Pedagogų rūpesčiai
Kasmet tūkstančiai žmonių, prieš kelerius ar keliolika metų "iškritusių" iš pagrindinio ar vidurinio ugdymo sistemos, pasiryžta vėl kibti į mokslus suaugusiųjų mokymo institucijose.
Sugrįžtančiųjų žinios ir gebėjimai tokie skirtingi, kad jų mokymą toje pačioje klasėje Lietuvos suaugusiųjų mokymo centrų vadovų asociacijos (LSMCVA) pirmininkas Gintaras Jurkevičius lygina su šachmatų partija, kurią vieniems mokytojams sekasi žaisti geriau, kitiems - prasčiau.
G. Jurkevičius, vadovaujantis ir Vilniaus Gabrielės Petkevičaitės-Bitės suaugusiųjų mokymo centrui, sako, kad dažnai į dvyliktą klasę atėjusių prieš kelerius metus vienuolika klasių baigusių jaunuolių atskirų dalykų žinios tesiekia 5-6 klasės lygį. Tad mokytojams tenka gerokai pasukti galvą, kokiu būdu per tam tikrą laiką jų žinių lygį pakelti iki 12 klasės ir tuo pat metu nesužlugdyti žmonių ryžto tęsti mokslus.
"Neblogas sprendimas buvo išlyginamosios klasės, tačiau vėliau politikai nutarė, kad vienąkart finansuotas mokslas negali būti finansuojamas amžinai, tad baigęs pagrindinio ugdymo programą žmogus mokslus tęsti privalo pagal vidurinio ugdymo programą, nors jo žinių lygis to neleidžia padaryti. Dabar problema sprendžiama naudojant modulinio mokymo programą, tačiau procesas vyksta labai sudėtingai. Daug problemų kyla dėl darbo metodikų taikymo, nes darbas vyksta praktiškai su kiekvienu mokiniu individualiai. Jie grupuojami tik tada, kai jau įgyja tam tikras kompetencijas", - teigė LSMCVA vadovas.
Pasak G. Jurkevičiaus, suaugusiųjų mokytojai tobulintis vyksta į pedagogams organizuojamas konferencijas, seminarus, tačiau iš jų dažniausiai grįžta nusivylę, nes informacijos, orientuotos į suaugusiųjų mokymą, taip ir neišgirsta. Šią spragą bent iš dalies užpildė Klaipėdos Salio Šemerio suaugusiųjų vidurinėje mokykloje organizuota respublikinė metodinė-praktinė konferencija "Inovatyvus suaugusiųjų mokymas", kurioje dalintasi gerąja patirtimi.
Šiuo metu Lietuvoje yra 60 vietų, kur ateina mokytis suaugusieji. Tai - suaugusiųjų mokymo ar švietimo centrai, suaugusiųjų vidurinės mokyklos, atskiros suaugusiųjų mokymo klasės prie vidurinių mokyklų. Kasmet šios visoje Lietuvoje veikiančios institucijos išleidžia apie 14-15 tūkst. abiturientų, kurių vidutinis amžius - 25 metai.
"Dažnai ir mokytojai būna kalti, kad sudaro suaugusiems lygiai tokias pat sąlygas kaip vidurinėje mokykloje, nors jos šiems žmonėms visiškai netinka. Įsivaizduokite, kad atidirbate visą darbo dieną, rūpi šeima, vaikai, o dar mokytis reikia - ne visi išlaiko tokį spaudimą. Suaugusiųjų mokyklose žmogus turi jaustis kaip namuose - suspėti ir pailsėti, ir tuo pat metu kažko išmokti. Tai nebe aštuoniolikmečiai jaunuoliai, todėl ir elgtis reikia atitinkamai - taip, kad jie nesijaustų diskriminuojami ir pasodinti į tą pačią aplinką, iš kurios buvo išmesti. Mokytis ateina ir nemažai verslininkų, turinčių visokių gebėjimų, tačiau taip ir neįgijusių vidurinio išsilavinimo. Čia jie turi pamatyti naują aplinką, naujus metodus ir jausti, kad yra globojami žinių aplinkoje", - kalbėjo asociacijos vadovas.
Laima ŠVEDAITĖ

Rašyti komentarą