Moksleivis įvardino negandas mokykloje: taikstosi su stresu ir „užsisėdusiais“ mokytojais

Moksleivis įvardino negandas mokykloje: taikstosi su stresu ir „užsisėdusiais“ mokytojais

Patyčios, per didelis krūvis, „užsisėdę“ mokytojai, per ilgai trunkančios pamokos, mažai vietos asmeniniam tobulėjimui – tokias švietimo sistemos problemas išgrynina moksleivis, manantis, kad tinkamiausias būdas išvengti šių negandų, – mokytis namie.

Klaipėdos „Aukuro“ gimnazijos vienuoliktos klasės mokinys Andrius Stanius mano, kad būtent dėl išvardintų problemų Lietuvos jaunimas palieka šalį, o kartu su jais išvyksta „mūsų ateitis ir viltys“.

Susiduria su patyčiomis

Pirmąja moksleivių išgyvenama problema mokyklose A. Stanius įvardina patyčias, kurios, jo teigimu, gali būti atsitiktinės arba neatsitiktinės. „Neatsitiktinės – mokinys kitiems mokiniams nepatiko, nepripažino jo ir panašiai.

O atsitiktinės – tai yra paprasčiausiai, kai mokinys apsikvailina, kai to galėjo išvengti. Turiu vieną pavyzdį, kai iš mano pažįstamo pradėjo tyčiotis dėl to, kad jis buvo atvykęs iš miestelio“, – Seimo Švietimo ir mokslo komiteto kartu su Mokymosi šeimoje asociacija trečiadienį surengtoje konferencijoje „Teugdo šeimos laimingus vaikus“ kalbėjo A. Stanius.

Antroji gimnazisto įvardinta problema – per didelis krūvis. „Matau, kaip mokiniai mokyklose pavargsta ir net pervargsta, pas kai kuriuos po akimis net yra maišeliai. Mokiniai neturi laiko atlikti namų darbus ir atostogų neužtenka tam, kad galėtum pailsėti.

Tuomet atsiranda įvairūs sveikatos sutrikimai: širdies problemos, miego trūkumas, stresas“, – vardino A. Stanius.

Atima per daug laiko

Jis taip pat mano, kad mokykla, kur pamokos trunka nuo 8 iki 16 val., atima per daug laiko, todėl sunku planuoti savo užklasinę veiklą. „Kita problema yra mokytojų „užsisėdimas“ ant mokinių.

Pavyzdžiui, mokinys nesusibičiuliavo su mokytoja. Tokių atvejų yra apstu. Žinoma, dėl to gali nukentėti ir mokinio pažymiai“, – toliau dėstė A. Stanius. Be to, anot gimnazisto, mokykla suteikia „tik mažą dalį asmenybės tobulėjimui“, o dar tenka taikstytis su ten vyraujančiu erzeliu.

„Jeigu mokinys turi galvą ant pečių ir nesiseka tik vienas ar du dalykai, nemanau, kad jam reiktų kieno nors pagalbos. O jei yra nelabai gabus, taip, žinoma reiktų. Taip pat problema yra nepakeliamas triukšmas mokykloje.

Mokinys klasėje yra ramus, rimtas, bet klasėje yra tokių vaikų, kurie turi problemų su drausme“, – sakė A. Stanius.

Būtent dėl šių priežasčių moksleivis mano, kad reikėtų reglamentuoti mokymąsi namuose.

„Norėčiau, kad Lietuvoje namų mokymasis būtų suprantamas, kaip paprastas dalykas, kaip natūralus dalykas.

Jei į tai būtų žiūrima paprastomis akimis, nebūtų tokių problemų mūsų švietimo sistemoje“, – siūlė A. Stanius.

Seime šiuo metu yra svarstomas Švietimo įstatymo papildymo projektas, kuriuo siūloma reglamentuoti ugdymąsi šeimoje. 

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder