Gintaras Steponavičius: dažnai keisti moksleivio krepšelio sudarymo metodiką vertė sunkmetis
"Per pastaruosius trejetą ketvertą metų moksleivio krepšelio metodika buvo koreguojama atliepiant sunkmečio sąlygomis būtinus žingsnius, kad reaguotume ir padėtume skirtingų tipų mokykloms" , - antradienį naujienų agentūrai ELTA sakė ministras.
Vis dėlto ministras pripažino, kad dabartinė moksleivio krepšelio sudarymo metodika, sukritikuota valstybės kontrolierių, turi būti tobulinama. Ministro teigimu, prie to dirba jo suformuota darbo grupė, kuri iki birželio 1 d. pateiks pasiūlymus, kaip šią metodiką keisti.
"Natūralu, kad daugiau kaip 10 metų gyvuojanti moksleivio krepšelio metodika šiuo metu reikalauja atidesnio žvilgsnio. Yra dar prieš gerą mėnesį suburta mano įsakymu darbo grupė, kuri iki birželio pradžios, be kitų finansavimo klausimų, turi pateikti pasiūlymus dėl mokinio krepšelio metodikos" , - tvirtino G. Steponavičius.
Pasak ministro, ministerija sieks, kad reikalingi pakitimai būtų įgyvendinti jau nuo 2013 m. pradžios.
Ministras teigė neabejojąs, kad iki 2015 m. mokyklų tinklo pertvarka, kurios būtinumą įvardino Valstybės kontrolė, bus baigta. Tačiau tai, pasak jo, priklauso ne nuo Švietimo ir mokslo ministerijos, bet ir nuo savivaldybių, kurios tinklo optimizavimo sprendimus gali priimti savarankiškai.
"Finansavimas pagal mokinio krepšelį savivaldybėms vienaip ar kitaip užduoda kryptį, kad ten, kur mažėja mokinių, ten, kur nesurenkama mokinių, dėl vienų ar kitų mokyklų, deja, tenka priimti kartais ir skaudžius sprendimus. (...) Tinklo pertvarkymas dalyje savivaldybių vyksta vangiai, ir dėl to lėšos neefektyviai naudojamos, ir ne visada matoma moksleivio krepšelio logika. Aš galiu tik tiek pasakyti, kad savivaldybės savarankiškai tuos sprendimus priima, ir aš neabejoju, kad iki 2015 m., kaip numato Švietimo įstatymas, tinklo pertvarka bus baigta" , - kalbėjo G. Steponavičius.
ELTA primena, kad valstybiniai auditoriai, įvertinę, kaip planuojamos ir naudojamos mokinio krepšelio lėšos, nustatė, kad mokinio krepšelio lėšų dydis skaičiuojamas ne pagal mokinių ugdymui reikalingų lėšų poreikį, krepšelio koeficientai buvo per dažnai keičiami.
"Dešimtmetį egzistuojantis švietimo įstaigų finansavimo modelis, paremtas mokinio krepšelio principu, reikalauja korekcijų", - sako valstybės kontrolierė Giedrė Švedienė.
Pasak Valstybės kontrolės, nors mokinio krepšelio lėšos skiriamos vienam mokiniui ir keliauja paskui jį, mokykloms sudėtinga iš anksto planuoti savo veiklą dėl dažno šių lėšų skaičiavimo metodikos keitimo. Be to, lėšos planuojamos remiantis netiksliais dar nebaigto kurti mokinių registro duomenimis. Dėl registre susidubliavusio mokinių skaičiaus ir neteisingai taikytos metodikos 2012 metams savivaldybėms suplanuota ir skirta 3, 6 mln. Lt daugiau mokinio krepšelio lėšų.
Mokinio krepšelio lėšų dydis savivaldybėse priklauso ir nuo jų regioninių ypatumų, vietos savivaldos sprendimų, vykdomos švietimo politikos. Mažėjant mokinių skaičiui klasėse švietimo įstaigų tinklo pertvarka savivaldybėse neišvengiama. "Švietimo ir mokslo ministerija turėtų numatyti priemones, kurios skatintų savivaldybes vykdyti efektyvų švietimo įstaigų tinklo optimizavimą" - teigia G. Švedienė.
Valstybiniai auditoriai Švietimo ir mokslo ministerijai taip pat rekomendavo tobulinti lėšų apskaičiavimo metodiką, užtikrinti mokinių registro duomenų patikimumą, teikti savivaldybėms metodinę pagalbą.
Rašyti komentarą