Bendrovė „Renault“ kontroliavo 68 proc. didžiausios Rusijoje automobilių gamintojos „AvtoVAZ“, valdančios populiariausią šalies prekės ženklą „Lada“, akcijų, tačiau Rusijai įsiveržus į Ukrainą patyrė spaudimą pasitraukti iš šalies.
„AvtoVAZ“ dėka praėjusiais metais Rusija buvo antroji pagal dydį „Renault“ koncerno rinka po Europos – joje buvo parduota apie pusė milijono automobilių.
„Buvo pasirašyti susitarimai dėl „Renault“ koncerno Rusijoje esančio turto perdavimo Rusijos Federacijai ir Maskvos vyriausybei“, – sakoma Pramonės ir prekybos ministerijos pranešime.
Sutartyje numatyta galimybė „Renault“ per šešerius metus išpirkti „AvtoVAZ“ akcijų paketą. Sandoris taip pat apima „Renault“ gamyklą Maskvoje.
Finansinių detalių nepateikiama, tačiau Rusijos pramonės ir prekybos ministras Denisas Manturovas balandžio mėnesį sakė, kad „Renault“ planuoja parduoti savo turtą Rusijoje už „vieną simbolinį rublį“.
„Šiandien mes priėmėme sunkų, bet būtiną sprendimą ir atsakingai elgiamės su 45 000 darbuotojų Rusijoje, siekdami išsaugoti koncerno veiklą ir galimybę ateityje sugrįžti į šią šalį kitomis aplinkybėmis“, – sakoma „Renault“ vadovo Luca de Meo pareiškime.
Maskvos meras Sergejus Sobianinas savo ruožtu pareiškė, kad „Renault“ nusprendė uždaryti savo gamyklą sostinėje.
„Tai yra jos teisė, tačiau mes negalime leisti, kad tūkstančiai darbuotojų liktų be darbo“, – sakė S. Sobianinas, pridurdamas, kad nusprendė atnaujinti sovietinių laikų „Moskvič“ markės lengvųjų automobilių gamybą.
„2022 metais atversime naują „Moskvič“ istorijos puslapį, – pridūrė jis. – Stengsimės išlaikyti didžiąją dalį komandos, tiesiogiai dirbančios gamykloje ir pas jos subrangovus“.
Vasario 24 dieną prezidentui Vladimirui Putinui pasiuntus kariuomenę į Ukrainą, „Renault“ susidūrė su sunkumais, nes dėl Vakarų sankcijų ėmė trūkti komponentų.
Be to, Ukrainos valdžios institucijos darė spaudimą „Renault“, ragindamos boikotuoti jos automobilius, kol ji pasitrauks iš Rusijos.
Rašyti komentarą