namus ir kiemą. Be to, ji kasdien daro mankštą.

Eikite pasivaikščioti

Pasak gydytojų, fizinius pratimus nebūtinai reikia suprasti kaip kasdienę treniruotę brangiame sporto centre. Reikia kuo daugiau vaikščioti, lipti laiptais, nešti pačiam savo pirkinius, - visa tai jus sustiprins.

Elmeris Istonas (Elmer Easton), kuriam tuoj bus 102 metai, išėjęs į pensiją kasdien išeina pasivaikščioti, jei tik leidžia oras.

41 proc. šimtamečių, apklaustų šio tyrimo metu, pasivaikščioti eina kasdien.

Spręskite kryžiažodžius

Gydytojas Erikas Rakovas (Erick Rakow) tvirtina, kad ne tik fizinė, bet ir protinė mankšta padeda gyventi šimtą metų. Vienas iš būdų treniruoti smegenis - kryžiažodžiai. Jeigu dar jaunystėje pradėjote nuo vieno per savaitę, būsite kur kas geresnės formos senatvėje. Įvairios viktorinos, sudoku, ekspertų žodžiais, stiprina protą.

Tyrimai taip pat liudija, kad išsaugoti aktyvią smegenų veiklą padeda grojimas kuriuo nors instrumentu.

Kvėpuokite grynu oru

Daugelis pensininkų didžiąją laiko dalį praleidžia namuose. Tai reiškia, kad jiems stinga vitamino D. Tyrimo autorių nuomone, būtent jo stoka skatina rimtas ligas, įskaitant širdies nepakankamumą, įvairaus tipo vėžį, osteoporozę, diabetą, Alcheimerį etc.

Senelių priežiūros specialistė Klaudija Fain (Claudia Fain) sako, jog net ir nedaug saulės šviesos labai pakelia nuotaiką ir praskaidrina žvilgsnį į pasaulį.

Branginkite santykius

Tyrimai rodo, kad vedę žmonės gyvena ilgiau. Galbūt taip yra todėl, kad sutuoktiniai palaiko vienas kitą, priverčia nueiti pas gydytoją ir pan. Glaudūs ryšiai su kitais žmonėmis - irgi svarbūs. Apklausą atlikusios kompanijos duomenimis, 82 proc. šimtamečių kasdien kalbasi su draugais ir giminaičiais, o 79 proc. mano, jog aktyvus bendravimas gerai veikia sveikatą.

Šimtametė Opal Preiter (Opal Preyter), atšventusi 75-ąsias savo vedybų metines, vis dar mėgaujasi gyvenimu ir mėgsta pažaisti žaidimų konsole.

Puoselėkite dvasią

101 metų Krouson į bažnyčią didžiąją savo gyvenimo dalį eina kartą per savaitę. Ji taip pat žvejoja, kad galėtų "ramiai pastovėti ir pamąstyti". Merė Maleča (Mary Malecha), kuriai 104-eri, kiek save atsimena, rytą ir vakarą meldėsi.

Tyrimas rodo, kad 62 proc. vyresnių nei 100 metų žmonių kasdien meldžiasi, medituoja arba dalyvauja kokioje nors dvasinėje veikloje.

Mėgaukitės darbu

Šiandien trečdalį savo gyvenimo praleidžiame darbe, todėl ypač svarbu mėgti tai, ką jame darome. Gerontologas - psichiatras Garis Kenedis (Garry Kennedy) tvirtina, jog mėgstama veikla padeda išsaugoti gerą sveikatą.

102 metų Istonas dėstė Harvardo universitete, o 1948 m. tapo Inžinerijos fakulteto dekanu Rutgerio universitete. Jis teigia, jog darbas jam teikė daug malonumo.

Likite užsiėmę

102 metų Istonas įsitikinęs: jo ilgaamžiškumo paslaptis ta, kad jis nuolat ką nors veikia. Jis aktyviai leido laiką visą savo gyvenimą - boksavosi, žvejojo, buvo įvairių brolijų narys, domėjosi radijo technika. Išėjęs į pensiją 1974 m. vyras liko aktyvus: savanoriškai padeda skautams, renka pinigus fondams.

Venkite nemalonių emocijų

101 m. Makfaden sako: "Aš stengiuosi laikytis atokiai nuo nemalonių žmonių, vietų ir daiktų. Aš visada patenkinta ir dėkinga pasauliui už tai, ką turiu."

Psichiatras G. Kenedis patvirtina, kad optimistai būna sveikesni, o depresija, negatyvūs jausmai bei uždarumas skatina žmogų anksti užgesti.

Bendraukite su jaunimu

Psichiatras G. Kenedis tvirtina: kai seni žmonės bendrauja su jaunais, jie jaučia savo vertę ir daugiau prasmės gyventi. 101 m. Makfaden pasakojo, jog turi draugų, jaunesnių už save keletą kartų, o 102 m. Istonas dirba savanoriu su skautais, kad galėtų dalintis savo gyvenimą su jaunimu.

Sidebar placeholder