Grožio filtrų reguliavimas socialinėje žiniasklaidoje

Ar priimtinas grožio filtrų reguliavimas socialinėje žiniasklaidoje?

Celiulitas, spuogai, kiti išvaizdos trūkumai - daugelis iš mūsų juos turi. Vis dėlto naršydami socialiniuose tinkluose galite manyti, kad visi kiti atrodo nepriekaištingai.

Tyrimai rodo, kad veido filtrai skatina nerealius grožio standartus, todėl vis daugiau šalių bando reguliuoti jų naudojimą. 

Iš dalies dėl to kalti veido filtrai ir kitos programėlės, leidžiančios pakeisti savo išvaizdą - išlyginti raukšles ar padaryti veidą lieknesnį.

Pastaruoju metu tokių programėlių rinka klesti, o šie "grožio filtrai" tampa vis sudėtingesni.

Išbandžiau keletą šių filtrų.

Tai mano veidas be makiažo, o taip atrodau panaudojusi veido filtrą socialinės žiniasklaidos programėlėje "TikTok".

Tačiau teigiama, kad šios priemonės yra toksiškos, nes skatina nerealius grožio standartus, ypač tarp paauglių ir jaunų suaugusiųjų.

Daugelio tyrimų duomenimis, socialinė žiniasklaida taip pat siejama su depresija ir kūno dismorfija.

Prekės ženklo "Dove" atliktas tyrimas parodė, kad 80 % paauglių mergaičių teigė, jog iki 13 metų amžiaus jos pakeitė savo išvaizdą internetinėse nuotraukose.

Todėl kai kurios Europos šalys nusprendė pradėti reguliuoti šių filtrų naudojimą.

Norvegijoje socialinės žiniasklaidos reklamuotojams ir influenceriams uždrausta dalytis reklaminėmis nuotraukomis internete neatskleidžiant, ar nuotraukos buvo apdorotos fotošopu.

Prancūzija taip pat svarsto galimybę priimti panašų įstatymą.

Prancūzijos ekonomikos ministras Bruno Le Maire'as kovo mėn: "Nustatysime, kad reklamos partnerystės metu privaloma rodyti, ar nuotraukų ir vaizdo įrašų turinyje naudojamas filtras ar retušavimas.

Tai darome siekdami apriboti žalingą psichologinį šios praktikos poveikį interneto naudotojų savivaizdžiui."

Panašios taisyklės svarstomos ir Jungtinėje Karalystėje.

Tačiau kai kurie ekspertai teigia, kad šios naujos technologijos reguliavimas problemos neišspręs.

Psichologė Pamela Rutledge teigė:

"Tikroji problema yra ta, kaip žmonės suvokia save, o ne patys filtrai.

Pavyzdžiui, tyrimai rodo, kad kiekvieną kartą, kai prie nuotraukos pažymite: "Tai retušuota", tai iš tikrųjų nedaro jokio poveikio jūsų savo kūno suvokimui, nors ir manote, kad tai veikia.

Tačiau rezultatai nėra labai džiuginantys...

Labai džiaugčiausi, jei būtų pradėta finansuoti žiniasklaidos priemonių naudojimo raštingumo ir skaitmeninio raštingumo mokymus, kad vaikai būtų tikrai pasirengę, nes šiandien filtrai bus visai kitokie."

2020 m. Jungtinės Karalystės Bendruomenių rūmų atlikta apklausa parodė, kad tik 5 proc. jaunesnių nei 18 metų jaunuolių teigė, kad nesvarstytų galimybės keisti savo išvaizdą pasitelkiant dietas ar plastines operacijas.

Sophia Khatsenkova, Euronews

Gemius

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder