Tėvai ir vyresnioji sesuo Nataša, taip pavadinta romano "Karas ir taika" garbei, nežinojo, kodėl pirmūnas Džudas vakarus leidžia prie televizoriaus, o ne su vaikigaliais kieme.
Džudas nesigyrė, kad mokykloje gauna į skūrą, o tėvai, kaip ir dera artistiškoms natūroms, nebuvo itin dėmesingi savo atžaloms. Megės ir Pito meilė menui (savo jaunėlį sūnų Džudu jie pavadino "Beatles" dainos "Hey, Jude" garbei) reiškėsi įvairiai, bet tik ne jų profesine veikla: sutuoktiniai dirbo mokykloje naktiniais sargais. Džudas, nuo mažų dienų kentęs neturtingos šeimos vaiko kompleksą, tvirtino, kad jo tėvai - mokytojai.
Nusivylimą dėl bendraamžių priešiškumo Džudas kompensuodavo mokyklos dramos būrelyje, kuriame vaidino šešerius metus.
Kai jam suėjo 12-a, tėvai, sukaupę reikiamą sumą, nuvežė sūnų į Londono nacionalinio jaunimo teatro specialiąją mokyklą, kurioje jau pirmąją dieną Džudas tapo pajuokos objektu.
Mokytojas per klaidą jį įrašė į mergaičių grupę.
Ketlina Terner
Ir čia bendraamžiai jo nemėgo, bet suaugusieji globojo. 17-metis Lou gavo savo pirmąjį vaidmenį muilo operoje "Šeimos" dėl atrankos agento simpatijų.
Sukaupęs patirties televizijoje, Džudas nusprendė stoti į dramos mokyklą. "Gamta apdovanojo tave grožiu, tik pamiršo duoti talentą", - toks buvo pedagogų verdiktas, tačiau jis nekliudė rasti darbo teatre: nuo 1989 iki 1992 vaikinas aktyviai gastroliavo.
Jo dalyvavimas tokiuose pastatymuose kaip "Pigmalionas", "Pats greičiausias laikrodis Visatoje", "Sniego orchidėja", "Gyvena kaip kiaulės" buvo gerai įvertintas kritikų ir žiūrovų, o triumfas Džudo laukė po vaidmens "Siaubinguose tėvuose", už kurį jis gavo Lorenso Olivjė premiją nominacijoje "Geriausias debiutas".
Visą aktą 22-ejų Džudas vaikšto po sceną nuogas, intymiausias vietas užmaskavęs šokolado puta. Salė į tai reagavo atitinkamai: solidžios damos imdavo trypti kojomis ir švilpti, jaunos merginos nešė jam gėles ir laukė prie tarnybinių durų.
Prie žiūrovių garbinimo dar prisidėjo svaigus Džudo romanas su spektaklio partnere Lora.
Lou turėjo daugiausiai netradicinės orientacijos vyrų. Vienas jų, garsus niujorkietis prodiuseris, užsidegė aistra pastatyti "Siaubingus tėvus" Brodvėjuje.
Teatro kolegos stebėjosi, kaip Lou priima misterio Keringso asistavimą ir dar labiau nustebo, kai sužinojo, kad iš visos trupės tik jis vienas važiuos į Niujorką.
Čia Džudą likimas lepino toliau. Sudaręs naudingą kontraktą, aktorius apsigyveno prabangiuose apartamentuose ir atstūmė misterį Keringsą, paaiškinęs, kad jam labiau patinka moterys.
Džudas nemelavo. Po pirmųjų repeticijų Brodvėjaus scenoje jis tapo primos Ketlinos Terner favoritu.
Ši aktorė spektaklyje vaidino jo motiną.
Romanas su Terner atvėrė Džudui duris į pasaulį, apie kurį svajojo. Jauną aktorių ėmė kviesti į aukštuomenės vakarėlius, pažinčių ratas išsiplėtė. Tarp jo spektaklio žiūrovų atsirado Joko Ono ir Vudis Alenas.
Santykiai su Terner nutrūko po to, kai Džono Lenono našlė pakvietė Lou dalyvauti fotosesijoje "Užpakaliai". Džudą ši idėja sužavėjo, o Ketlinai įvarė įsiūtį. "Tavo vietoje aš taip nesijaudinčiau, - pasakė jis meilužei. - Tokiame amžiuje tai pavojinga."
