Naujoje jų parengtoje ataskaitoje raginama sumažinti lėktuvų greitį 15 proc., dėl ko transatlantinių skrydžių trukmė pailgėtų „maždaug 50 minučių“, rašo „The Daily Mail“.
Ekspertų teigimu, tai leistų 5-7 proc. sumažinti degalų sąnaudas ir padėtų sumažinti anglies dvideginio išmetimą.
„Jei nesiimsime skubių ir ryžtingų veiksmų, rizikuojame prarasti galimybę iki 2050 m. pasiekti nulinį išmetamųjų teršalų kiekį ir atidėti būtinas esmines technologines ir verslo permainas“, – rašoma grupės ataskaitoje.
„Vienas iš greičio mažinimo trūkumų – galimas neigiamas poveikis oro linijų produktyvumui ir keleivių palankumui, ypač ilgesnių skrydžių atveju“, – pripažįsta Cambridge'o universiteto mokslininkai.
„Tai galėtų būti kompensuota sutrumpėjusiu laukimo oro uoste laiku, – paaiškino jie. – Į šias drąsias priemones dažnai neatsižvelgiama, nes jos reikalauja plataus masto viso aviacijos sektoriaus pokyčių, kurių oro transporto bendrovės negali kontroliuoti.
Todėl reikia įgyvendinti politiką, kuri paskatintų būtinus sisteminius pokyčius visame sektoriuje, reikalingus siekiant iki 2050 m. 50 proc. sumažinti degalų deginimą.“
Rašyti komentarą