Susitarus dėl bendradarbiavimo su Vilniaus Gedimino technikos universitetu (Vilnius TECH) ir praėjus Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos suburtos ekspertų komisijos filtrą, šios diskusijos dar labiau suintensyvėjo.
Norisi nuraminti visuomenę ir padrąsinti būsimus studentus, kad aukštoji jūreivystės mokykla, kuri jau visai greitai taps Lietuvos jūreivystės akademija, lieka Klaipėdoje ir tik Klaipėdoje, o bendradarbiavimas su Vilnius TECH atneš dar daugiau naudų pačiam uostamiesčio regionui.
Lietuva yra jūrinė valstybė ir kartais labai klaidingai manoma, kad mes gyvename žemdirbių krašte
Todėl mūsų šaliai labai reikalingas ne tik jūrinės kultūros populiarinimas, bet ir jos stiprinimas. Kai studijavau Klaipėdos jūreivystės mokykloje – ji buvo tarsi vienintelis langas į pasaulį.
Dabar situacija labai stipriai pasikeitė, jaunimas turi labai daug galimybių įgyti išsimokslinimą ar profesiją kitose šalyse, kaip ir mes turime nemažai galimybių pritraukti studentus iš užsienio bei įnešti Klaipėdai naujo potencialo.
Norime, kad Lietuvos jūreivystės akademija būtų dar platesniu jaunų žmonių langu į pasaulį. Tam reikalingas bendradarbiavimas su Vilniaus Gedimino technikos universitetu.
Vienas pagrindinių argumentų – Vilnius TECH rengia inžinierius automobilių, geležinkelių ir oro transportui, tad šia vertinga patirtimi ir pajėgumais galėtume pasinaudoti ir mes, rengiantys specialistus jūrų transporto sektoriui.
Jūrininkus ir jūrų uosto specialistus rengiame tik mes. Turbūt nedaugelis įsivaizduoja, kokią svarbią ir reikšmingą misiją vykdo LAJM ir visa jos bendruomenė.
Dažnas išgirdęs, kad mūsų studentai išplaukia į jūrą keliems mėnesiams, nustemba.
Tačiau tuo ir esame unikalūs – mūsų studentai stiprūs, drąsūs ir technologiškai pažangūs, o mūsų studijų programos užtikrina visame pasaulyje pripažįstamų išskirtinių kompetencijų ir kvalifikacijų specialistų parengimą.
Papildydami vieni kitus, dalindamiesi kompetencijomis, kaip tai daroma kitose užsienio valstybėse, galime ne tik užauginti naujas stiprias jūrų transporto sektoriaus specialistų kartas, tačiau plačiai atverti duris ir naujoms uostamiesčio galimybėms.
Norime, kad Lietuva turėtų sumaniųjų technologijų jūrinę bazę, kurioje būtų sudarytos sąlygos jūrininkų ir uosto specialistų rengimui bei kvalifikacijos tobulinimui.
Tam yra būtini bendri moksliniai tyrimai, magistrantūros ir doktorantūros studijos Vilnius TECH universitete. Taip pat norime labiau plėtoti vėjo parkų kūrimą Baltijos jūroje – tik kartu su Vilnius TECH galime parengti šios srities specialistus bei tobulinti jų kvalifikaciją.
Man suprantamos abejonės dėl atstumo nuo Klaipėdos iki Vilniaus, tačiau dabartiniais laikais atstumas jau nebėra problema.
Juolab mes jau keletą metų sėkmingai bendradarbiaujame su Vilnius TECH, būtent todėl gerai suprantame vieni kitus.
Prieš metus kartu su Vilnius TECH įkūrėme transporto ir logistikos mokslo ir studijų klasterį, taip pat jau veikia bendrai sukurta Transporto inžinerijos magistrantūros specializacija „Jūrų transporto inžinerija ir logistika“, skirta specialiai LAJM absolventams.
Iki šiol tokių studijų neturėjome, tačiau mūsų įstaigai jau labai seniai reikėjo. Tuo labiau, jau birželio pabaigoje mūsų dėstytojai stos į Vilnius TECH doktorantūrą.
Akivaizdu, kad mokslo bei studijų plėtra mus labai sustiprins ir dar labiau motyvuosime absolventus siekti ne tik profesinės, bet ateityje ir akademinės karjeros bei tapti Lietuvos jūreivystės akademijos dėstytojais.
Mums Lietuvos jūreivystės akademija nėra tik pavadinimas.
Dabar turime galimybę tai pakeisti – suteikti studentams naujų galimybių įgyti jūrų inžinerijos ir jūrų technologijų kompetencijas, integruoti modernius ir technologiškai pažangius mokslinių tyrimų projektus į akademinę veiklą, apjungti visų rūšių transporto studijas ir jas dar labiau sustiprinti.
Esu tikras, kad su Vilnius TECH mes tai pasieksime. Tampame atskiru universiteto padaliniu, ir toliau veikiančiu Klaipėdoje bei rengiančiu specialistus jūrai ir uostui.
Esame stiprūs rengiant įvairių tipų laivų denio ir mechaninės tarnybos vadovaujančius specialistus – laivavedžius, laivų mechanikus ir elektromechanikus, turime daugiau nei 20 metų sėkmingos patirties rengiant spcialistus jūrų uostui ir verslui – jūrų krovos terminalų darbų organizatorius, laivybos agentus, jūrų krovinių ekspeditorius, logistus.
O apjungę akademinio personalo pajėgumus su Vilnius TECH nuo šiol kartu rengsime specialistus ir jūrų transportui.
Vakarų Lietuva suklestės, jei čia veiks stipri Lietuvos jūrų akademija.
Pats būdamas LAJM absolventas esu įsitikinęs, kad ši aukštoji mokykla ir jos bendruomenė nusipelnė daugiau nei įprasta vertinti Klaipėdos regione
Turime labai daug bendro su Vilnius TECH, todėl turime įveikti regioninį mąstymą ir suprasti, kad Lietuvai kaip jūrų valstybei reikalinga stipri Lietuvos jūrų akademija.
Už nuomonių skiltyje išreikštą poziciją atsako nuomonės autorius
Rašyti komentarą