Ketlinos pastangos išmesti įžūlųjį jaunikaitį iš teatro nebuvo bevaisės. Džudas išties išėjo, bet ne į gatvę, kaip jam linkėjo Terner, o tiesiai į didįjį ekraną. Netrukus Londono kino festivalyje buvo parodytas trumpametražis filmas "Gervė".
Lou čia vaidino pagrindinį vaidmenį. 1993 metais aktorius atsidūrė "Šopingo" filmavimo aikštelėje.
Sedė Frost
27-erių metų Sedė Frost buvo ištekėjusi už muzikanto Hario Kempo, turėjo vaiką ir buvo laikoma viena perspektyviausių Holivudo aktorių. 22 metų Džudas buvo laisvas, gražus, atrodė mielas ir drovus.
Romaną filmuojant "Šopingą" Džudas surežisavo pagal visas žanro taisykles. Gražuolė Sedė įsimylėjo, bet savo jausmus bandė užgniaužti.
Tačiau atmesti Lou pasiūlymą jai pritrūko jėgų. "Aš noriu būti jam tėvu", - tarė Džudas turėdamas galvoje jos sūnų.
Ėjimas buvo teisingas. Sedė išsiskyrė su Hariu ir susituokė su Lou. Vestuves iškėlė baržoje, plaukiančioje Temze.
Kadangi Džudas atsisakė imti pinigus iš nuotakos, iškilmės buvo gana kuklios, užtat tik už jaunikio pinigus.
Visais vėlesniais veiksmais Lou patvirtino savo ketinimų nuoširdumą. Ant savo kairiosios rankos jis pasidarė žodžių iš savo mėgstamos "Beatles" dainos tatuiruotę: "Tu atėjai ir visus užvaldei, Sede". Kuriam laikui jis tapo aukle naujajam sūnui.
Žydrasis periodas
"Šopingas", kurio dėka Džudas ir Sedė atrado vienas kitą, patyrė nesėkmę. Sedė tai ištvėrė, o jos vyras krito depresijon dvejiems metams. Pamiršusi savo karjerą, Sedė tapo vyro agente ir visais būdais bandė gauti jam perspektyvių vaidmenų.
Frost išrūpino jam vietą filme "Gataka": Džudas vaidino paralyžiuotą invalidą ir gavo rimtą aktoriaus meistriškumo pamoką iš Umos Turman bei Itano Houko.
Po to buvo pietiečio meilužio vaidmuo filme "Vidurnaktis gėrio ir blogio sode", kuriame Džudas gundė Keviną Speisį, ir Oskaro Vaildo meilužio vaidmuo filme "Vaildas"... Vaidmenys, dėl kurių Džudas nepabūgo pagarsėti kaip gėjus, buvo įvertinti kritikų.
Pats aktorius taip pat jautėsi savimi patenkintas: "Jeigu jūs galite natūraliai suvaidinti gėjų, o po filmavimo grįžęs namo būti geras vyras savo žmonai, vadinasi, esate kai ko vertas".
2000 m. Sedė pagimdė dukrą Airisę, po dvejų metų pasaulin atėjo sūnus Rudis. Bet viskas pasikeitė po filmo "Talentingasis misteris Riplis".
Laisvė
Lou buvo nominuotas "Oskarui" už antraplanį vaidmenį. Po "Riplio" sėkmės pasiūlymai Džudui pasipylė kaip grybai po lietaus: "Priešas prie vartų" (vaidino rusų snaiperį), S. Spylbergo "Dirbtinis protas" (robotas meilužis), "Šaltasis kalnas" su Nikole Kidman, Skorsezės "Aviatorius"...
Sedės paslaugų jam nebereikėjo - nei kaip agentės, nei kaip žmonos. "Didis aktorius" Džudas Lou paklojo 5 mln. dolerių už namą Los Andžele, kuriame miegamasis ir virtuvė buvo sujungti liftu (tokį reikalavimą Lou paaiškino tuo, kad jis mėgstąs pavalgyti naktimis).
Kol vyras uždirbo ir leido pinigus, Sedė bandė paskandinti depresiją alkoholyje ir marihuanoje.
