Vos tik prasidėjus mokslo metams į "Vakarų ekspreso" redakciją kreipėsi ne vienas klaipėdietis. Tėvai sakė esantys kiek nustebę dėl itin pagriežtėjusio požiūrio į mokinių lankomumą. Pasigirsta kalbų, kad bet kurios klasės mokinys gali būti neatestuotas, jei per pusmetį praleis du trečdalius pamokų.
"Ką tai reiškia, tiksliai nežinome, bet, matyt, neperkels į kitą klasę. O jei vaikas serga ir dėl to negali lankyti pamokų, negi dar reikia jį šitaip bausti? Jei teisingai supratome, nebus jokio skirtumo, kaip mokinys mokosi ir kokie jo gabumai. Praleidai daugiau nei pusę pamokų - neatestuoja. Įdomu, ar čia visos šalies mastu tokia griežta tvarka?" - teiravosi vieno moksleivio tėvai.
Griežčiau
Kad šiemet bus dar griežčiau stebimas mokinių lankomumas, patvirtino ir "Vakarų ekspreso" kalbintų mokyklų vadovai. Visgi tėvams nesą ko nerimauti.
Kiekviena mokykla pati nusprendžia, kokia tvarka jai tinkamiausia. Tačiau bent jau kalbintų mokyklų vadovai tikino, kad praleidę pamokas dėl pateisinamos priežasties mokiniai nesulauks jokių nuobaudų. Be to, net ir esant piktybiškam pamokų praleidinėjimui, niekas ramiai nelaukia, kol mokinys praleis didžiąją dalį pamokų - stengiamasi priežastis aiškintis iš karto.
"Mūsų progimnazijoje visada buvo griežtai stebimas lankomumas. Stebime, analizuojame, darome patikrinimus, skambiname tėvams, jei vaiko ilgiau nėra mokykloje. Tad mūsų mokykloje nėra didelių problemų. O šiemet ir tėvams, ir mokytojams priminėme, kad lygiai taip pat atsakingai reikia lankyti mokyklą ir tuomet, kai vyksta pažintinės kultūrinės dienos ar pamokos vedamos kitoje aplinkoje. Tai taip pat yra privalomojo ugdymo proceso dalis", - pasakojo "Gabijos" progimnazijos direktorė Inga Kurlavičienė.
Pasak jos, nelaukiama, kad be pateisinamos priežasties vaikai praleistų didžiąją dalį pamokų. Stengiamasi išsiaiškinti priežastis iš anksto.
"Kokios nelankymo priežastys? Dažniausiai motyvacijos stoka. Būna, kad tėvai sako: "Darykite ką norite, aš nebesusitvarkau." Tokiais atvejais problemos sprendimų būdų ieškome per Vaiko gerovės komisiją", - pasakojo mokyklos direktorė.
Mažins tėvų raštelių
"Iš tiesų, pagal ugdymo planą, jei mokinys nelanko dviejų trečdalių pamokų, gali būti neatestuotas. Bet mes imamės priemonių, kad taip nenutiktų. Pavyzdžiui, ilgesnį laiką sergančiam vaikui taikomas namų mokymas. Jei stebime, kad mokinys 10 pamokų praleido be pateisinamos priežasties - teiraujamės tėvų, kas nutiko", - pasakojo "Verdenės" progimnazijos direktorė Rima Bėčiuvienė.
Pasak jos, mokyklos istorijoje yra buvę atvejų, kad pamokų nelankantis mokinys buvo neatestuotas, bet tai labai reti atvejai. Iš viso stengiamasi išgyvendinti praktiką, kad mokinys būtų paliktas kartoti kurso antrus metus. Nebent akivaizdu, kad įgytos spragos trukdys jam mokytis ateityje
"Šiemet mes šiek tiek atnaujinome lankomumo tvarką. Žinia, jei vaikas mokykloje nebuvo tris dienas, pakakdavo pažymos iš tėvų. Dabar nustatėme, kad tris dienas tėvai galės pateisinti tik kartą per mėnesį, kad nebūtų piktnaudžiaujama. Bet jei, pavyzdžiui, tėvai nori išvažiuoti atostogauti kartu su vaikais, yra visos galimybės - tiesiog reikia tėvams rašyti prašymą", - pasakojo R. Bėčiuvienė.
Kad lankomumas nekelia didelių problemų, minėjo ir "Medeinės" mokyklos vadovė Elena Knyzaitė.
"Pas mus kasdien socialinė pedagogė surenka informaciją, kiek yra mokinių, ir jau tą pačią dieną aiškinamės, kur yra mokinys, nes mūsų mokiniai yra specialių poreikių", - minėjo direktorė.
Per kasmetinę, švietimo bendruomenėms skirtą Švietimo ir mokslo ministerijos konferenciją švietimo ir mokslo ministrė Audronė Pitrėnienė akcentavo, kad svarbiausi šių mokslo metų akcentai: individuali kiekvieno mokinio pažanga, skaitymas ir rašymas bei praleidinėjimo ir vėlavimo į pamokas mažinimas.
Tyrimų duomenys rodo, kad pamokų praleidinėjimas ar vėlavimas į jas pablogina mokinio rezultatus.
"Pamokų lankomumas Europos Sąjungos šalių mokyklose laikomas didžiule vertybe, o mokinio nušalinimas nuo pamokų - didžiausia bausme", - sakė ministrė A. Pitrėnienė.
"Lankomumas neturi būti susietas su vertinimu"
Genoveita KRASAUSKIENĖ, Švietimo ir mokslo viceministrė
Švietimo ir mokslo ministerijos rudens konferencijos metu buvo akcentuota, kad lankomumas labai svarbus dalykas. Nacionaliniuose dokumentuose nieko naujo dėl to neatsirado. Nebent atskirų mokyklų tarybos pačios įsivedė tam tikras nuostatas. Visgi norėčiau akcentuoti, kad lankomumas neturėtų būti tiesmukiškai susietas su mokinio vertinimu. Mokinio vertinimas turi būti ne kaip bausmė, o kaip skatinimas.
Mokinys vertinamas ne už lankomumą, bet už žinias. Jei jis ir praleido šiek tiek pamokų, bet atsiskaitė už tą laikotarpį, jam negali būti taikomos jokios nuobaudos. Tokios iniciatyvos ministerija neskatintų. Skatinti lankyti - vienas dalykas, o mokinio žinių vertinimas - kitas dalykas.
Rašyti komentarą