Selma Hajek - nauja Holivudo žvaigždė

Selma Hajek - nauja Holivudo žvaigždė

Nedideliame Amerikos Jutos valstijos miestelyje karšta - apie 30 laipsnių. Namelio, stovinčio ant kalvos, viduje - dar 10 laipsnių karščiau. Nuo kilimų dvokia katėmis. Piteris Fonda stengiasi prisiminti vaidmens tekstą.

Kuriamas filmas "Stebuklas Makdonalde". Tai Holivudo aktorės Selmos Hajek, kaip režisierės, debiutas. Tai jos kūdikis ir stebuklas, kuriuo niekas netikėjo, išskyrus pačią Selmą.

"Nufilmuota! Bandome dar", - šaukia ji. Švelnus, panašus į katės miaukimą balsas dabar pasikeitė - atsirado metalinių gaidelių. Reikia dirbti pagal minimalų biudžetą, labai suspaustas filmavimo grafikas ir dar problemos dėl chroniško Piterio Fondos užmaršumo...

Prodiuserė ir aktorė

Selma atrodo labai įkvėpta, daug gestikuliuoja, pasakodama apie Fridą Kalo - kultinę meksikiečių dailininkę, išgarsėjusią siurrealistiniais autoportretais ir aistringu romanu su dailininku komunistu Diegu Rivera.

Septynerius metus Selma Hajek paskyrė tam, kad Fridos Kalo gyvenimo istorija būtų ekranizuota. Šiandien ji apdovanota už filmą "Frida", kuriame atlieka pagrindinį vaidmenį ir yra filmo prodiuserė.

"Niekas nenorėjo imtis šio filmo kūrimo", - Selma prisimena dešimtojo dešimtmečio pradžią, kai ji atrado Fridos tapybą. Tuo metu Hajek buvo Meksikos televizijos aktorė, atsisakiusi filmuotis vienoje iš muilo operų dėl karjeros Holivude.
Kai Hajek atvažiavo į Los Andželą, jos anglų kalba buvo labai prasta ir ji pusantrų metų tobulino kalbą. 1993 metais jai pavyko gauti nedidelį vaidmenį filme "Mano beprotiškas gyvenimas". Vėliau režisierius Robertas Rodrigesas ją pamatė pokalbių šou ir tai pakeitė Selmos gyvenimą.

"Aš ieškojau aktoriui Antonijui Banderasui partnerės filme "Nusivylęs", kuriam rašiau scenarijų. Žinojau, kad reikia atrasti naują talentą, nes tuo metu nė viena Lotynų Amerikos aktorė negaudavo vaidmens Holivude, - pasakoja Rodrigesas. - Pamatęs Selmą iš karto supratau, kokia ji protinga."

Nauja žvaigždė

Po filmo pasirodymo Selma Holivude tampa išeivių iš Lotynų Amerikos žvaigžde. Selmos įvaizdžiui padėjo jos, kaip modelio, darbas "Revlon" kosmetikos firmoje ir pasiryžimas šokiui su gyvate filme "Nuo sutemos iki aušros".

Filmo "Frida" režisierė Džulija Teimor: "Selmai filmas "Frida" tapo prasiveržimu, pagaliau ji galėjo atskleisti savo talentą".

Nesvarbu, apie ką ji kalbėtų: apie naują vaidmenį Rodrigeso filme, apie bendrą su Antonijumi Banderasu ar apie savo svekatos problemas (per mažas cukraus kiekis kraujuje), Hajek visada lieka sąmojinga, drąsi ir šiek tiek beprotiška.
Kada ji pagaliau pradėjo filmuotis "Fridoje", dažnai girdėdavo: "Istorinis filmas apie moterį dailininkę, buvusią Meksikos komunistę, ūsuotą ir plaukuotą? Bet juk tai iš anksto nulemta filmo nesėkmė!" Išėjus filmui, konkuruojantys projektai, kuriuose dalyvavo tokios megažvaigždės - kaip Madona ir Dženifer Lopes, nuėjo į antrą planą.
"Norėjau, kad pasaulis pamatytų mano šalį kitoje šviesoje, kad žmonės pakeistų nuomonę apie meksikiečius. Frida ir Diego buvo tikri avangardistai, revoliucionieriai ir gyvenime, ir mene. Visi geriausieji protai, kuriems teko savo tėvynę palikti dėl to, kad ten negalėjo įgyvendinti savo idėjų, rinkosi Meksiką".

Frida

Liūdnai pagarsėjusį siužetą apie Trockio nužudymą, su kuriuo netiesiogiai susiję sutuoktiniai Riveros, Selma aiškina savaip: " Kaip jūs nesuprantate? Buvo kalbama apie pasaulinės revoliucijos likimą. Jie šventai tuo tikėjo. Apie Stalino terorą tada jie nieko nežinojo. Jiems atrodė, kad savo kūryba, pasiaukojimu ir politiniu aktyvumuj jie priartina revoliuciją. Manau, kad Trockio, su kuriuo šios poros santykiai buvo ypatingi, pralietas kraujas, atvėsino jų veržlumą, bet galutinai nenužudė geresnio gyvenimo idėjos".

Filme Selma drąsiai laužo visus nusistovėjusius tabu, rodydama įžymių žmonių seksualinį gyvenimą. Filmuojamos lovos scenos ir su Džefriu Rašu (atlieka Trockio vaidmenį), ir su Alfredu Molina (Diegas Rivera), taip pat kai kurie rizikingi lesbietiškos meilės epizodai...
"Ji buvo labai seksuali, - mano Selma. - Tai įrodo jos paveikslai. Juose gausu atviro, pirmykščio jausmingumo. Sekso instinktas padėjo jai suvokti kūrybą. Triečioji akis, kurią ji visą laiką piešdavo autoportretuose, - tai praregėjimo ženklas. Frida - įsiutusi amazonė. Savo kūryba ji atkuria mitą apie laikus, kada pasaulį valdė moterys.
Už tokį išdidumą ji mokėjo begaline fizine kančia, pusę gyvenimo buvo invalidė. Kas gali tai suprasti,žiūrėdamas į jos drobes? Amerikiečiai mano, kad seksualumas ir grožis - tai dietos, fitnesas ir depiliacija. Aš noriu, kad pažiūrėję mūsų filmą pajustų šių asmenybių laukinį, nepažabotą grožį. Jų jėgą, energiją, begalinį norą gyventi."

Apie savo intymų gyvenimą Selma neturi nė mažiausio noro pasakoti: "Kodėl turėčiau panaudoti savo asmeninį gyvenimą, kuris yra neliečiamas, filmui apie Fridą Kalo reklamuoti? Tai būtų bjauru".

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder