Naftos terminalas

Dėl Ukrainos išpuolio prieš Baltijos terminalus Rusija gali prarasti 40 proc. naftos eksporto

Pirmieji nuo karo pradžios Ukrainos smūgiai Leningrado srityje kelia grėsmę objektams, per kuriuos Rusija gauna didelę dalį savo naftos dolerių, - paskelbė „Bloomberg".

Sėkminga ataka prieš naftos terminalus Baltijos jūroje gali sustabdyti 1,5 mln. barelių per parą eksportą.

Sekmadienį bepiločiai lėktuvai atakavo Ust-Lugą, didžiausią Rusijos uostą Baltijos jūroje, esantį maždaug už 1 000 km nuo Ukrainos sienos.

Dėl dviejų sprogimų užsidegė "Novatek" dujų kondensato terminalas.

Terminalo, kuriame, be kita ko, tiekiami degalai Rusijos kariuomenei, veikla buvo sustabdyta, agentūrai "Bloomberg" sakė apie tai informuotas pareigūnas.

Leningrado srityje taip pat yra du dideli naftos eksporto terminalai - vienas Ust-Lugoje, kitas - Primorske, priešingoje Suomijos įlankos pusėje.

Ust-Lugoje, visai šalia "Novatek" terminalo, yra prieplaukos, kuriose nafta kraunama į tanklaivius, o kiek toliau - naftos ir naftos produktų saugyklos.

Organizatorių nuotr.

 Šaltinis: Bloomberg

Kpler duomenimis, daugiau kaip 75 proc. naftos "Urals" į užsienį gabenama iš Ust-Lugos ir Primorsko.

Iš viso tanklaiviai kasdien išveža daugiau kaip 40 proc. žalios naftos (1,5 mln. barelių), kurią Rusija eksportuoja jūra 2023 m. sausio-lapkričio mėnesiais, apskaičiavo "Bloomberg".

Gruodžio mėn. naftos "Urals" kaina nukrito šiek tiek žemiau 60 JAV dolerių už barelį, praėjusią savaitę rašė Tarptautinė energetikos agentūra.

Esant tokiai kainai, iš Baltijos šalių uostų eksportuojamos naftos savikaina buvo apie 90 mln. dolerių per dieną.

"Reguliarios atakos arba intensyvūs bepiločių lėktuvų smūgiai gali sutrikdyti Baltijos šalių uostų veiklą ir sumažinti eksportą", - agentūrai sakė naftos ir dujų ekspertas Sergejus Vakulenka, Carnegie Endowment for International Peace's Berlin Centre for Russia and Eurasia Studies tyrėjas.

Tuo tarpu praėjusią savaitę ukrainiečių bepiločiai lėktuvai Leningrado srityje surengė dar du išpuolius: ketvirtadienį ir penktadienį nugriaudėjo sprogimai "Rosneft" naftos saugyklose.

Pasak V. Vakulenkos, Rusija praktiškai neturi alternatyvių būdų eksportuoti tokius naftos kiekius į užsienį.

Urals eksportuojama iš Vakarų uostų, tačiau Novorosijskas galėtų priimti tik papildomus 300 000 barelių per parą, pažymi Viktoras Katona, pagrindinis "Kpler" naftos analitikas.

Be to, Novorosijskas yra daug arčiau Ukrainos, kuri galėtų jį atakuoti ne tik oro, bet ir jūrų dronais.

Eksporto terminalų Barenco jūroje pajėgumai riboti, ir naftą į juos galima pristatyti tik geležinkeliu, o transporto keliai į Kiniją ir Tolimuosius Rytus yra visiškai užblokuoti, ir per juos neįmanoma siųsti papildomos naftos, priduria A. Vakulenka.

Eksporto iš Baltijos uostų sustabdymas bus "didelis šokas" naftos rinkai, sako Viktoras Kurilovas, "Rystad Energy" vyresnysis naftos rinkos analitikas.

Rinka sureagavo į dronų smūgį Ust-Lugoje: pirmadienį "Brent" kaina ne tik pakilo daugiau kaip 1 %, bet ir priemoka tarp artimiausio ir artimiausio ateities sandorio pakilo iki 0,45 JAV dolerio už barelį (didžiausia nuo lapkričio mėn.).

Tai rodo, kad rinkos dalyviai nerimauja dėl galimų tiekimo sutrikimų artimiausiu metu.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder