Kazanėje dėl kairiojo variklio gedimo avariniu būdu nusileido oro bendrovės „Sibir Airlines“ lėktuvas. Volgos regiono transporto prokuratūra pradėjo incidento patikrinimą.
„Tatarstano transporto prokuratūra atlieka skrydžių saugos patikrinimą dėl gegužės 6 d. įvykusio avarinio lėktuvo ‚Airbus A320‘, skridusio S7 reisu Nr. 5036 maršrutu Novosibirskas - Kazanė, avarinio nusileidimo“, - sakoma priežiūros tarnybos pranešime.
Taip pat gegužės 6 d. iš Maskvos į Orenburgą skridęs „Nordwind Airlines“ keleivinis lėktuvas „Airbus A321“ ore pasiuntė pavojaus signalą ir grįžo į Šeremetjevo oro uostą.
Pasak TASS šaltinio, lėktuvo grįžimo priežastis buvo oro slėgio sumažėjimas pilotų kabinoje.
Aptikus techninį gedimą, lėktuvas iš 10 000 m aukščio nusileido į 3 000 m.
Akimirkai lėktuvas dingo iš radarų, bet netrukus vėl pasirodė.
Rusijoje smarkiai padaugėjo gedimų po to, kai dėl karo Ukrainoje buvo įvestos JAV ir ES sankcijos.
Vokietijos tyrimų bendrovė „Jacdec“ apskaičiavo, kad 2023 m. užfiksuoti mažiausiai 74 skirtingi orlaivių gedimai ore - 38 daugiau nei 2022 m.
Kiekvienam 100 000 išskridimų teko beveik 10 orlaivių avarijų, palyginti su vos penkiomis prieš metus, sakoma analizėje, pagrįstoje tyrimų bendrovės „Cirium“ duomenimis.
Analitikai tokius incidentus siejo su variklių gaisrais ar kitais variklių gedimais skrydžio metu, važiuoklės pažeidimais ir užsparnių gedimais, dėl kurių lėktuvas nukrypsta nuo kurso.
Orlaivių incidentų virtinė tęsėsi ir 2024 m. - vien sausio mėn. įvyko dešimt incidentų.
Per pirmuosius tris šių metų mėnesius šešiems laineriams skrydžio metu sugedo varikliai.
Daugeliu atvejų rimtos žalos ar katastrofos pavyko išvengti, tačiau nuolatiniai techniniai gedimai kelia didelį pavojų keleiviams ir didina pilotų darbo krūvį.
Prieš karą Ukrainoje Rusijos bendrovės turėjo 1031 orlaivį. Beveik du trečdalius orlaivių parko sudarė „Boeing“ ir „Airbus“ orlaiviai.
THE MOSCOW TIMES
Rašyti komentarą