Patvirtinta Pedagogų kvalifikacijos tobulinimo koncepcija, kuria užbaigtas daugiau nei trejus metus trukęs darbas. Jo metu buvo įvertintos pedagogų kvalifikacijos problemos, įvardytos situacijos gerinimo kryptys bei priemonės, į kurias dėmesį buvo atkreipusi Švietimo taryba, mokslininkai bei mokytojų asociacijos, ir sudėliota nuosekli kvalifikacijos tobulinimo sistema.
Švietimo ir mokslo ministro Gintaro Steponavičiaus patvirtinto dokumento svarbiausias tikslas - suteikti reikšmingą postūmį pedagogo savarankiškumui bei iniciatyvai mokytis visą gyvenimą ir siekti geresnės ugdymo kokybės, aukštesnių mokinių rezultatų.
"Šį darbą pradėjome nuo pirmųjų veiklos dienų, siekdami, kad būtų sudarytos sąlygos nuolatiniam mokytojo asmenybės tobulėjimui, o ne versti jį rinkti pažymas apie išklausytus kvalifikacijos kėlimo kursus. Juk pedagogas pirmiausiai ugdo savo pavyzdžiu, tad reikia sukurti jam galimybes atsiskleisti per profesines, kūrybines, socialines veiklas. Todėl nauja koncepcija įtvirtina į individualius mokytojų poreikius orientuotų kvalifikacijos tobulinimo formų įvairovę", - antradienį Švietimo ir mokslo ministerijos (ŠMM) išplatintame pranešime cituojamas ministras.
Koncepcijoje pirmą kartą pripažįstamos įvairios profesinio tobulėjimo galimybės: nuo individualaus mokymosi, kursų iki stažuočių Lietuvos ar užsienio švietimo įstaigose ir akademinių studijų. Kaip kvalifikacijos tobulinimo forma įteisinamas realiai vykstantis kolegialus dalijimasis patirtimi: metodinės grupės, dalykinės asociacijos, atviros pamokos, mokytojo mokslinė bei viešoji nedarbinė - kūrybinė, socialinė, visuomeninė - veikla.
Pagal koncepciją, pedagogas turės teisę periodiškai gauti iki vienerių metų trukmės kvalifikacijos tobulinimo stažuotę, jos metu nepraras gaunamo atlyginimo. Kvalifikacijos tobulinimui priskiriamos ir aukštesnės pakopos arba kitos krypties pedagoginės studijos aukštojoje mokykloje.
Pagal koncepcijos nuostatas, kvalifikacijos tobulinimas turi nuosekliai pratęsti pedagogo rengimą aukštojoje mokykloje ir trukti visą profesinės veiklos laikotarpį. Pabrėžiama visokeriopa pagalba trūkstamoms kompetencijoms įgyti pirmaisiais pedagoginio darbo metais.
Mokytojo kvalifikacijos tobulinimas, kaip ir iki šiol, bus finansuojamas iš valstybės biudžeto - mokinio krepšelio - ir kitų šaltinių. Mokytojui bus suteikta galimybė kooperuoti kelerių metų lėšas, valstybės skiriamas jo kvalifikacijai tobulinti. Pagal šiuo metu galiojančią tvarką kvalifikacijos tobulinimo lėšos turi būti panaudojamos per metus.
Koncepcijoje numatyta, kad mokytojams kvalifikacijos tobulinimo klausimais galėtų patarti profesinio tobulinimosi konsultantas. Pedagogas iš anksto būtų informuojamas, kokia lėšų suma ir kokio pobūdžio kvalifikacijos tobulinimo veiklai jam skirta. Tai žinodamas mokytojas turės teisę pats rinktis kvalifikacijos tobulinimo priemones.
Anot ŠMM, Pedagogų kvalifikacijos tobulinimo koncepcijos projektas buvo daug kartų svarstytas seminaruose, surengtos konsultacijos regionuose, aktyviai diskutuota su švietimo įstaigų darbuotojų, vadovų, švietimo centrų, pedagogų asociacijų ir profsąjungų atstovais. Atsižvelgiant į pastabas vienas po kito buvo parengti trys koncepcijos variantai.
Iki rudens numatoma patvirtinti Pedagogų kvalifikacijos tobulinimo koncepcijos įgyvendinimo dokumentus.
Pagal Švietimo įstatymą tobulinti savo kvalifikaciją yra pedagogo pareiga. Biudžeto lėšos, skirtos šiam tikslui, yra įskaičiuotos į mokinio krepšelį.
Rašyti komentarą