Vakarų sankcijos stiprina Kaliningrado izoliaciją: neturi sausumos ryšio su likusia teritorija

(3)

Po sankcijų įvedimo 2022 m. Rusijos išlaidos krovinių tranzitui padidėjo, ypač maršrutais į Kaliningrado sritį, kuri neturi sausumos ryšio su likusia Rusijos Federacijos teritorija.

Anksčiau dauguma krovinių buvo gabenama per Lietuvą, tačiau dėl kvotų ir apribojimų šis maršrutas tapo žymiai mažiau prieinamas.

Kroviniai buvo perkelti į jūrų kelius: jei 2019 m. kabotažo apimtis sudarė 0,4 mln. tonų, tai 2024 m. vien tik bendrovė „Oboronlogistika“ pervežė daugiau kaip 2 mln. tonų. 

Tačiau keltų infrastruktūra pasirodė esanti perkrauta – eilės, vietų trūkumas ir laivyno mažinimas apsunkina tiekimą.

Mažos įmonės atsidūrė blogiausioje padėtyje: didieji operatoriai iš anksto rezervuoja vietas pasinaudodami administraciniais ištekliais, faktiškai išstumdami smulkius vežėjus iš rinkos. 

Sankcijos ne tik destabilizuoja logistiką, bet ir gilina socialinius bei ekonominius disbalansus regione, parodydamos sistemos pažeidžiamumą.

Šaltinis: szru.gov.ua

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Sidebar placeholder