Kruizinis laivas

To niekas neskelbia: kas nutinka, kai kruiziniame laive miršta keleivis

Kruizinių laivų bendrovės stengiasi padaryti viską, kad kelionė jūrų laineriu keleiviams būtų kuo patogesnė ir malonesnė. Dalis šių pastangų - išsamūs paruošti veiksmų planai bet kokios galimos situacijos atveju. Įskaitant bet kurio keleivio ar įgulos nario mirtį. 

Kaip rašo „Independent“, dauguma didelių laivų turi net savo nedidelį morgą, kuriame laikinai laikomi mirusieji.

Mirtis laineryje gali ištikti tiek dėl natūralių priežasčių, tiek dėl nelaimingo atsitikimo ar net žmogžudystės. 

Bet kokiomis aplinkybėmis įgulos užduotis - padaryti viską, kas įmanoma, kad ši tragedija nesugadintų kitų kelių šimtų ar net tūkstančių keleivių, kurie už kruizą sumokėjo daug pinigų, atostogų.

Laimei, mirtys kruiziniuose laivuose pasitaiko labai retai. 

Tarptautiniame žurnale „International Journal of Travel Medicine and Global Health“ paskelbtame tyrime užfiksuota, kad 2000-2019 m. 78-iuose vandenynų ir upių kruiziniuose laivuose, iš kurių buvo atrinktos kruizų linijos, žuvo 623 žmonės. 

Iš jų 89 proc. buvo keleiviai, o likusieji - įgulos nariai. 

Pagrindinės mirties priežastys buvo iškritimas už borto arba ant apatinio denio, širdies priepuoliai ir savižudybės.

Nepaisant to, kad kasmet į kruizus vyksta apie 30 mln. žmonių, minimas mirčių skaičius iš tiesų yra nedidelis. 

Tačiau kai vis dėlto įvyksta tragedija, įgula turi aiškų veiksmų algoritmą.

Kruiziniuose laivuose visada yra bent vienas medicinos darbuotojas ir įrengtas medicinos centras. Medikas turi apžiūrėti kūną, o įgula privalo pranešti mirusiojo palydovams apie mirtį. 

Jei asmuo keliavo vienas, įgula bandys susisiekti su giminaičiais sausumoje.

Asmens mirtis turi būti užregistruota laivo žurnale ir apie ją turi būti pranešta šalies, su kurios vėliava keliauja laineris, valdžios institucijoms. 

Kadangi teisiškai laivas yra tos šalies „teritorija“.

Jei mirtis įvyksta įtartinomis aplinkybėmis, ją turi tirti laivo apsaugos darbuotojai ir kito įplaukimo uosto arba vėliavos valstybės vietos valdžios institucijos, karštligiškai tiriančios mirties faktą. 

Nuo laivo buvimo vietos priklauso, kam bus pranešta apie problemą.

Kai kuriuose kruiziniuose laivuose gali būti dvasininkų ir nedidelių koplyčių, kad žmonės galėtų atlikti būtinas religines apeigas su mirusiuoju.

Mirusiojo kūnas laikomas specialioje lainerio šaldymo patalpoje. 

Kruizinio laivo morgas paprastai būna žemiausiame denyje, jame telpa nuo trijų iki šešių kūnų.

Pirmajame uoste, į kurį įplaukia laineris, kūnas perduodamas vietos valdžios institucijoms. Ten jie dar kartą apžiūri kūną, išduoda oficialų mirties liudijimą, o iš ten kūnas išsiunčiamas namo, dažniausiai lėktuvu.

Tačiau, pasak kruizinių kelionių tinklaraštininkės Jenny Fielding, praktiškai ne kiekviename uoste yra tam reikalingos sąlygos.

„Daugelis uostų nėra tinkami ir atsisako priimti kūną, todėl dažnai miręs keleivis lieka laive iki savaitės, kol laivas grįžta į tinkamą vietą“, - sakė ji.

Visas išlaidas, susijusias su kūno gabenimu namo, padengia mirusiojo artimieji arba kelionės draudimas, jei toks yra.

Šaltinis: unian.net

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder