Kantrybės išbandymas - registracija pas gydytoją

Visuomenės sveikata

Trūkstant gydytojų, patekti pas juos darosi vis sunkiau. Kai kada tenka ilgai sugaišti vien tam, kad prisiregistruotum. Kartais tai lemia didelis registratorių apkrovimas, jų nekantrumas, o kartais - nesusigaudymas, kur dirba reikalingas specialistas.


Ponas Kazys į redakciją paskambino po to, kai nesėkmingai penkias valandas bandė prisiregistruoti pas akių ligų gydytoją. Nenuostabu, kad ponas Kazys buvo kaip reikiant įpykęs. Kaip atsisėdo žmogus 10 valandą ryto prie telefono, taip ir nepakilo.


"Skambinau visą dieną, kantrybės nebėra, jau ir verkti norisi", - guodėsi žmogus. Jei būtų sveikos kojos, sakė, greičiau būtų autobusu į vietą nuvažiavęs ir prisiregistravęs.


Taip tą dieną pas akių ligų gydytoją, dirbantį, kaip jis sako, 3-iojoje poliklinikoje, jis ir neprisiregistravo. Skambinti ten ir registruotis nurodžiusi jam šeimos gydytoja. Net ir telefono numerį davė.


Tačiau žmogus nesusiprato, kad buvusios 3-iosios poliklinikos pastate veikia ne vien dabartinis Sveikatos priežiūros centras, bet ir Klaipėdos universitetinės ligoninės (KUL) Ambulatorinio konsultacinio skyriaus specialistai. Būtent čia ir dirba senukui tokia reikalinga akių gydytoja.


Tačiau žmogui to niekas ir nepaaiškino. Išgirdęs, kad atsiliepė universitetinės ligoninės registratorė, jis sutriko, pamanęs, kad ne ten papuolė. O ir atsiliepusioji nesigilino - pasakė, jog skambintų į polikliniką, jei jau ten nori patekti.


Sunku prisiskambinti


Prisiregistruoti pas gydytojus specialistus sunku net ir žinant telefono numerį. Pacientai piktinasi, kad tenka sugaišti ne vieną valandą prie telefono, kol pagaliau pavyksta prisiskambinti.


Ponia Laima, norėjusi priregistruoti savo sūnų pas Vaikų ligoninės Konsultacinės poliklinikos pulmonologą, sakė net pajutusi savotišką azartą: "Lygiai pusantros valandos tikrinau savo kantrybę", - sakė.


Pasak ponios, bene 20 min. nuolat skambinėjant, telefonas būdavo užimtas. Kai tik suspėdavo susukti pirmoji ir telefonas melodingu čirškesiu žadėdavo sėkmę - jo ragelio, deja, niekas nepakeldavo. O paskui vėl trumpi pypsėjimai...


Laukė kelias savaites


Į redakciją skambinantys ponai piktinasi ir išankstinės registracijos nelankstumu. Pas stacionarių įstaigų ambulatorijose dirbančius specialistus dažniausiai registruojama tik mėnesiui į priekį. Tad žmogus, nespėjęs prisiregistruoti pas itin populiarų gydytoją registracijos pradžioje, kitos galimybės turi laukti visą mėnesį.


Ponia Angelė "Vakarų ekspresui" guodėsi, kad keletą savaičių gyveno "įtampoje", galvodama, kaip čia nepamiršti prasidėjus naujai registracijai užrašyti pas Jūrininkų ligoninės kardiologą savo sergantį tėtį. Deja, kaip tik tą dieną aplinkybės susiklostė taip, kad paskambinti negalėjo. Paskambinus kitą dieną šaukštai buvo po pietų. Galimybės prisiregistruoti pas specialistą vėl teko laukti visą mėnesį.


Medikai tikina, kad registracija ilgesniam nei mėnuo į priekį laikui netikslinga - yra pacientų, kurie užsiregistruoja, tačiau į priėmimą nebeateina, todėl gydymo įstaigos patiria nuostolių.


Patogiau registruotis internetu


Iki šiol ne visada sklandžiai veikė ir elektroninė registracija interneto tinklalapyje "sergu.lt". Nors šis registracijos būdas, leidžiantis prisiregistruoti pas 20 šalies sveikatos priežiūros įstaigų (tarp jų uostamiesčio Jūrininkų ligoninės bei Klaipėdos sveikatos priežiūros centro) gydytojus, gana patogus, tačiau juo naudojasi dar nedidelė dalis gyventojų.


Primename, jog apsilankius interneto portale "sergu.lt", pas gydytoją galima užsiregistruoti bet kuriuo paros metu, išsirinkti ne tik norimą gydymo įstaigą, tačiau ir specialistą, ir priimtiną laiką, ir kt. Užsiregistravus internetu ir įvedus mobilaus telefono numerį, apie vizitą pas gydytoją pacientams primenama SMS žinute.


Tikimasi, kad ši elektroninė registracija palengvins ir sveikatos priežiūros įstaigų registratūrų darbą, pagerins gydymo kokybę, nes gydytojai iš anksto galės susipažinti su atvyksiančiojo paciento duomenimis.


"Persiplėšti negalime"


Image removed.Jonas SĄLYGA, Jūrininkų ligoninės vyriausiasis gydytojas


Pacientai pamilo mūsų ligoninę, todėl natūralu, kad pas kai kuriuos gydytojus specialistus eilės yra didelės. Jei tenka ilgai laukti, tikiname juos, kad, pavyzdžiui, ne vien pas mus dirba kardiologai, kad galima kreiptis į kitas medicinos įstaigas. Tačiau norinčių patekti būtent pas mūsų populiariausius, pacientų pamėgtus gydytojus yra labai daug. O mes persiplėšti negalime.


Žinoma, ūmiai susirgusius pacientus priimame be eilės, o planinėms konsultacijoms eilės didelės visame pasaulyje.


Džiaugiamės, kad pradėjo veikti elektroninė registracija, nors kartais ir su trukdžiais. Tačiau internetu registruojasi dar nedaug kas, nes kaimo žmonės ne visi turi kompiuterius. Be to, ne visi žmonės apie šią galimybę žino.


Genovaitė PRIVEDIENĖ

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Sidebar placeholder