Danijos sostinė rodo, ką galime pasiekti, kai išnaudojame dviračių sporto galią.
Esame įsitikinę, kad atsiradus elektroniniams ir krovininiams dviračiams, artimiausiais metais dviračių naudojimas ir toliau didės.
Kopenhagoje taip pat vyksta tikra krovininių dviračių revoliucija: per mažiau nei trejus metus krovininių dviračių skaičius išaugo nuo 20 000 2020 m. iki daugiau nei 40 000 2023 m.
Tėvai krovininiais dviračiais vežioja vaikus; pristatymo įmonės juos naudoja maistui ir siuntoms po miestą gabenti; vis daugiau statybų bendrovių juos naudoja įrankiams ir medžiagoms vežti.
Kopenhagoje pagalbos kelyje bendrovė net pasiekia klientus krovininiu dviračiu, kai sugenda jų automobiliai.
Kitur Europoje labai išaugo meilė dviračiams
Nuo 2020 m. visame žemyne labai išaugo dviračių naudojimo paplitimas. Per koronaviruso pandemiją dviračių transportas visame žemyne buvo saugus, efektyvus ir sveikas transporto sprendimas, mažinantis spaudimą viešajam transportui ir suteikiantis galimybę į darbą vykstantiems žmonėms saugiai nutolti.
Tačiau, nepaisant atsinaujinusio dviračių transporto populiarumo ir didžiulio potencialo, vidutiniškai tik 7,4 proc. visų kelionių 27 ES valstybėse narėse atliekama dviračiu.
Kadangi 75 proc. europiečių gyvena miestuose, miestams tenka lemiamas vaidmuo ir jie yra pasirengę paremti ES dviračių transporto užmojus.
Paradoksalu, kad ši maža dalis yra paradoksali, nes dviračių transportas yra puikus sąjungininkas kovojant su tarša ir siekiant gyventi tinkamesnių miestų.
Kopenhagoje taip pat vyksta tikra krovininių dviračių revoliucija: per mažiau nei trejus metus krovininių dviračių skaičius išaugo nuo 20 000 2020 m. iki daugiau nei 40 000 2023 m.
Kopenhagoje pagalbos kelyje bendrovė net pasiekia klientus krovininiu dviračiu, kai sugenda jų automobiliai.
Nenuostabu, kad su dideliu nekantrumu laukiama būsimos Europos Komisijos deklaracijos dėl dviračių transporto.
Tikimasi, kad spalio mėn. paskelbtame dokumente bus nustatytos taisyklės, gairės ir finansavimo priemonės, kad iki 2030 m. dviračiais nuvažiuojamų kilometrų skaičius padvigubėtų.
Deklaracija pagaliau bus pripažinta, kad dviračių transportas yra esminis mūsų bendros Europos transporto sistemos elementas, ir bus sustiprintos ilgalaikės miestų pastangos.
Dviračių transporto strategijos darbo grupė
Vis daugiau Europos vietos valdžios institucijų teikia pirmenybę dviračių transportui, siekdamos atsisakyti į automobilius orientuoto mąstymo, kuris XX a. antroje pusėje pavertė mūsų miestus taršos ir triukšmo salomis.
Kadangi 75 proc. europiečių gyvena miestuose, miestams tenka lemiamas vaidmuo ir jie yra pasirengę remti ES dviračių transporto užmojus.
Pastaraisiais mėnesiais Kopenhaga ir kiti "Eurocities" tinklo miestai suvienijo jėgas ir sukūrė dviračių transporto strategijos darbo grupę.
Vienas svarbiausių mūsų prioritetų - ES turėtų priimti plataus užmojo Dviračių transporto deklaraciją.
Tikslas - pateikti rekomendacijas, kuriomis būtų remiamasi rengiant galutinį Europos Komisijos dviračių transporto deklaracijos tekstą. Esame įsitikinę, kad mūsų žinios dviračių transporto srityje gali būti labai naudingos ES politikos formuotojams.
Šis dokumentas turėtų padėti pagrindą kokybiškos dviračių infrastruktūros plėtrai, drąsiam požiūriui ir bendroms dviračių infrastruktūros ir minimalaus kokybės lygio gairėms visoje Europoje.
Eismo taisyklės visoje Europoje trukdo važinėti dviračiu
Dėl nepakankamo eismo saugumo daugelis žmonių net nesvarsto galimybės važiuoti dviračiu. Todėl naujuose teisės aktuose dviratininkų apsauga taip pat turėtų būti laikoma prioritetu.
Daugelyje ES šalių galiojantys nacionaliniai kelių eismo įstatymai trukdo važiuoti dviračiu, todėl deklaracija suteikia galimybę atnaujinti nacionalines kelių eismo taisykles ir paskatinti vietos ir nacionalinių valdžios institucijų bendradarbiavimą.
Europos Komisija taip pat turėtų inicijuoti nacionalinių eismo taisyklių tinkamumo dviračių eismui svarstymą ir apsvarstyti galimybę nustatyti 30 km/val. greičio apribojimą miestuose.
Dviračių produktų ir paslaugų trūkumas nebeturėtų trukdyti ES dviračių pramonei.
Be to, standartizuojant duomenų apie dviračių transportą rinkimo priemones, daugeliui miestų būtų lengviau priimti labiau pagrįstus sprendimus dėl savo dviračių transporto politikos.
Kartu ypatingą dėmesį reikėtų skirti tam, kad dviračių transportas būtų kuo labiau prieinamas visiems miestų gyventojams, ypač tiems, kurie negali sau leisti įsigyti dviračio arba kurių negalia neleidžia naudotis standartine dvirate transporto priemone.
Jei visi važinėtume dviračiais kaip olandai, CO2 išmetimai sumažėtų 690 mln. tonų.
Dviračių sportas - tai ateitis
Galiausiai, kadangi ES politika siekia stiprinti ryšius tarp miesto ir kaimo vietovių, mes rekomenduojame naudoti dviračių transportą šiems ryšiams gerinti.
Didelis aukštos klasės dviračių greitkelių tinklas suteikė galimybę žmonėms į darbą ir atgal važinėti dviračiais didelius atstumus Kopenhagoje, o panašūs projektai įgyvendinami daugelyje Europos vietų.
Siekiant sustiprinti šias pastangas, reikėtų sudaryti palankias sąlygas dviratininkams keliauti viešuoju transportu su dviračiu, važiuoti dviračiu į stotį ir iš jos arba naudoti dviratį kartu su kitomis transporto priemonėmis.
Šaltinis: EURONEWS
Rašyti komentarą