
Klaipėdoje ir Vilniuje ikoniškas šokio spektaklis apie aistringą troškimą, tiesos ir melo ribas bei istorijos pėdsakus
Šio spektaklio įkvėpimas – prieštaringai vertinama Trojos atradėjo Heinricho Schliemanno istorija. Jo aistra atrasti prarastą pasaulį, troškimas kurti savąjį įvaizdį ir manipuliacijos tiesa šiuolaikinėje visuomenėje įgyja dar aktualesnį skambesį.
Istorija persipina su Klaipėdos praeitimi – būtent šis miestas Schliemannui tapo lemtingu laipteliu link svajonės.
Per Didįjį Klaipėdos gaisrą jis išsaugojo indigo miltelius, o už juos gauti turtai leido finansuoti archeologinius kasinėjimus ir ieškoti legendinės Trojos.
„Kurdami šį spektaklį mes užsiėmėm savotiška savęs archeologija. Ką mes savyje atkasame ir ką užkasame, nes nenorime, kad kiti pastebėtų, o ką užkasame dar giliau, ko nenorime net sau pripažinti?" – klausia spektaklio choreografė Agnija Šeiko.
Scenoje – 260 kilogramų mėlynų pelenų
Šis šokio spektaklis – vizualiai užburiantis reginys. Viso spektaklio metu scenoje krinta ir kaupiasi mėlyni pelenai – mistiškas laiko, grožio ir sunaikinimo simbolis.
Archeologija čia tampa metafora. Choreografė Agnija Šeiko pabrėžia spektaklio santykį su dabartimi: „Schliemannas naikino praeitį, kad atrastų savąją Troją. Kiek mes patys pasiryžę aukoti, kad pasiektume tikslą? Kur šiandien yra tiesos ir melo ribos?"
Minimalistinė, bet stipri scenografija – sceną pamažu užklojantys mėlyni pelenai – transformuoja erdvę į gyvą archeologinį lauką. Kostiumų dizainerė Sandra Straukaitė ir scenografė Sigita Šimkūnaitė sukūrė vizualinį pasaulį, kuriame šokėjai tampa tarsi iškasenomis, fosilijomis ar mumijomis, iš kurių gimsta nauji žmonės, naujos istorijos.
„Man rodos, jog pavyko vaizde sukurti impresionistinį paveikslą, apie žmogaus - Schliemano klajones bei keliones, kurių žemėlapis yra visuomet kintantis, tiek žiūrint į horizontą, tiek stebint į žemę iš viršaus", - pasakoja S. Šimkūnaitė
Pirmą kartą scenoje šį kūrinį atliks atsinaujinusi trupė
Šiais metais trupėje pakviesti šokti talentingi jaunos kartos šokėjai Ugnė Kavaliauskaitė, Adrian Carlo Bibiano, Evelina Kholod, Marija Untulytė, Edvardas Kažarnovičius, Eivinas Dziena. Jie atneša daug naujų spalvų ir energijos.
„Džiaugiamės, kad mums brangūs šokėjai Inga Kuznecova ir Niels Claes - pradeda savo kaip šokio mokslininkų karjerą, studijuoja meno doktorantūroje ir magistrantūroje.
Labai laukiame jų tyrimų, kuriuos jie vykdo ir su teatro komanda. Mantas Ūsas kaip brandus šokėjas pastiprino Klaipėdos muzikinio teatro trupę, dalinasi savo šokio patirtimi ten.
Šokėjų branduolys - Gintarė Ščavinskaitė Ūsė, Oksana Griaznova, Ema Senkuvienė, Petras Lisauskas - išlaiko stabilią ašį, vis labiau bręsta kaip menininkai, todėl juos nuolat labai gera išvysti scenoje", - apie Šeiko šokio teatro trupės pokyčius dalinasi Agnija Šeiko.
„Leiskite sau užsimirsti ir pasinerti į Indigo meno kūrynį, kuris tarsi nematomo dailininko tapomas viso spektaklio metu.
Tai - gyvas paveikslas, kur šokejai tarsi teptukai šiuravoja drobę ir žymi Schliemano gyvenimo trajektorijas", - į „Indigo. Das Schliemann Projekt" kviečia šio spektaklio kostiumų dizainerė Sandra Straukaitė.
Nepraleiskite galimybės išvysti šį unikalų šokio kūrinį! Daugiau informacijos >> Indigo. Das Schliemann Projekt - Šeiko Šokio Teatras
Šeiko šokio teatro veiklą finansuoja: Lietuvos kultūros taryba, Klaipėdos miesto savivaldybė.
Rašyti komentarą