Nekilnojamojo turto sektoriaus krizė, didelis jaunimo nedarbas ir žemas vartotojų pasitikėjimas jau kurį laiką mažina vartotojų paklausą antroje pagal dydį pasaulio ekonomikoje.
Siekdamas išjudinti ekonomiką, rugsėjį Pekinas paskelbė naujas politines priemones, įskaitant būsto pirkimo apribojimų panaikinimą, palūkanų normų mažinimą ir subsidijų namų apyvokos prekėms teikimą. Vis dėlto kol kas jos nesužadino didesnio vartotojų aktyvumo, o infliacija išlieka atkakliai žema.
Naujomis Kinijos Valstybės tarybos paskelbtomis priemonėmis bus siekiama „praturtinti vartojimo formatus ir scenarijus... paverčiant kultūrą ir turizmą atraminėmis pramonės šakomis“.
Vietos valdžios institucijos bus raginamos siūlyti kuponus, atlygio sistemas ir nuolaidas, taip paskatinant išlaidas, bei didinti investicijas į kultūros bei turizmo produktus.
Jos taip pat turėtų orientuotis į skirtingo amžiaus grupes, „optimizuoti tėvams ir vaikams skirtų pramogų paslaugas“ ir „vystyti sidabrinę ekonomiką“ – turizmo ir kultūros produktus pagyvenusiems žmonėms.
Kultūros ir turizmo ministerijos duomenimis, 2024 m. pirmąjį pusmetį vidaus turistai išleido 2,7 trilijono juanių (372 mlrd. dolerių), t. y. 19 proc. daugiau nei ankstesniais metais – retas šviesulys praėjusių metų ekonomikoje.
Priemonės numatytos ir užsienio turistams, raginant išplėsti „bevizio režimo šalių spektrą ir tinkamai pratęsti bevizio režimo laikotarpius“.
Kinija 2023 m. gruodžio mėnesį vienašališkai pasiūlė bevizį režimą kelioms dešimtims šalių, įskaitant Prancūziją, Vokietiją ir Australiją.
Kultūros ir turizmo ministerijos duomenimis, per pirmuosius tris 2024 m. ketvirčius Kinija sulaukė 94 mln. užsienio turistų, t. y. 79 proc. daugiau nei pernai, tačiau mažiau nei prieš pandemiją.
Naujoji politika pristatyta likus kelioms dienoms iki tol, kai Kinija paskelbs savo 2024 m. ekonomikos augimo duomenis.
Prezidentas Xi Jinpingas teigė esąs tikras, kad Kinija pasiekė oficialų maždaug penkių procentų ekonomikos augimo tikslą.
Rašyti komentarą