
"Visos pajėgos mestos valstybės gynybai". Žlugdomi du didžiausi Rusijos civilinių orlaivių statybos projektai
(1)Du svarbiausi projektai, skirti kurti civilinius orlaivius iš vietinių komponentų - IL-114 ir importuojamąjį SSJ-100 - buvo atidėti 1-3 metams dėl problemų, susijusių su variklių kūrimu, sankcijomis ir laisvų pajėgumų trūkumu lėktuvų gamyklose.
Turbosraigtiniai lėktuvai Il-114-300, kurie jau šiemet turėjo pakeisti pasenusius An-24 ir užsienio oro linijų lėktuvus regioniniuose maršrutuose, nebus pristatyti vežėjams, praneša "Kommersant", remdamasis neviešu vyriausybės nutarimo projektu.
Vėlavimo priežastis - variklis TV7-117, kurį kuria bendrovė ODK-Klimov (priklausanti Jungtinei variklių korporacijai).
Aviacijos pramonės plėtros strategijoje, kurią patvirtino Transporto ministerija, Il-114 tiekimo terminai nukelti iki 2024 m., tačiau iš tikrųjų tai bus 2025 m. pabaiga, rašo "Kommersant".
Leidinio šaltinio Transporto ministerijoje teigimu, vėlavimas gali būti dar įspūdingesnis - iki 2026 m., kai pagal planą jau buvo planuota pasiekti 12 mašinų gamybą per metus.
Pokyčius diktuoja tai, kad visos pastangos buvo skirtos valstybės gynybos užsakymui vykdyti, kuris dabar yra absoliutus prioritetas, paaiškino "Kommersant" šaltinis "Rostec".
Dėl variklių įstrigo ir importuojamų lėktuvų "Superjet" projektas.
Pagal planą "Aeroflot" pirmąsias mašinas turėjo gauti dar šiemet, tačiau aktyviai svarstoma, kad terminas būtų nukeltas iki 2024 m. pabaigos, "Kommersant" sakė trys šaltiniai pramonėje.
Jų teigimu, PD-8 variklio, kuris turėtų pakeisti prancūziškąjį SaM146, montuojamą visuose pagamintuose SSJ-100, bandymai atidedami.
Naujų lainerių labai reikia Rusijos oro linijų bendrovėms, kurios, prasidėjus karui, prarado galimybę ne tik pirkti naujus orlaivius užsienyje, bet ir gauti techninę priežiūrą, remontą ir įsigyti atsarginių dalių.
Oliver Wyman duomenimis, 2023 m. pradžioje Rusijos oro linijų bendrovės turėjo 736 lainerius, o iki 2026 m. skraidančių orlaivių skaičius gali sumažėti perpus.
Po pusantrų metų Rusija pradės "išleisti į pensiją vakarietiškus lainerius, kurių dėl sankcijų nėra kam remontuoti", rugpjūčio pradžioje prezidentui Vladimirui Putinui sakė "Rostec" vadovas Sergejus Čemezovas.
Siekdamas išspręsti šią problemą, Kremlius reikalauja atkurti aviacijos pramonę iš naujo ir 2025 m. civilinių orlaivių gamybą padidinti 46 kartus - nuo 5 iki 80.
Iki 2026 m., pagal vyriausybės pareigūnų sumanymą, Rusija turėtų gaminti 120 civilinių orlaivių, 2028 m. - 200, o 2030 m. - daugiau kaip 230.
Palyginimui: XXI a. Rusija niekada negamino daugiau kaip 40-50 civilinių orlaivių per metus. Ir net vėlyvojoje SSRS XX a. devintojo dešimtmečio pabaigoje gamyklos kasmet pagamindavo ne daugiau kaip 60-70 orlaivių.
Šaltinis: "Kommersant"
Rašyti komentarą