Ispanijos geležinkelius krečia šimtamilijoninis skandalas

Ispanijos valdžia, siekdama išsiaiškinti, kas atsakingas už tai, kad buvo pagaminti į tunelius netelpantys traukiniai, inicijavo tyrimą. Minėta klaida šalies biudžetui kainavo beveik 260 mln. eurų.

Pagaminti traukiniai netinkami naudojimui, nes yra per dideli. Leidinys „The Telegraph" patikslino, kad realizuojant priemiestinių traukinių atnaujinimo programą, buvo planuojama įsigyti 31 sąstatą.

Naujieji traukiniai turėjo atitekti šiauriniams Astūrijos ir Kantabrijos regionams.

Naujiesiems traukiniams buvo parinkta siaurajam geležinkeliui skirta konstrukcija, tačiau baigus darbus paaiškėjo, kad pagaminti vagonai yra per dideli keliuose esantiems tuneliams.

Dėl šios klaidos buvo prarastos projektui skirtos lėšos, o jo realizavimas nusikėlė mažiausiai iki 2026 m. Už neapsižiūrėjimą teko atsakyti techninę geležinkelių inspekciją atliekančios įmonės „Adif" vadovui ir Nacionalinio Ispanijos geležinkelių parko plėtros vadybininkui, jie abu buvo atleisti.

Kantabrijos provincijos galva Migelis Anhelis Revilja (Miguel Angel Revilla) paklausė, kodėl tai, jog traukiniai yra per dideli, paaiškėjo po sutarčių pasirašymo praėjus dvejiems metams.

Jis ir anksčiau ne kartą yra skundęsis dėl transporto sektoriuje, įskaitant ir geležinkelius, kylančių problemų. M.A.Revilija neslėpė, kad šiuo metu provincijoje naudojamus traukinius galima būtų priskirti „Laukinių Vakarų epochai".

Nepaisant kilusio skandalo, niekas nenorėjo prisiimti už jį atsakomybės, todėl šalies vyriausybės vadovė Izabela Rodriges Garsija (Isabel Rodriguez Garcia) informavo, kad pradėtas vidinis tyrimas.

Susisiekimo ministerijos atstovas Ksavje Floresas (Xavier Flores) patvirtino, kad kilo su sąstatų dydžiu susijusi problema.

Jis patikslino, kad regioniniai geležinkeliai yra ypatingi, o jų tuneliai - mažesni negu įprastai. Institucijos vadovė Rakelė Sančias Chimenes (Raquel Sanchez Jimenez) taip pat pripažino klaidą ir patikino, kad visi, su šiuo incidentu susiję asmenys, bus atleisti. Jau pagamintus sąstatus dabar teks perdarinėti. Kiek tai kainuos biudžetui, patikslinta nebuvo.

2020 metais nacionalinė geležinkelių įmonė „Renfe" prisiėmė įsipareigojimą regionų geležinkelių parką atnaujinti 31 sąstatu. Planų realizavimui su įmone „Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles" buvo pasirašyta 258 mln. eurų vertės sutartis.

Leidinio „El Diario Montanes" teigimu, „Renfe" gamintojui pateikė netikslius būsimų traukinių duomenis. Ispanijos žiniasklaidos nuomone, apie klaidą buvo žinoma pusantrų metų, tačiau šalies valdžia nesiėmė nieko, kad ji būtų ištaisyta.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder