Geriausias kėbulo remontininkas - klaipėdietis
Geriausias kėbulo remontininkas - klaipėdietis

Sausio 22 d. Klaipėdos verslo ir paslaugų mokyklą (KLPVM) jau trečią kartą organizavo nacionalinį moksleivių meistriškumo konkursą "Automobilių kėbulo remontininkas 2019".

Jame dalyvavo vaikinai iš aštuonių šalies mokyklų. Moksleiviai tarpusavyje varžėsi, demonstravo savo žinias ir siekė geriausio kėbulo remontininko titulo.

Siekia motyvuoti moksleivius

KLPVM direktorius Valentinas Radavičius minėjo, kad šio konkurso svarbiausias tikslas - ugdyti mokinių profesinį meistriškumą ir populiarinti profesinį mokymą.

"Toks konkursas labai reikalingas pirmiausia mums patiems. Jei patys virsime savose sultyse ir nematysime, kas vyksta aplink, tuomet neprogresuosime ir toli nenueisime. Norėjome pažiūrėti, kaip kolegos kituose miestuose dirba, norime patys save palyginti kitų mokinių lygmenyje, ko mums trūksta, kur dar galime patobulėti. Šitame konkurse stengiamės, kad mokiniai išmoktų teisingai panaudoję darbo įrankius ir medžiagas gauti kokybišką produktą. Konkursai, prizai motyvuoja mokinius", - dienraščiui komentavo KLPVM direktorius.

V. Radavičius pridūrė, kad kiekvienas darbdavys nori turėti kvalifikuotą darbuotoją specialistą, kuris neštų pelną, padėtų įmonei pačiam darbuotojui uždirbti ir išgyventi. Tad šis konkursas skirtas būtent tam, kad mokyklos įsivertintų, kokio lygio teorines ir praktines žinias turi jų mokiniai, ko jiems dar trūksta iki meistriškumo, kad galėtų paruošti ir išleisti kvalifikuotus specialistus.

GERIAUSIAS. "Labai norėjau ir šiek tiek tikėjausi šį konkursą laimėti", - neslėpė džiaugsmo konkurso nugalėtojas 19-metis Aivaras Gudauskas (kairėje).

Dėl pasikeitusios ir ne itin palankios naujos mokinių priėmimo į mokyklas sistemos, KLPVM sulaukia vis mažiau norinčiųjų mokytis kėbulininko specialybės. Tačiau, pasak V. Radavičiaus, negalima kaltinti vien tik švietimo sistemos.

"Ne kiekvienas nori dirbti šį gana sunkų darbą, kuris reikalauja kruopštumo, nuolatinio fizinio aktyvumo - trinti, šveisti, špakliuoti, gruntuoti, dažyti. Darbas tikrai labai gerai apmokamas, tačiau specialistų vis trūksta. Todėl šiuo konkursu siekiame populiarinti kėbulininko profesiją, pritraukti daugiau naujų moksleivių, juos motyvuoti", - kalbėjo V. Radavičius.

KONKURENTAI. Meistriškumo konkurse dalyvavo mokiniai iki 25 metų iš 8-ių Lietuvos profesinio mokymo įstaigų.

Vertino meistriškumą

Klaipėdos paslaugų ir verslo mokyklos automobilininkų skyriaus vedėjas Vitalius Neiberka "Vakarų ekspresui" pasakojo, kad konkursas prasidėjo ryte nuo teorinių žinių patikrinimo - vaikinai turėjo išspręsti 50 klausimų testą. Po jo burtų keliu kiekvienas mokinys išsitraukė savo praktinės dalies darbo vietą, gavo darbo rūbus, tuomet komisija skyrė praktinę užduotį.

"Kai prasidėjo praktinė užduotis, visus mokytojus, kurie atlydėjo savo konkursantus, išvežėme į autodromą, kad jie neblaškytų savo mokinių, nepadėtų jiems dirbti, patys nestresuotų. Geriau tegu jie pasimoko saugaus vairavimo", - juokėsi V. Neiberka.

VERTINO. Kompetetinga komisija iš autoservisų stebėjo konkursantų darbą, vertino, ar jie taisyklingai dirba.

Atliekant praktinę užduotį vaikinams reikėjo atnaujinti automobilio sparną. Buvo parinktos detalės, turinčios maždaug vienodus pažeidimus, įlenkimus, kad visiems būtų sudarytos vienodos sąlygos atlikti užduotį. Pirmiausia reikėjo išlyginti nelygumus, po to juos užglaistyti, užgruntuoti ir nudažyti. Visos reikiamos medžiagos pasiekti rezultatui buvo duotos.

Kompetetinga komisa iš autoservisų stebėjo konkursantų darbą, vertino ar jie dirba taisyklingai.

"Moksleiviams dar trūksta šiek tiek praktinių įgūdžių, tačiau juos patobulinę visi gali tapti puikiais meistrais. Vaikinai labai teigiamai reaguoja į pastabas, atidžiai klausosi patarimų ir bando jais pasinaudoti, atlikdami užduotį", - komentavo jaunuolių darbą komisijos narys, UAB "Armi servisas" kėbulų cecho vadovas Dalius Petrauskas.

Komisijai buvo svarbu ne tik, kaip vaikinai atlieka darbą, bet ir ar sugeba palaikyti tvarką. Labai svarbu, kad darbo vieta būtų tvarkinga ir saugi, mokiniui dirbti netrukdytų nereikalingi daiktai.

Paklaustas, ar buvo griežtas vertintojas, D. Petrauskas šyptelėjo: "Nebuvau labai griežtas, greičiau teisingas. Visgi kiekvienas mokinys privalo išmanyti visas darbo technologijas, nes tai, ką jie šiandien darė, yra labai atsakingas ir pakankamai sunkus darbas."

Komisija, įvertinusi visų konkursantų finalinius darbus ir susumavusi rezultatus, nugalėtoju paskelbė KLPVM moksleivį 19-metį Aivarą Gudauską. II-ąją vietą laimėjo Modestas Sadauskas iš Panevėžio profesinio rengimo centro, III-ąją - Edgaras Kačiušis iš Vilniaus automechanikos ir verslo mokyklos.

"Man darbas vyko pakankamai sklandžiai, nors buvo keletas niuansų, kurie privertė sugaišti daugiau laiko, tačiau viską suspėjau atlikti laiku. Varžovai, kiek mačiau, taip pat stropiai dirbo: vieni buvo silpnesni, kiti stipresni. Labai norėjau ir šiek tiek tikėjausi šį konkursą laimėti", - neslėpė džiaugsmo konkurso nugalėtojas.

Dalyviai buvo apdovanoti vertingomis dovanomis ir padėkomis. Be to, nugalėtojai kartu su savo profesijos mokytojais vyks į NOVOL gamyklą Lenkijoje, kur mokysis ir gerins savo žinias ir įgūdžius.

Meistriškumo konkurse dalyvavo mokiniai iki 25 metų iš 8-ių Lietuvos profesinio mokymo įstaigų: Alytaus profesinio rengimo centro, Kauno technikos profesinio mokymo centro, Klaipėdos paslaugų ir verslo mokyklos, Kretingos technologijos ir verslo mokyklos, Panevėžio profesinio rengimo centro, Tauragės profesinio rengimo centro, Vilniaus automechanikos ir verslo mokyklos, Vilniaus technologijų ir verslo profesinio mokymo centro.

PASITIKRINA. Konkursai reikalingi, kad mokyklos įsivertintų, kokio lygio teorines ir praktines žinias turi jų mokiniai, ko jiems dar trūksta iki meistriškumo. Egidijaus JANKAUSKO nuotr.

Sidebar placeholder