Žiauriai suprimityvintas, daug kartų ekshumuotas, pastarosiomis dienomis eksvaldančiųjų naujai paserviruotas vėl įteiktas miestui ir jo senamiesčiui ypač aktualus klausimas – kaip ir ką daryti, kad sumažinti transporto „triukšmą ir vibracijas“ senamiestyje?
Teigiant, kad ženklai ir greičio matuokliai Tiltų gatvėje padės sumažinti autobusų keliamas „vibracijas į 300 gyventojų langus“.
Na, man tai pasirodė, kad autobusistams labiau rūpėjo savo busų bizniukas nei tų žmonių langai ir juo labiau senamiestis, jo gyvastis ir patrauklumas.
Bet,... tai jau mano subjektyvi nuomonė.
Tuo tarpu viso pasaulio miestų vadai su urbanistais suka galvas - kaip iš senamiesčio iškrapštyti transportą ir ypač tranzitinį, mes vėl unikalūs...
Guodžia, kad vicemeras A.Kamarauskas dar lyg ir susilaikė nuo tokių G. Neniškio busistinių vilionių.
Mat juos galai, bet ar žinote, kad jau prieš 50 metų Klaipėdoje buvo svarstomas miestui ir dar šiandien toks aktualus klausimas - ką daryti su visuomeniniu ( ir kt.) transportu kertančiu senamiestį?
Todėl, buvo parengti ir 1974-10-04 nagrinėti trys variantai:
1. Transporto magistralę statyti už buvusios pilies likučių ( liaudiškai vad. Jonkalniu – maždaug dabar planuojamos Bastionų gatvės vietoje) per sandėlių teritoriją, su nauju tiltu per Dangės upę įsikertant į Žaliosios gatvės (nežinau, gal tai dabar Laivų skersgatvis).
2. Statyti požeminę transporto magistralę ( tunelį) palendant po pilies bastionais, fosų, poternų likučiais (liaudiškai vad. Jonkalnis), po sandėlių teritoriją ir jau su nauju tiltu per Dangės upę įsikertant į Žaliąją gatvę.
3. Statyti tunelį nuo H. Manto gatvės (pn. Atgimimo aikštės), palįsti po Dangės upe, po žeme kirsti senamiestį ir išlįsti Taikos prospekte (pn. ten kur dabar senojo turgaus žiedas).
Tuomet komisija pritarė 3 variantui.
Juokas juokais, bet prieš 50 metų miesto planavimo ambicijos buvo rimtos ir į miesto raidą buvo žiūrima toliaregiškai.
Nepaisant to, kad per tą laiką buvo iš esmės modernizuoti du nauji tiltai su 4-iomis eismo juostomis kiekviename jų (Mokyklos-pradėtas planuoti 1937m.ir pilnai realizuotas tik 2009 m, šalia buvusio Karlo tilto apie 1960 m. pastatytas naujas Pilies, rekonstruotas 1966-1968 m., kap. remontas 2014 m ), vis buvo žadama - na, kai jau baigsime šitą...tai tada jau tikrai darysime pėsčiųjų gatvę.
Deja, ši idėja baigiama pamiršti, apie ją vis rečiau užsimenama.
Ir šiaip, hipotetiškai – va jeigu miesto politikų ambicijų kartelę pakelti nors iki 1974 m. lygio... ir tai jau derėjo labai labai „vakar“ - rimtai pradėti nagrinėti tunelio galimybę sujungiant Pilies gatvę su N. Uosto gatve su pagrindiniu tikslu - sujungti senamiestį su piliaviete ir pradėti galvoti apie centrinės miesto dalies - miesto branduolio transporto žiedą.
Anksčiau ar vėliau miestui teks apie tai galvoti, tik kuo vėliau pradėsime tuo sudėtingiau bus.
O dabar tik.. .ženkliukai, matuokliai....
...
Iš rubrikos: ar „reikia pradėti planuoti miestą“ ar šiais laikais jau užteks tik eismo komisijoje politikams su policininku onlainzūme „pasitarti“ ir toliau uostas, visuomeninis transportas, pramoninės teritorijos – kiekvienas planuosis savo „reikalus“, o miestiečiai privalės prisiderinti ir į likusius tarpelius įsiterpti?
Architektams priklydusi unikalaus protokolo kopija:
Pirmą kartą šis įrašas paskelbtas jo autoriaus asmeninėje Facebook paskyroje
Rašyti komentarą