Po kiekvienos Džudo komandiruotės atsigirsdavo naujienų apie jo meiles: po "Kelio į niekur" viena šokėja spaudai pareiškė, kad buvo pastojusi nuo Lou ir nutraukė nėštumą; dirbdamas filme "Jauno daktaro dienoraštis" aktorius neva pradėjęs romaną su Penelope Kruz, o "Šaltojo kalno" metu - su Nikole Kidman...
Frost neatpažįstamai pasikeitė: ji nusidažė juodai plaukus, nešiojo nutrintus džinsus ir nuolat išsišokdavo viešose vietose. "Jo melas ir abejingumas stumia mane į bedugnę", - sakė ji interviu.
Paskutinis jų barnis irgi tapo viešas: Sedė taip rėkė, kad subėgo ne tik kaimynai, bet ir paparacai.
Po skyrybų Sedei liko trys vaikai, 18 mln. dolerių kompensacija, namas Londone ir 60 tūkst. svarų sterlingų alimentų kas mėnesį. Lou gavo laisvę.
Siena Miler
Filme "Gražuolis Alfis: ko nori vyrai" Džudui teko skurdžiaus aferisto, meilės machinatoriaus, vaidmuo. Iš garsių filmo parnerių sąrašo, kuriame buvo ir Siuzana Sarandon bei Nija Long, jis išsirinko 20-metę manekenę.
"Man tiek daug reikia iš jūsų išmokti, - dūsavo Siena Miler ir skyrė jam pasimatymus. - Aš tokia prasta aktorė..."
Jos atkaklumas nenuėjo perniek.
Džudas paskelbė ją savo oficialia drauge. Beje, keletą savo biografijos detalių mergina pagražino: kad jos tėvas buvo ne iš bankininkų klano, o paprastas banko tarnautojas, Lou sužinojo iš laikraščių.
Gavusi visus oficialios gyvenimo palydovės atributus (sužadėtuves Kalėdų išvakarėse, išvyką į Paryžių Valentino dieną, du šunyčius ir namą Londone), Siena sulaukė ir kvietimų filmuotis reklamoje bei kine.
Niekam nežinoma aktorė ir vidutinių gabumų manekenė tapo viena populiariausių moterų Holivude.
Kai Džudas suprato, kad pakliuvo į pinkles, kurias visą gyvenimą spendė moterims pats, buvo per vėlu. Jo prieraišumas prie Sienos buvo nuoširdus, tik nedavė ramybės mintis, kad juo manipuliuojama.
Auklė
"Džudas suviliojo auklę savo vaikų akyse", "Holivudo gražuolis išdavė nuotaką", "Lou nori auklės, o ne fotomodelio", - laikraščių antraštės sukėlė Sienai šoką.
Ji buvo pasirengusi plepalams, gandams ir paparacų prasimanymams, tačiau nebuvo pasirengusi tam, kad Džudas atvirai pripažins savo kaltę ir išstatys ją visuotinei pajuokai.
Paskutiniame spektaklyje "Šekspyras, kokį jūs mylite" Miler pakeitė dublerė. Ji nusimovė sužieduotuvių žiedą, užsidarė namuose ir atsisakė kalbėtis su spauda.
Džudas pasirodydavo publikai užverktomis akimis, atgailavo ir prašė Sienos bei jos tėvų atleidimo. Ir planavo, ką pasakys sužadėtinei.
Jo skambutis Sienai buvo netikėtas. "Atsimeni, tu sakei, kad esi prasta aktorė? - pradėjo jis ir pajuto įtemptą tylą aname laido gale. - Aš siūlau tau nuostabų vaidmenį. Mes abu žinome, ko norime, todėl susitikime rytoj Hempstedhito parke." - "Kodėl turėčiau ateiti?" - "Tai nebus pasimatymas.
Aš ateisiu ten pasivaikščioti su vaikais, o tu atsitiktinai būsi ten. Kol auklė žais su vaikais, mes.." - "Auklė?!" - "Nesijaudink, tai bus kita auklė..." - nusijuokė Džudas.
20-ies minučių Londono parke pakako, kad kitą dieną spaudoje pasirodytų naujiena su optimistine antrašte bei sužadėtinių nuotrauka. Vieną egzempliorių Lou su gėlėmis nusiuntė nuotakai.
Kortelėje buvo tik du žodžiai: "Paskirk datą".
Pagal užsienio spaudą
Rašyti komentarą