Živilė Pinskuvienė

Živilė Pinskuvienė: „Įtraukusis ugdymas sukuria daugiau problemų negu jų išsprendžia“

(1)

Tema jautri. Žinau, kad apie tai sunku, nepatogu kalbėti, apie tai bijoma kalbėti. Bet kažkas turi tą padaryti. Jaučiu pareigą, kadangi esu visiškai įsigilinusi, žinau visą situaciją nuo... iki. Esu rajono merė, moteris bei mama.

Gerbiamieji, artėja dar viena rugsėjo pirmoji, netrukus prasidės dar vieni mokslo metai, o tėveliai ir vėl ves savo mylimas atžalas į darželius ir mokyklas linkėdami jiems gerų, prasmingų ir turiningų naujų mokslo metų.

Deja, šiais metais ne viskas taip šviesu ir džiaugsminga kaip norėtųsi Jums, gerbiamieji tėveliai.

Reaguodama į moksleivių tėvelių nerimą artėjant naujiems mokslo metams, jaučiau pareigą ir atsakomybę apie situaciją ir mūsų savivaldybėje priimtus sprendimus informuoti visus Širvintų rajono moksleivių tėvelius.

Prieš keletą metų dabartinių valdančiųjų sprendimu Seime buvo pradėtas „įtraukiojo ugdymo“ projektas, priimtos itin prieštaringai visuomenės vertinamos švietimo įstatymo pataisos, kuriomis buvo panaikintos vaikų su fizine ir protine negalia specializuotam ugdymui skirtos įstaigos, specializuotos klasės: tiek darželiai, tiek mokyklos buvo įpareigotos į bendras klases ar grupes priimti visus į juos besikreipiančius specialiųjų poreikių turinčius vaikus. 

Galiu iš karto pasakyti ir nuraminti tėvelius – kartu su Širvintų rajono švietimo įstaigų vadovais priėmėme sprendimą, kad nuo rugsėjo pirmosios rajono ugdymo įstaigose vaikai su specialiaisiais poreikiais bus mokomi tose pačiose mokyklose, tačiau specialiai tam pritaikytose mokyklų erdvėse. 

Tikrai suprantu tėvelius, kurie turi specialiųjų poreikių vaikučius, todėl būtent šiems vaikams bus teikiamas papildomas dėmesys, prižiūrint papildomai iš rajono biudžeto finansuojamiems specialistams bei užtikrinant socialinį ryšį su visais vaikais. 

Štai švietimo ministrė šiomis dienomis per visas žinias skambiai deklaruoja – startuoja „Įtraukusis ugdymas“, džiaugsmingai iš Seimo tribūnos skelbia rūpestį specialiųjų poreikių turinčiais vaikais, tačiau iš tiesų perkėlė visą atsakomybę už projekto įgyvendinimą ir su tuo susijusias problemas savivaldybėms, mokyklų vadovams, mokytojams, mokiniams, tėvams ir, liaudiškai sakant – nusiplovė rankas.

Sulig kiekvienais metais mokyklų klasėse vaikų, turinčių skirtingo laipsnio specialiuosius poreikius, vis daugėja. Prieš keletą metų, kai „įtraukiojo ugdymo“ projektas prasidėjo, klasėje būdavo vienas, du vaikai, turintys specialiųjų poreikių, o šiemet matome, kad kai kuriose klasėse tokių vaikų bus ir po keturis ir po penkis.

Tėveliai su baime ir nerimu laukia šių naujųjų mokslo metų. Jie pergyvena, kad dėl to kentės visų kitų mokinių ugdymo kokybė ir emocinė sveikata. 

Jau ir anksčiau sulaukdavome daugybės skundų, kad kiti vaikai patiria emocines ir psichologines traumas, yra įsibaiminę, bijo ar net apskritai atsisako eiti į mokyklą todėl, kad vienas ar kitas klasėje esantis specialiųjų poreikių vaikas nuolat „sproginėja“ – šūkauja, konfliktuoja, mėto daiktus, smurtauja 

prieš mokytojus ir dėl tokio elgesio kenčia visi klasėje besimokantys vaikai, kenčia jų emocinė būklė, jie susiduria su psichologinėmis problemomis, galų gale – kenčia visos klasės vaikų ugdymo kokybė, nes mokytojai ir specialieji pedagogai ar asistentai turi skirti atskirą laiką ir dėmesį kilusios situacijos sprendimui. 

Ir tos situacijos kartojasi periodiškai. Ir visi klasėje besimokantys vaikai tampa savotiškais situacijos ir naujojo visiškai neparengto „įtraukiojo ugdymo“ projekto įkaitais.

Kaip rajono merė, privalau atvirai ir drąsiai konstatuoti – šis valdančiųjų taip skambiai pristatytas, tačiau skubotai ir paviršutiniškai parengtas ir paleistas „įtraukiojo ugdymo“ projektas sukuria daugiau problemų negu jų išsprendžia.

Įstatymą priėmė, skambiai pristatė, mokyklas įpareigojo, o priemonių ir įrankių tinkamam įgyvendinimui neskyrė. 

Nėra skirtas pakankamas finansavimas. Nėra galimybių pasamdyti tiek specialiųjų pedagogų, kiek reikėtų kokybiškam tokių vaikų ugdymui. 

Nėra parengta pakankamai atitinkamos kvalifikacijos specialiųjų pedagogų ir asistentų, kurie būtų parengti šiam sudėtingam darbui.

Todėl Širvintų rajone nuo rugsėjo 1 dienos specialiųjų poreikių vaikai bus ugdomi atskirose, tam pritaikytose erdvėse.

Užtikrinu, kad visos ugdymo įstaigos tinkamai pasirūpins visais mokykloje besimokančių vaikučių specialiaisiais poreikiais, jie bus integruoti į bendrąjį ugdymą (kartu mokantis dailės, muzikos, technologijų, fizinio ugdymo), bus skirtas išskirtinis dėmesys jų poreikiams. 

Tačiau YPATINGAIS, INDIVIDUALIAIS ATVEJAIS jie bus ugdomi atskirai nuo kitų vaikų, todėl daugiau nenukentės nei jų nei kitų klasės vaikų ugdymo kokybė, emocinė būsena, jie nebepatirs tiek psichologinių įtampų kiek jiems tekdavo patirti anksčiau.

Iššūkių daug, visi kartu juos įveiksime. Nuoširdžiai linkiu ramių, saugių, prasmingų ir turiningų artėjančių mokslo metų.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder